Kawasaki 750 streetfighter/stunt/lekhoj

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
Eftersom jag inte hade så mycket att göra så tänkte jag gå ut och korta av ljuddämparen.

View attachment 372940

Tycker det är fult med lång ljuddämpare.

Men när jag låssade på fästet och fjädrarna så satt den stumt... Sen såg jag att det ser ut som ett "hölje" som är fast punktdat lite hör och där...

de ser ut som din dämpare e popnitad. borra ut nitarna o sen ska de gå att dela på den. sen är de bara o kapa efter önskad längd o sen sätta ihop igen. lycka till:)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
de ser ut som din dämpare e popnitad. borra ut nitarna o sen ska de gå att dela på den. sen är de bara o kapa efter önskad längd o sen sätta ihop igen. lycka till:)

Ja, det bakre "locket" Sitter nitat, men allt sitter ihop så man kan inte ta bort ljuddämparen från resten av röret :S
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Nu har det hänt lite i alla fall!

Plockade bort hela avgasröret, kylaren och olje kylaren Och skruvade bort allt runt oljetråget.

Så nu ska jag bara låta det droppa ett tag sedan ska jag skruva bort tråget och kolla hur olje-pick up:en ser ut :D

Ni får lite bilder med.

DSC00428.jpgDSC00429.jpgDSC00430.jpg

DSC00430.jpg

Någon som vet vad det inringade "fästet" är till? Jag tycker det ser ut som gjort för en krasch-bur ;)
 
Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Ja, Ramen under motorn bort plockad, samt oljetråg. Men då kom vi till det tråkiga.

Jag vet inte om jag antingen inte ens behöver göra något åt min pick up, eller om jag måste göra en helt ny :va

DSC00432.jpgDSC00433.jpgDSC00434.jpgDSC00435.jpgDSC00436.jpgDSC00437.jpg


Och så blev jag ju lite hungrig med.. Ungsmacka med: Skinka, tomat, ost och champinjon stuvning :tungan

DSC00431.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Den inringade delen ser ut som ett motorfäste, så borde gå bra att fästa en bur där :tummenupp

Ser inte ut som att de blir någon skillnad om du vrider pickupen, hur ser oljetråget ut? kanske behöver en skvalpplåt eller så är de bara slänga i 0,5-1l extra olja :)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Var ute idag och provade kapa lite profil som jag tänkte bygga bakram av.

Kapade till och klämde ihop för att se hur det skulle bli. Men tappade orken efter en stund när man hade fått det lite provisoriskt på plats. och såg allt som man måste bygga inuti för alla grejer...

DSC00446.jpgDSC00447.jpgDSC00448.jpg
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Var ut och gjorde ett försök att dela ljuddämparen igen. Och det var som sagt ett hölje över själva ljuddämparen som dom hade svetsat fast i själva ljuddämparen, och efter att jag försökt borrat upp svets punkterna så gav jag upp. Och det var inte några små punkter... Så jag gav upp och kapade av allt, så nu ska det bara svetsas ihop. Så hoppas på att min lärare är på bra humör så jag får använda svetsen på skolan :tungan

DSC00453.jpgDSC00454.jpgDSC00455.jpg
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Var ut och kikade lite nu, har lite funderingar på om jag montera ett Fatbar ändå. Men då var det det med längre vajrar och skit.. Har en slang som jag kan använda fram, och har dragit gas vajrarna på ett annat sätt så dom blev så lång som möjligt, nackdelen med det var att dom gick lite segare och det blev "semester gas" :huvet Sen är det ju så att jag har hydraulisk koppling... Får bara hoppas på att den slangen räcker :tungan

Sen är det en till fundering. Håller det om man borrar 4 hål i kronan och gängar med M8? Någon som har provat? Ska ju ryckas och slitas lite i styret och man vill ju inte få det i nävarna under färd :tunga
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Smida en 12:a samtidigt ? :tungan
Och kanske en "högre" bakram så du kan slanga i en go vinkel :banana ?
Är förresten i NY just nu och har bara sett 5 hojar .. Några Cafeer o en sleten r1 & 1000rr ....
Deprimerande ..:/
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
först. fästet i ramen som du har ringat in i tidigare post är till som hjälp när du ska passa in motorn i ramen om du haft ur den. men funkar kanske även för burinfästning. jag har fått till svar när jag frågat om att fästa puckar där i att det kan vara negativt då belastningen på just fästena blir ganska hög.

andra. kopplingen fixar du billigt om du beställer banjokopplingar på nätet och sen åker till nån hydral firma som pressar nya slang åt dig. min kostade 200:- och då bestämmer du längd själv.

//Robin
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
först. fästet i ramen som du har ringat in i tidigare post är till som hjälp när du ska passa in motorn i ramen om du haft ur den. men funkar kanske även för burinfästning. jag har fått till svar när jag frågat om att fästa puckar där i att det kan vara negativt då belastningen på just fästena blir ganska hög.


//Robin

Ja, belastningen borde bli ganska hög, men det måste ju vara bättre att fästa där än direkt på något motor fäste? Jag tänker prova i alla fall, antingen går det åt helvete eller funkar :tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
Helt rätt. Bara att bygga. De finns för lite stuntare i Sverige!!! Hejja!
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Jag sa ju förut att jag inte skulle ha fatbar... Vart att jag gick ut idag och borrade i kronan och monterade ett från Biltema :tungan

Och hade en jäkla tur och inte behövde förlänga något! :tummenupp

Förutom bromsslangen, men jag tog en gammal fiddy bakslang :hoppa

Först mätte jag bara så det inte skulle hamna i vägen för t-låset eller bulten (Den som håller ner kronan, vet inte vad den kallas) Så jag monterade glatt dit fästena och sedan satte jag dit kronan och drog åt... Sen hade jag helt glömt bort gaffelbenen :huvet

DSC00456.jpg


Men! Har en pappa som är hovslagare.. Och har en massa hästsko järn som ligger. (Sånt man smider hästskor av)




DSC00457.jpgDSC00458.jpgDSC00459.jpg

Så jag kapade till 2st som jag borrade hål i och satte under styrfästena, och vips så passade allt skit bra! :banana
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Appropå styret, fyll fickan på kronans undersida med kemisk metall och använd stora brickor vid skruvarna till styrfästet så ska det hålla :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top