Kawasaki H1 1971 Classic Racer/Cafe

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Snyggt, du kanske har ett taskigt bakhjul? Fälgen kan va hur rostig som helst, ska ändå ekrar om med annan fälg.

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
2x Kawasaki 500 H1 -71, KTM 525 EXC -07
Snyggt, du kanske har ett taskigt bakhjul? Fälgen kan va hur rostig som helst, ska ändå ekrar om med annan fälg.

Sorry för sent svar, tror tyvärr inte jag har en fälg över, kolla ebay för nav. Jag köpte nya ekrar för drygt 75 dollares, och det var inga problem att ekar heller men gör mycket för finishen!

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Har fått på skärmar på trippeln iallafall

För drygt ett år sen köpte jag komplett fram och bakända till en ZRX1100 så när som på eccentrar och bakhjulsaxel. Sedan dess har de legat och dammat på jakt efter eccentrar och axel. Fick tag i grejer från en ZX-11 som ska vara samma som är på väg från staterna.

Dessa grejer ska på ELR:en och fick på framändan idag, grejerna var helt bolt-on så det gick smärtfritt!

Kan bli fräsigt!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
För drygt ett år sen köpte jag komplett fram och bakända till en ZRX1100 så när som på eccentrar och bakhjulsaxel. Sedan dess har de legat och dammat på jakt efter eccentrar och axel. Fick tag i grejer från en ZX-11 som ska vara samma som är på väg från staterna.

Dessa grejer ska på ELR:en och fick på framändan idag, grejerna var helt bolt-on så det gick smärtfritt!

Kan bli fräsigt!

En bra grej kan vara att bygga bort gummiupphängningen i ZRX1100-ans krona, (tycker arrangemanget ser likadant ut som 1200-an).

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

riktigt kul att det rör på sig även i ditt garage och det ska bli spännande att se hur det kommer att bli
peter

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
hej

riktigt kul att det rör på sig även i ditt garage och det ska bli spännande att se hur det kommer att bli
peter

Ja sakta men säkert går det framåt! Dock blir det inte alls samma finish på min hoj som på din, studentekonomin sätter stopp för det mesta, men satan vilket bra jobb du gör! :tummenupp

Nu blir det stopp på hojen till skillnad från tidigare!

Många kilon som försvinner här

Hängde på svingen lite snabbt för att se stuket - :yoparty

Testade även hur det ser ut med tanken och kåpor på, mycket kvar att göra men börjar se ut som en hoj iallafall!

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej jonas

läste just hela tråden behöver du fortfarande bakfälg
jag har en fin
mvh peter

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kom över ett mindre parti H1 delar härom dagen, däribland fanns ett tidigt H1 -69 chassi, tyvärr utan papper. Vad är chanserna för att få in en sådan i registret igen om jag skulle försöka mig på det och hur går man tillväga?

En tanke är att göra Caféracern lite med tidsenlig och köra på -69 ramen och ekerhjul... Eller köra på som tidigare tänkt.

Gjorde en snabb mock-up på 69an idag som café

Eller som tidigare

Vad tycker folk?

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Har du "kört" ramnummret mot Transportstyrelsens register...?
Om inte gör det först.

Finns det inte kvar uppgifter där får du gå vidare till Riksarkivet i Härnösand:

http://www.im.ra.se/

Det brukar gå att återuppväcka gammla reguppgifter om man jobbar lite.

/KentW

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej, asball tråd!
Klart att du ska ha den där halvkåpan på, mer tidstypiskt får man ju leta efter:tummenupp. Se bara till att den inte hänger i bakkant som på en del engelska byggen. Det ser hemskt ut, rövtungt:arsele. Jag skulle nog ha sänkt den ytterligare lite framtill, ett par tre cm eller så för att få en snygg linje. Den kommer att bli riktigt fin, den där.
Lycka till................Per :squid

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

tycker mest om kåpan o dom tidstypiska hjulen så bygg en sådan sä jävla grymt

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Ja kåpan och ekerhjul på 69an hade nog inte varit tokigt, blir lättare att modifiera då också. Blir lite mycket 80-tal annars kanske..
Men såfall har jag ett sett nylackerade Campa/OZ hjul och nylackad 71 ram till övers. Om någon är intresserad är det bara att skicka ett PM för intresseanmälan om jag bestämmer mig för att sälja...

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Slängde på dekalerna iallafall, blir riktigt fint! Tappat bort batteriladdaren till stora kameran så blev bara en kass mobilbild.
Behöver slänga på något lager klarlack över allt bara, någon som kan tipsa om bra och billig lackerade som kan göra det nära Lund?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
jädrar vad fint det blev:tummenupp
har du vägen förbi gbg så kan jag hjälpa dig

mvh peterpain

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
jädrar vad fint det blev:tummenupp
har du vägen förbi gbg så kan jag hjälpa dig

mvh peterpain

Det tackar jag för, men tyvärr lite långt till GBG. Ska kika om jag hittar någon här i krokarna imorrn som kan lägga på lite klarlack.
Annars är det i stort sett bara det där jävla elsystemet kvar!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping