rakt fram menar du?
Varför ska det jämföras, det handlade väl ändå om att man kan ha kul med en bil som inte kostar en förmögenhet.
Jag ska inte prata mer om det då jag vet att det är känsligt ämne mellan biker boys och bil nördar. Jag vet bara att jag kan ha kul med både bil och Mc. Det räcker för mig. Jag har iallafall två roliga saker
Det handlade om varför man väljer bilar framför motorcykel när det är mycket billigare att köra hoj i förhållande till prestanda, körglädje och upplevelse.
Exempelvis: För 20k kan du få en Volvo 850T i relativt okej skick. För 20K kan du få en gammal Yamaha R1 i relativt okej skick. Körglädjen och prestandan går ju dock inte att jämföra.
Samma sak med med en ny sporthoj och en bil för samma summa. En 200k-sporthoj går som ett skållat ollon både rakt fram och på bana. Något en 200k-bil inte är i närheten av. Lägg därtill upplevelsen av wheelies, stoppies, knäskrap/armbågsskrap/överalltskrap och fan vet allt som du kan få med en hoj. Du kan gå på sladd med en bil men det kan man med en hoj också. Jag vet att man kan ha oootroligt roligt med bilar också, men för att matcha prestandan så krävs det så mycket mer pengar, och därför förstår jag inte riktigt tjusningen med att välja bil före mc.