Kawasaki H1 1971 Classic Racer/Cafe

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
2x Kawasaki 500 H1 -71, KTM 525 EXC -07
Fick hem ytterligare lite nya saker, nu från USA tack vara bror min!
Packningssatser, handtag, tuta, vajrar mm.

bild-21.jpg

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Julafton idag igen! Bra tidstjyv nu när jag istället borde skriva hemtenta...
Beställde detta från z-power.co.uk för drygt 20 dagar sen, inte så snabba och missade några saker jag beställt. Bra priser har de iaf, repro originaldämpare för £50 och elsystem för lika mycket när de brukar gå på minst det dubbla på ebay!

bild-22.JPG

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fint!

Men 3 veckors leveranstid och ej komplett order var ju helt katastrof.

Du verkar ju vara nöjd så det spelar ju ingen roll, jag hade varit skogstokig tror jag.
Antar att detta är till originalaren? Delar till räsern får du nog leta efter på olika marknader o oljiga lådor:D

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

fan va du ligger i med din hojj nu,den kommer att bli riktigt fin med alla nya grejjer o massa love från ägaren
mina grejjer från samma firma tog oxå ett tag att få hem men det gör ju inget när man väl öppnar paketen o ser allt godis.

kämpa på mvh peterpain

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Idag packades bilen full! Ramar fick åka iväg till lackning då det börjar bli lite brådis med hojarna, lämnade också av motorblocken till Karl Laine på Aerosvets som skulle fixa och trixa och göra underverk med dem! Imorrn skulle han nog ha det färdigt sa han, så då blir det kanske lite bilder på vad han lyckades åstadkomma!

Lyckades också komma över lite däck till hojarna på auktion häromveckan, två set Dunlop Smartmax för 1200!

Har också fått problem med storhojen, så hjälp gärna till om ni känner er manade, elektronik är inte min grej har jag märkt... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?256081-Z1000-83-tappar-kraft-och-d%F6r-under-k%F6rning

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Hämtade ut grejerna från Aerosvets idag, riktigt fint så nu är det bara att slipa till allt lite och sen ny gänga för oljepluggen, och sen slänga iväg det på isblästring!

bild 3.JPG
bild 3-1.JPG
bild 2-1.JPG
bild 1-1.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild 2.JPG
bild 1.JPG

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Så, nu har ramarna och lite skit varit på pulverlack, förhoppningsvis får jag iväg Campa/Oz hjulen och tank och sidokåpor nästa vecka. Imorrn åker motorblock iväg på kolsyreblästring, ska bli spännande att se hur det resultatet blir!

IMG_7617.jpg

IMG_7622.jpg

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Vart lämnar du in motorblocken någonstans? Kommer att fixa min i höst/vinter och det är bra att vet var man kan få den blästrad.
Ramarna ser snygga ut! Vart lämnade du in dom för pulverlackering. Jag lämnade in min på Isaxons i Ursvik, var smidiga och billiga att ha och göra med. Alltid bra att veta vilka alternativ som finns på den här sidan stan.

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Motorerna lämnade jag in på Smartblästring i Stockholm Ab som ligger i Stäket, återkommer med resultat om det! Och ramarna lämnade jag till Alab Ugnslackering i Vallentuna, dom gjorde ett riktigt bra jobb till en rätt vettig peng. Hoppas kunna få iväg tank, sidokåpor och hjul till lack nästa vecka. Problemet är bara färgen.. Finns ingen vettig färgkod som jag hittat. Behöver den blå H1A färgen och nån guldig frän som passar Campahjulen.

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Lämnade precis iväg tanken, sidokåpor och hjul. Lättare sagt att gjort att hitta nåt vettigt färgprov när man man är lätt färgblind...

Typiskt att bli inlurad i det här träsket när man studerar... Om det fortsätter såhär kommer jag snart inte ha nåt studiemedel kvar till öl!

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Fick två bilder igår från lackeraren, så kommer hämta de i början på veckan och samma gäller för motorerna.

bild 2-2.JPG

bild 1-2.JPG

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Hämtade hem lite grejer igår.
Blocken är kolsyreblästrade, blev väl inte riktigt den finishen jag trott men bättre än tidigare iaf. Cylindrar är plastblästrade och topparna är både plast och glasblästrade, och det blev ruggigt fint, likaså sakerna från lack.

IMG_7703.jpg

IMG_7707-1.jpg

IMG_7709-1.jpg

IMG_7712-1.jpg

IMG_7714.jpg

IMG_7716-1.jpg

IMG_7720-1.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
det kommer att bli riktigt fint detta,hur mår dina vevaxlar !!!!

skulle vilja ha ta i en som man kan renovera

mvh peterpain

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
hej
det kommer att bli riktigt fint detta,hur mår dina vevaxlar !!!!

skulle vilja ha ta i en som man kan renovera

mvh peterpain

Min ena ska vara helt nyrenoverad av ebos, så förhoppningsvis ska den hålla, den andra har jag inte helt kläm på skicket. Saknar du vevaxel eller hur tänkte du? Om du vill renovera för skojs skull så kan jag nog avvara ena ett litet tag :tungan

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

det skulle vara fint om du kunde avvara en axel,jag löste aldrig ut min från firman 12800 spänn för en originalvev och 10000 för en rejsvev något har ju gått galet med min

mvh peter

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Tyvärr kan jag inte avvara en av mina vevar, har två vevar till två motorer, köpte inte du en från ebay? Kolla annars trippelsidor, folket på RB´s är väldigt hjälpsamma.

Har fått hem två raka nya gaffelben då de gamla var bananböjda och nya ekrar. Hur går man bäst tillväga för att ekra om gamla hjul? Fälgbanorna är tillräckligt schyssta för att ha kvar men naven skulle behöva lite puta. Byta ut eker för eker eller ta bort alla ekrar, putsa, och ekra om efter att ha tagit detaljerade bilder på ekringen. Hur ser man till att allt är centrerat på bästa sett? Klarar man sig utan indikatorklocka?

bild2.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

det var inte så svart med ekringen.ta fram mobilen o ta massa kort o sen kapa dom gamla
börja sedan att trä i ena sidans o sen dom andra på sidan vänd sen o gör lika dant där,sen är det dags att pilla i dom
på mitt nav var det lite slitet så man såg var ekrarna suttit.
liten koll här för det finns 2 sorters ekrar en är lite böjd ände på den andra typ 120

fälgen är så hård att det är bara att skruva för hand på ekrarna men sen behövs klocka fär att få dom raka.det bästa med dom här fälgarna är att det är noll i offset alltså ska navet vara i mitten.

tack för tipset med rb

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

undrar om du har en bult till svingen extra
hur går det med allt

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping