Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fan vad mycket bättre det blev med kåpan ovanför lyset..

Japp, jag tycker det blev riktigt fint.
Och den fyller sitt syfte med.

Tyvärr så hade plasten blivit lite repad i garaget, men jag kan bygga en ny på 30 min nu när fästena är klara :tummenupp

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Assååå. Jag tycker inte det är så fult med en längre dämpare. En dec kortare viper så är du ju på snyggsidan me'ren.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Borde väl gå att korta röret upp till dämparen för att få den lite mer centrerad över däcket så den inte bryter symmetrierna i hojen lika mycket. Lång lär den iofs vara ändå, men den sticker nog ut mindre så.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Borde väl gå att korta röret upp till dämparen för att få den lite mer centrerad över däcket så den inte bryter symmetrierna i hojen lika mycket. Lång lär den iofs vara ändå, men den sticker nog ut mindre så.

Kan man säkert göra, fast då kapar jag hellre lite i dämparen.
Det får bli längre fram isf för nu hinner jag inte :tummenupp

Den 20 Juli är det banåka på Rudis igen så då kan jag mäta hur mycket den låter och finns det marginal så kan den bli lite kortare.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?

T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?

T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.

Passageraren är en tuffing som faktiskt har fotpinnar.
De är bara byggda av bult och sen med en slang på, dvs antagligen mysigare än original i gjutet alu.
Ljudet har hon aldrig sagt något om utan hon brukar bara vara glad och göra tummen upp.

Men jag måste säga tack för omtanken :tummenupp

Vi har dock pratat om att köpa VinxxGrip och montera men det får bli lite längre fram.
Därdu har du passageraromtanke. :D

201109240316555532.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Passageraren är en tuffing som faktiskt har fotpinnar.
De är bara byggda av bult och sen med en slang på, dvs antagligen mysigare än original i gjutet alu.
Ljudet har hon aldrig sagt något om utan hon brukar bara vara glad och göra tummen upp.

Men jag måste säga tack för omtanken :tummenupp

Vi har dock pratat om att köpa VinxxGrip och montera men det får bli lite längre fram.
Därdu har du passageraromtanke. :D

View attachment 364316

Testa 300 mil med ljudet rakt upp i högerörat. Det där är något som knappast någon på förarplats behöver uppleva. Någon som tror att det tar mer att köra än att åka och då menar jag inte bara ljud? Tänk om.

Tja, jag tror nog mer på det där bältet med handtag än den varianten. Möjligen att man får vända på det när det handlar om vuxna.

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Testa 300 mil med ljudet rakt upp i högerörat. Det där är något som knappast någon på förarplats behöver uppleva. Någon som tror att det tar mer att köra än att åka och då menar jag inte bara ljud? Tänk om.
:va
Nu hänger jag inte med alls.
Våra turer blir runt 10 mil oftast och det är ingen långfärdsmaskin, speciellt inte med passagerare så då får det bli en annan maskin.

Vinxxgripsen ska funka riktigt bra enligt en som kört 120 mil i sträck med dem :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
:va
Nu hänger jag inte med alls.
Våra turer blir runt 10 mil oftast och det är ingen långfärdsmaskin, speciellt inte med passagerare så då får det bli en annan maskin.

Vinxxgripsen ska funka riktigt bra enligt en som kört 120 mil i sträck med dem :)

På vad?

Ok, bara nämnde en omständighet som kan vara bra att ha i minne. Jag glömde i hastigheten att de flesta bara kör hemmavid, sorry. Kör med folk som inte bangar på några hundra mil på avklädd gammelracer.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
På vad?

Ok, bara nämnde en omständighet som kan vara bra att ha i minne. Jag glömde i hastigheten att de flesta bara kör hemmavid, sorry. Kör med folk som inte bangar på några hundra mil på avklädd gammelracer.

Aha. Jag drar iväg till morgon ner till Hamburg och Torsdag ner till Adenau så det blir ca 300 mil på 7 dagar.
Samma resa med passagerare går säkert med en airhawk till.
Tror jag.
:smasha

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Då har jag hämtat hojen.
Funkar fin fint när man ligger på tanken.

Ljuddämparen är jättetyst med dB killern.
Så tyst att den blev tråkig.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P

Tack för omtanken :) Men det är väl som Nikel säger att det är inget man åker långt på. Sadeln är mitt minsta problem, det jobbigaste är att lära sig bära upp kroppen på rätt sätt. En konst jag inte bemästrat ännu, så av den konstiga ställningen jag sitter i (sitter ju så satans högt upp haha) får jag massa ont i ryggen (rookie, I knooow). Fotpinnar har jag haft ett par tillfälliga, och de har funkat under tiden. De nya ligger dock här hemma och väntar på att monteras :) Det är dock inte prio ett just nu. Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem :tungan

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tack för omtanken :) Men det är väl som Nikel säger att det är inget man åker långt på. Sadeln är mitt minsta problem, det jobbigaste är att lära sig bära upp kroppen på rätt sätt. En konst jag inte bemästrat ännu, så av den konstiga ställningen jag sitter i (sitter ju så satans högt upp haha) får jag massa ont i ryggen (rookie, I knooow). Fotpinnar har jag haft ett par tillfälliga, och de har funkat under tiden. De nya ligger dock här hemma och väntar på att monteras :) Det är dock inte prio ett just nu. Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem :tungan

Det där med hur man sitter och håller sig fast med kroppen tar en stund att lära sig. Men efter sisådär 18 års erfarenhet av att åka bakpå kan jag(lite stolt:D) säga att det går utmärkt att både åka långt, fort och sova bak på de flesta hojar.

Det går, trots all rimlig logik, även att sova bak på en Enfield India Bullet 500:D

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Det där med hur man sitter och håller sig fast med kroppen tar en stund att lära sig. Men efter sisådär 18 års erfarenhet av att åka bakpå kan jag(lite stolt:D) säga att det går utmärkt att både åka långt, fort och sova bak på de flesta hojar.

Det går, trots all rimlig logik, även att sova bak på en Enfield India Bullet 500:D

:) Yes, jag antar att jag lär mig om ett tag! Sova på hoj låter ju inte jättebra däremot :tungan

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
:) Yes, jag antar att jag lär mig om ett tag! Sova på hoj låter ju inte jättebra däremot :tungan

Jodå, det är jättebra!:D
Det höjer tydligen några ögonbryn i alla fall när man glider igenom ett samhälle på en VMAX med en sovand passagerare bak om man frågar farsan:rofl

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Du har bara varit borta sen i onsdags men jag håller fan på att sakna ihjäl mig. Är nog något fel på mig. Längtar så tills du kommer hem igen!! :rodnar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024