Video Kawasaki H2R vs. Bugatti, McLaren & GTR

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
rakt fram menar du? ;)
Varför ska det jämföras, det handlade väl ändå om att man kan ha kul med en bil som inte kostar en förmögenhet.
Jag ska inte prata mer om det då jag vet att det är känsligt ämne mellan biker boys och bil nördar. Jag vet bara att jag kan ha kul med både bil och Mc. Det räcker för mig. Jag har iallafall två roliga saker :)

Det handlade om varför man väljer bilar framför motorcykel när det är mycket billigare att köra hoj i förhållande till prestanda, körglädje och upplevelse.

Exempelvis: För 20k kan du få en Volvo 850T i relativt okej skick. För 20K kan du få en gammal Yamaha R1 i relativt okej skick. Körglädjen och prestandan går ju dock inte att jämföra.

Samma sak med med en ny sporthoj och en bil för samma summa. En 200k-sporthoj går som ett skållat ollon både rakt fram och på bana. Något en 200k-bil inte är i närheten av. Lägg därtill upplevelsen av wheelies, stoppies, knäskrap/armbågsskrap/överalltskrap och fan vet allt som du kan få med en hoj. Du kan gå på sladd med en bil men det kan man med en hoj också. Jag vet att man kan ha oootroligt roligt med bilar också, men för att matcha prestandan så krävs det så mycket mer pengar, och därför förstår jag inte riktigt tjusningen med att välja bil före mc.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det handlade om varför man väljer bilar framför motorcykel när det är mycket billigare att köra hoj i förhållande till prestanda, körglädje och upplevelse.

Exempelvis: För 20k kan du få en Volvo 850T i relativt okej skick. För 20K kan du få en gammal Yamaha R1 i relativt okej skick. Körglädjen och prestandan går ju dock inte att jämföra.

Samma sak med med en ny sporthoj och en bil för samma summa. En 200k-sporthoj går som ett skållat ollon både rakt fram och på bana. Något en 200k-bil inte är i närheten av. Lägg därtill upplevelsen av wheelies, stoppies, knäskrap/armbågsskrap/överalltskrap och fan vet allt som du kan få med en hoj. Du kan gå på sladd med en bil men det kan man med en hoj också. Jag vet att man kan ha oootroligt roligt med bilar också, men för att matcha prestandan så krävs det så mycket mer pengar, och därför förstår jag inte riktigt tjusningen med att välja bil före mc.

Och för att komma upp i samma hk/kg får man offra en hel del hållbarhet. :näsblod

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kawan är ju helt möjligt att köpa med .Men Buggatin är helt omöjligt för en vanlig löntagare o köpa.Blir svårt även om man börjar råna banker

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021

Absolut. Jag har inte påstått annat. Börjar nästa tro jag är schizofren ;)
Jag sa att man inte behöver betala en förmögenhet för en kul bil. Vi pratar uppenbarligen om olika saker.

Personligen har jag har en kul bil och Mc för att jag är intresserad av både och. Om andra inte delar den åsikten eller kan unna mig det , ja det är ju tråkigt :)
--------------
Trevlig helg boys, har precis ute och kört 10 mil mc idag. Lite kallt om händerna men det var kul ändå. :)

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Inte lönt att köra ffs:7peta när ingen thuurbu busa står uppställd totalt meningslöst psssss

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Absolut. Jag har inte påstått annat. Börjar nästa tro jag är schizofren ;)
Jag sa att man inte behöver betala en förmögenhet för en kul bil. Vi pratar uppenbarligen om olika saker.

Personligen har jag har en kul bil och Mc för att jag är intresserad av både och. Om andra inte delar den åsikten eller kan unna mig det , ja det är ju tråkigt :)
--------------
Trevlig helg boys, har precis ute och kört 10 mil mc idag. Lite kallt om händerna men det var kul ändå. :)

Det är nog ingen som missunnar varken dig eller någon annan någonting :) jag tror säkert att alla här också har haft roligt i en bil någon gång :)brynad)

Det är som sagt inte det som diskuterades. Frågan är snarare hur roligt man kan ha på en bil vs en motorcykel för samma summa. Inte huruvida en bil kan vara roligt överhuvudtaget.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år