Kawasaki 750 streetfighter/stunt/lekhoj

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Sådär ja. Pizzadrev beställt, tanken inne på HIT (Hudiksvalls Industri Tekniska) för tätning dom skulle även fräsa ut ett helt nytt dubbel OKs fäste åt mig helt gratis :tummenupp

Dom ville inte ta på sig och svetsa ihop fästena som jag hade tänkt, då dom var orolig för att det skulle brista och jag skulle dö :crash

Larse: Gjorde ju det ;)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Nu är drevet beställt i alla fall! :tummenupp

Fick beställa från nikasilproffsen :gnissla

Drev enligt önskemål 780:-
Frakt och postförskott 205:-

Cirka 2 veckor innan utskeppning.
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Gör man om en sak får man göra om nästa.. Fick göra om luftburken för att soppa anslutningarna skulle få plats.

DSC00588.jpgDSC00589.jpg

En lödpenna och en gammal oljedunk senare :tummenupp
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Titta vad jag hittade i skogen! :Rockbanan

DSC00594.jpg

Ännu bättre, kolla vad den är gjord av! :gnissla

DSC00596.jpg

Och vad den blev!

DSC00599.jpgDSC00600.jpgDSC00601.jpg

Vart lite impuls bygge, då jag egentligen inte tänkt ha någon 12:a men sen hittade jag den och då blev det ett försök att göra en ny bakram, och det vart riktigt bra! Så ska bara fixa lite fästen, förstärkningar sen kapa den lite bak och på med skrapa :gnissla
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Fick paket idag :D

DSC00608.jpg

Så nu väntar jag bara på Pizza drevet och OK fästet. Och måste inhandla ett framdrev. Är lite osäker på om detta passar och om det är en pålitlig säljare: http://viewitem.eim.ebay.se/Vortex-...ZX750-Ninja-ZX7-1989-327015/190707928965/item

Sen måste jag läsa på lite ang. ebay shopping. :rolleyes:

Var ut och monterade lyskåpan och kopplade om lite el. Slutade med att jag kapade alla kablar till handtaget förutom hel/halv och satte dom på en liten switch dålt innanför kåpan :gnissla
DSC00609.jpg Vart bra mycket bättre än den förra kåpan :tummenupp

Sen svetsade jag lite på bakramen, och plockade av den så jag ska börja med helsvetsning och slipning i morgon :tummenupp
DSC00611.jpg


Kunde inte hålla mig.. Så var ut i någon timme nu och svetsade klart 12:an och sen svetsade jag om avgasröret så ljuddämparen hamnade mer uppåt :gnissla

DSC00613.jpg

(Gjorde det mest för att bakramen blev högre än original, så då hade jag måsta gjort ett fäste på ungefär en dm så då fick det bli att vinkla ljuddämparen i stället)
 
Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
blir ju riktigt bra:) varöfr inte köpa framdrev här hemma i sverige? är garanterat billigare än det du länkade

här tex: http://www.24mx.se/mc/p|7943/framdrev-jt---kawasaki-zxr-750-1989/28123

Det är till 525 kedja, jag skulle haft 520 :tummenupp

Hittade ett med 520 kedja till en ZX-6R -04 på 24mx, och enligt JTsprockets hemsida så har det samma mått på centrumhålet.

Till ZX-6R -04 jtf1307.jpg

Till ZX750H -89 jtf566.jpg

Fast det går ju ut som en distans på det till 6-R:en så vet inte om det går. Men kanske går att fräsa bort den med :näsblod
 
Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Fick bakdrevet idag!!! :D

DSC00616.jpg

Var ju lite större än original, så nu är det bara framdrev och OK fäste jag inte har hemma. Framdrev ska beställas i slutet av månaden och fästet är jag osäker på när jag får, men förhoppningsvis till veckan :tummenupp
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Har hänt lite sedan senast. Men har varit för lat för att lägga upp här :gnissla

Men fick OK fästet för någon dag sedan och sen svetsade jag klart bakramen lite snabbt och plockade ihop allt.
Men fick riva lite igen p.g.a kabelbrand :huvet Men sån tur var så var det bara en kabel som brann så bytte den och det gick hur bra som helst :tummenupp Så lägger upp lite bilder på det lilla jag har och en film på första starten för i år! :tummenupp

På väg hem från bussen en fin dag :rolleyes:
DSC00624.jpg

Och fästet och OK monterade :tummenupp
DSC00625.jpgDSC00626.jpg

Syns även att jag fick kapa lite i svingen annars blev det lite tajt med luftnippeln :D


[video=facebook;456963704373670]http://www.facebook.com/photo.php?v=456963704373670&set=vb.100001801325729&type=2&theater[/video]

Glömde ju videon..
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
KLAR! Eller ja, lite finslipning på tanken kvar, men det är det ingen brådska med! :yoparty

DSC00635.jpg


Tog även premiär turen! Blev som ett barn på julafton när varvstoppen kom! :gnissla:kär
DSC00634.jpg

Fick med en video på 12 sekunder från premiär turen med :yoparty
[video=facebook;457364007666973]http://www.facebook.com/photo.php?v=457364007666973&set=vb.100001801325729&type=2&theater[/video]
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top