Fan vad mycket bättre det blev med kåpan ovanför lyset..
Duktig du! Nu saknas bara mina fotpinnar, älskling!
Assååå. Jag tycker inte det är så fult med en längre dämpare. En dec kortare viper så är du ju på snyggsidan me'ren.
Borde väl gå att korta röret upp till dämparen för att få den lite mer centrerad över däcket så den inte bryter symmetrierna i hojen lika mycket. Lång lär den iofs vara ändå, men den sticker nog ut mindre så.
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?
T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.
Passageraren är en tuffing som faktiskt har fotpinnar.
De är bara byggda av bult och sen med en slang på, dvs antagligen mysigare än original i gjutet alu.
Ljudet har hon aldrig sagt något om utan hon brukar bara vara glad och göra tummen upp.
Men jag måste säga tack för omtanken
Vi har dock pratat om att köpa VinxxGrip och montera men det får bli lite längre fram.
Därdu har du passageraromtanke.
View attachment 364316
Testa 300 mil med ljudet rakt upp i högerörat. Det där är något som knappast någon på förarplats behöver uppleva. Någon som tror att det tar mer att köra än att åka och då menar jag inte bara ljud? Tänk om.
Nu hänger jag inte med alls.
Våra turer blir runt 10 mil oftast och det är ingen långfärdsmaskin, speciellt inte med passagerare så då får det bli en annan maskin.
Vinxxgripsen ska funka riktigt bra enligt en som kört 120 mil i sträck med dem
På vad?
Ok, bara nämnde en omständighet som kan vara bra att ha i minne. Jag glömde i hastigheten att de flesta bara kör hemmavid, sorry. Kör med folk som inte bangar på några hundra mil på avklädd gammelracer.
Kan ni inte ägna passageraren en liten tanke? Kortare ljuddämpare - lättare att det blir resonans i hjälmen för passageraren. Det är rena tortyrredskapet om man ska en bit. Har inte Bells det tufft nog ändå med den bönpallen dessutom utan fotpinnar?
T o m ändpipen kan vara avgörande. Bror min har en snygg ändpip och en ful semesterpip som gör stor skillnad för den som sitter bak. Har iofs förstått att det är inte många här som tänker på passageraren eller har begrepp om hur denne har det, tyvärr. Nikel jobbar ju på det åtminstone.
Tack för omtanken Men det är väl som Nikel säger att det är inget man åker långt på. Sadeln är mitt minsta problem, det jobbigaste är att lära sig bära upp kroppen på rätt sätt. En konst jag inte bemästrat ännu, så av den konstiga ställningen jag sitter i (sitter ju så satans högt upp haha) får jag massa ont i ryggen (rookie, I knooow). Fotpinnar har jag haft ett par tillfälliga, och de har funkat under tiden. De nya ligger dock här hemma och väntar på att monteras Det är dock inte prio ett just nu. Ljudet har jag inte haft några större problem med, mer än att det susar lite i skallen en stund efter det att man kommit hem
Det där med hur man sitter och håller sig fast med kroppen tar en stund att lära sig. Men efter sisådär 18 års erfarenhet av att åka bakpå kan jag(lite stolt) säga att det går utmärkt att både åka långt, fort och sova bak på de flesta hojar.
Det går, trots all rimlig logik, även att sova bak på en Enfield India Bullet 500
Yes, jag antar att jag lär mig om ett tag! Sova på hoj låter ju inte jättebra däremot
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |