Kawasaki 750 streetfighter/stunt/lekhoj

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Bur!

Byggde klart buren nu! Vill inte ha något som går under hojen så hoppas på att det håller ändå, annars får jag göra om den då... :näsblod

DSC00525.jpg

Provligga! :yoparty

DSC00522.jpgDSC00523.jpgDSC00524.jpg

På med rostskydd/grund färg :tummenupp

DSC00527.jpg

Kommentera gärna om ni tycker jag kan förbättra något! :gnissla

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Tror den får vara i den färgen tills jag lärt mig hålla balansen lite :gnissla

DSC00528.jpg
Special ultra delux 19 ringnyckel aka "Främre bur in fästnings verktyg" :D

DSC00529.jpgDSC00530.jpgDSC00531.jpgDSC00532.jpgDSC00533.jpgDSC00534.jpg

Måste köpa mig en kamera. Så jäkla usla bilder :huvet

Måste även städa garaget :3freak:7peta

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
ser ju bra ut=) ger de verkligen nånting tror du att linda in avgasystemet. hade de på min innan men verkar bara som att de blir sämre om man kör igenom vatten eller regnar. håller ju kvar vattnet mycket längre?. är de lacka ramen och sen är de klart eller?=)

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
ser ju bra ut=) ger de verkligen nånting tror du att linda in avgasystemet. hade de på min innan men verkar bara som att de blir sämre om man kör igenom vatten eller regnar. håller ju kvar vattnet mycket längre?. är de lacka ramen och sen är de klart eller?=)

Har inte ork till att lacka något, och in my oppinion så är slitet snyggt. Dels därför jag har avgasbandaget med. Så jävla sexigt när det är lite skitigt :gnissla

Så Avgasbandaget sitter där bara för fint :yoparty

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Fan de börjar ta sig, den börjar se lite rå ut :tummenupp

Angående broms/koppling: De verkar ju stå "använd bromsvätska" på locket till kopplingen, så är det bromsvätska i kopplingen så är det bara att byta bäst du vill ;)

Buren: Inte för att låta negativ men du kommer böja den av några krascher.. Fixar du någon förstärkning mellan profilröret och det runda röret kommer de bli svårare att böja den, får du också till en tredje fästpunkt eller sätter ett stag mellan sidorna där fram kommer den bli ännu stadigare. Finns kanske lite
tips på hur du kan göra i länken:) http://stuntride.com/vbstunt/showth...-design-double-dampin-system-w-speedo-carrier

Enånger ligger strax söder om Hudik va? Har du vägarna förbi gävle i vår/sommar är du välkommen att träna stunt med mig och nån polare :)

Kan inte citera inlägg just nu av nån anledning tydligen.... :död

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Fan de börjar ta sig, den börjar se lite rå ut :tummenupp

Angående broms/koppling: De verkar ju stå "använd bromsvätska" på locket till kopplingen, så är det bromsvätska i kopplingen så är det bara att byta bäst du vill ;)

Buren: Inte för att låta negativ men du kommer böja den av några krascher.. Fixar du någon förstärkning mellan profilröret och det runda röret kommer de bli svårare att böja den, får du också till en tredje fästpunkt eller sätter ett stag mellan sidorna där fram kommer den bli ännu stadigare. Finns kanske lite
tips på hur du kan göra i länken:) http://stuntride.com/vbstunt/showth...-design-double-dampin-system-w-speedo-carrier

Enånger ligger strax söder om Hudik va? Har du vägarna förbi gävle i vår/sommar är du välkommen att träna stunt med mig och nån polare :)

Kan inte citera inlägg just nu av nån anledning tydligen.... :död

Buren du länkade, det var precis en sån jag tänkte bygga först men sen vart 0 på kontot så då fick det bli en enklare modell av profil :näsblod

Har tänkt att sätta ett stag mellan sidorna som går innanför ramen så det inte syns så mycket. Tycker nämligen att det är fult när det går en båge under hojen som håller ihop dom :gnissla Och angående burken till kopplingen så bytte jag ut den får någon dag sedan då den andra hade dom lagat provisoriskt så den läkte. Men tömde i DOT4 då set stod på flaskan att det var för bromssystem och hydraliska kopplingar. Och det funkade fint :tummenupp

Har även varit ute och pysslat med pegsen idag. Vart helt klar med dom men fick tyvärr inga bilder under bygget :huvet Allt flöt på så jäkla bra så jag glömde bort både tid och vad som hände runt om :4skrika

DSC00535.jpgDSC00536.jpgDSC00537.jpg

SOm sagt, man gör ju inte dom snyggaste svetsningarna. Men det är huvudsaken det håller! Och det är bara rostskydd/ grund på nu, ska spraya det svart sen :rolleyes:

Edit: om någon undrar så är den ena pegen längre för det är den sidan som ljuddämparen går på, även fästet till den syns under pegen.

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
är ganska säker på att du behöver den tredje fästpunkten på buren, om du vill ramla mer än en gång.
behöver inte gå egenom till andra sidan hojjen, kan sitta på samma sida, (så länge du har något att fästa i)

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
är ganska säker på att du behöver den tredje fästpunkten på buren, om du vill ramla mer än en gång.
behöver inte gå egenom till andra sidan hojjen, kan sitta på samma sida, (så länge du har något att fästa i)

+1

Dra annars mellan grenröret och motorn, om den bara sitter sådär så kommer du böja motorfästen och i värsta fall skada ram eller motor. Nu är den väll ganska vristyv för att du använt fyrkantsbalk och inte rundrör men jag skulle inte chansa.

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Ska kolla lite sen vart jag kan fästa, har ingen svets just nu och är ju snö, så ingen brådska :tummenupp

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
+1

Dra annars mellan grenröret och motorn, om den bara sitter sådär så kommer du böja motorfästen och i värsta fall skada ram eller motor. Nu är den väll ganska vristyv för att du använt fyrkantsbalk och inte rundrör men jag skulle inte chansa.

Tänkte faktiskt dra ett rundrör på typ 20mm? mellan motorn och grenröret, och sedan dra ihop med en gengstång igenom röret bara. Skulle det funka? :gnissla

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Bur modifiering!

Hallå! Länge sedan jag gjorde en update nu, så här kommer en!

Fick en liten pinnsvets av far idag. Fungerade förvånansvärt bra för att vara lika stor som en handväska :gnissla

Så var ut och gjorde en tredje infästning till buren.

DSC00550.jpgDSC00551.jpgDSC00552.jpgDSC00553.jpgDSC00548.jpgDSC00549.jpg

Jag vart riktigt nöjd då den inte syns så väl. Och tror det kommer hålla bra med ett så grovt plattjärn.

Kommer även hit en gammal kompis från Gävle snart som kommer med lite delar åt mig.

En tank, broms ok, bromspump, fästet till oket och 2 sadlar som jag fick med gratis :yoparty

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Provade att denta tanken som jag köpte, ni får en film på det. Men fick inte med dom första smällarna.. Kom på att jag skulle filma efter jag slagit ner tanklocket..

Och man ska inte göra det när den står upp pallad utan bakhjul. Och varför kan ni se i slutet av filmen :huvet

Blev en dålig vinkel, syns inte vad som händer. Men filmade med mobilen och hittade ingenstans där den kunde stå själv...

Ni får några bilder på resultatet med. Ska finslipa lite senare :rolleyes:

DSC00556.jpgDSC00557.jpgDSC00559.jpg

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Har finslipat lite på tanken denna vecka. Tog med den på praktiken där jag har tillgång till MIG/MAG, så svetsade igen ett hål som blev när jag dentade den, och drog upp den lite i framkant så den blev lite mindre och snyggare. Sen var det drygt 1cm från tanklocket ner till botten i tanken, så det blev lite knivigt att tanka.. Så kapade ur botten och knackade till den lite och skar ut och bytte ut en bit alldeles under tanklocket för att få mer plats :tummenupp

Och sedan kom jag på att anslutningarna till bensinslangarna satt så långt fram (mot styret) Så kapade ut dom och flyttade bak dom så långt jag kunde (mot skrevet) Men har bara en bild på när botten är ur kapad, ska ta lite fler bilder på måndag och försöka hinna klart för att kunna spackla och slipa lite på den.
DSC00564.jpg

Och färg fundering är: Uppe på ska det vara stickerbomb och runt om ska det vara hel rostat :tummenupp

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Ja de tar sig, fast hade nog varit bättre att haft bakhjulet monterat och tanken fastskruvad under dentningen.. :D
Har du testat att tanklocket fortfarande passar och håller tätt? Kan ju bli lite onödigt med extra jobb om du "lackar" den och den pissar soppa som en alkis på en fredakväll..

Förstärker du buren i stil med det gröna på bilden så kommer den bli stadigare :)

Bifogat

• DSC00550fdf.jpg
    DSC00550fdf.jpg
    237.5 KB · Visningar: 65

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Ja de tar sig, fast hade nog varit bättre att haft bakhjulet monterat och tanken fastskruvad under dentningen.. :D
Har du testat att tanklocket fortfarande passar och håller tätt? Kan ju bli lite onödigt med extra jobb om du "lackar" den och den pissar soppa som en alkis på en fredakväll..

Förstärker du buren i stil med det gröna på bilden så kommer den bli stadigare :)

Tanklocket är tätt iaf, frågan är ju om jag lyckas få svetsningarna helt täta :näsblod

Ska svetsa dit en liten rörstump där med, men fick slut på rondellskivor :huvet

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Måndag = Praktik = Slänga i sig lunchen för att leka med egna saker.

Har svetsat ihop tanken nu. Måste slipa ner svetsen och bränna lite på vissa ställen... Läker :huvet

Och har en fundering ang röret som går från tanklocket till botten på tanken. Är det bara för att vatten ska kunna försvinna så man inte får det i tanken när man öppnar det? För var ju ett helvete att svetsa runt det med MIG..

Annars vart det bra. Och man ser även vart jag flyttade slang anslutningarna. Med min ekonomi så blir det bättre för bakhjuls körning :tummenupp

DSC00566.jpg

Kapade sönder ett OK fäste nyss. Skulle man bara haft någon som kan svetsa aluminium! :tummenupp

DSC00567.jpg

Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Har man inget att göra så fixar man sig något att göra :brynad

Har inte så mycket att göra just nu eftersom allt är klart förutom färg på allt hemmagjort, drev, svetsa tanken (ska lämna in på skolan så dom får TIGa ihop den) och svetsa ihop OK fästena.

Så fick en fundering på att prova göra ett depåställ, så var ut och lekte lite med pinnen och några profiler. Och kan tala om för er att det funkade förvånansvärt bra för att ha gjort allt på ögonmått :tummenupp

DSC00573.jpgDSC00574.jpgDSC00575.jpg

Ni får tycka att det ser oseriöst och slarvigt ut. Men gjorde det mest bara för att prova :gnissla

Sen ska man ju ha det rent och snyggt i garaget med! :yoparty
DSC00576.jpg

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Ordning är bara till för idioter. Vi genier behärskar även kaos.
eller
Kaos föder ofta liv, medan ordning föder vanor. "Henry Brooks Adams".

Haha, inte dum du :tummenupp

Är ju så att man blir inspirerad av att ha det stökigt. Räcker med att gå in i garaget så snubblar man på något sen ploppar det upp tonvis med ideér som man kan göra med det man precis snubblat på :rolleyes:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har man inget att göra så fixar man sig något att göra :brynad

Har inte så mycket att göra just nu eftersom allt är klart förutom färg på allt hemmagjort, drev, svetsa tanken (ska lämna in på skolan så dom får TIGa ihop den) och svetsa ihop OK fästena.
Tips på en till sak att göra, kolla om du behöver dra om vevhusventen för de är obra att trycka ut olja i luftburken när du slangar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024