Jag är spekulant.
Har inte sett någon i verkligheten men kollat tuben, specarna och någon test/provkörning.
Jag känner till magneterna som lossnar från svänghjulet (eftermarknads finns) och att den är relativt högvarvig plus relativt dålig markfrigång.
Jag är 189 cm. Sadelhöjden är 85 cm jmf TDM900 som är 82,5. Jag vill inte att KLEn ska kännas alltför liten. Den XTZ750 jag provkörde kändes liten som min DR600 fast med ännu större tank.
Det är ju bara att provsitta en. Fast dom har inte börjat dyka upp än. (Lidingö KLE för 35-30-25’ har jag sett. Inte intressant objekt.)
Vad tror ni?
Folk säger olika om soppaförbrukningen, 0,4-0,65 i snitt! Stort spann för olika förare tydligen.
De med kat har 45 ponnysar de utan 48-50.
Till vad? Köra året runt. Köra runt i Norge och köra Östersjön runt. Inget mer avancerat än grusväg, farthinder och Stockholmsvintrar. Möjligen tråkiga transportsträckor i 120-130 om det går. 6000 varv?!
Regn, jag ska åka mer i regn. Har ett par nya Oxford värmehandtag liggande sedan 2014. Kanske orkar jag montera dom.
Det finns tre generationer 92-00, 01-03 och 06-07 ungefär. Kåpan, kåpglas och luftintag skiljer. De sista har dubbellyse och knasigt kåpglas.
Baserat på utseende och effekt så är nog 01-03 mest intressanta.
Jag tar gärna emot synpunkter. Jag fick det av @notrightrider gällande XTZ750. Tack, jag köpte ingen. Jag gillar dom fortfarande dock.
KLE500 är en parallelltwin utan särskilda förgasarproblem. GPZ500S har 60 hk och många har bytt till den motorn.
Elstart och elektronisk tändning, vad behöver man mer? Åtta ventiler med ställskruvar! Så jävla omodernt och bra!
Som ni vet så kan man toura på vad som helst. Allt är redan gjort och även en KLE borde funka.

En lite ombyggd.

En ganska original. Ignorera bakstänkan.
Har inte sett någon i verkligheten men kollat tuben, specarna och någon test/provkörning.
Jag känner till magneterna som lossnar från svänghjulet (eftermarknads finns) och att den är relativt högvarvig plus relativt dålig markfrigång.
Jag är 189 cm. Sadelhöjden är 85 cm jmf TDM900 som är 82,5. Jag vill inte att KLEn ska kännas alltför liten. Den XTZ750 jag provkörde kändes liten som min DR600 fast med ännu större tank.
Det är ju bara att provsitta en. Fast dom har inte börjat dyka upp än. (Lidingö KLE för 35-30-25’ har jag sett. Inte intressant objekt.)
Vad tror ni?
Folk säger olika om soppaförbrukningen, 0,4-0,65 i snitt! Stort spann för olika förare tydligen.
De med kat har 45 ponnysar de utan 48-50.
Till vad? Köra året runt. Köra runt i Norge och köra Östersjön runt. Inget mer avancerat än grusväg, farthinder och Stockholmsvintrar. Möjligen tråkiga transportsträckor i 120-130 om det går. 6000 varv?!
Regn, jag ska åka mer i regn. Har ett par nya Oxford värmehandtag liggande sedan 2014. Kanske orkar jag montera dom.
Det finns tre generationer 92-00, 01-03 och 06-07 ungefär. Kåpan, kåpglas och luftintag skiljer. De sista har dubbellyse och knasigt kåpglas.
Baserat på utseende och effekt så är nog 01-03 mest intressanta.
Jag tar gärna emot synpunkter. Jag fick det av @notrightrider gällande XTZ750. Tack, jag köpte ingen. Jag gillar dom fortfarande dock.
KLE500 är en parallelltwin utan särskilda förgasarproblem. GPZ500S har 60 hk och många har bytt till den motorn.
Elstart och elektronisk tändning, vad behöver man mer? Åtta ventiler med ställskruvar! Så jävla omodernt och bra!
Som ni vet så kan man toura på vad som helst. Allt är redan gjort och även en KLE borde funka.

En lite ombyggd.

En ganska original. Ignorera bakstänkan.
