uncletom
Gudomlig sporthojare
Tackar för input boys.
Tammer, att flytta ner originalskärmen är något jag faktiskt aldrig tänkt på. Men jag tror inte det skulle vara ett alternativ, kolla närmare på exemplet och hur dom två olika framskärmarna täcker hjulet. Jag vill att framskärmen ska täcka rätt så långt ner så det inte stänker på motorn och avgasböjen när man kör i vått. Annars kunde det varit en helt OK ide.
Niclas, "... ibland är det trevligt att puttra runt med lite lättare hoj på lite mindre stigar"
- Absolut, jag skulle nog gå så långt och säga att jag föredrar att köra på mindre stigar än att ligga på asfalt, ofta bakom andra bilar. Skönast vore om jag fick åka till jobbet på just smala steniga stigar varje morgon, vilket bättre sätt att vakna på en vardag?
En annan kul grej är att upptäcka stockholms förorter och villaområden, särskillt dom med pitoreska smala vägar som mälarhöjden här på västra sidan av södertörn, även sjöängen i trångsund samt stugområdena i kagghamra. Roligast är när man av någon sällsynt anledning behöver gina nerför trappor, det är skitkul med den här hojen, görs med fördel sent om kvällen när ingen ser.
Börje, man har alltså strypt CRF450RL? Det är väl egentligen bara bra, då kanske det finns ett enkelt sätt att 'hacka' den och få ut motorns ursprungliga 50 hästar. Jag fick ju A-behörighet, jag hade nöjt mig med A2 men folk omkring mig sa att det är bäst att ta A med en gång. Så jag kan/får köra i princip vad jag vill.
Apropå hästar, jag såg ett klipp på YT härom dagen där en snubbe hade plockat bort en grej i ljuddämparen på sin KLX230, och fick ett annat ljud. Jag antar att han fick några hästar till, kan det vara så? Det handlar om den här grejen:
Och får man göra så här i sverige? Det ändrar väl också utsläppen? Sen går hojen inte alls lika tyst och obemärkt som min gör nu.
Tammer, att flytta ner originalskärmen är något jag faktiskt aldrig tänkt på. Men jag tror inte det skulle vara ett alternativ, kolla närmare på exemplet och hur dom två olika framskärmarna täcker hjulet. Jag vill att framskärmen ska täcka rätt så långt ner så det inte stänker på motorn och avgasböjen när man kör i vått. Annars kunde det varit en helt OK ide.
Niclas, "... ibland är det trevligt att puttra runt med lite lättare hoj på lite mindre stigar"
- Absolut, jag skulle nog gå så långt och säga att jag föredrar att köra på mindre stigar än att ligga på asfalt, ofta bakom andra bilar. Skönast vore om jag fick åka till jobbet på just smala steniga stigar varje morgon, vilket bättre sätt att vakna på en vardag?
En annan kul grej är att upptäcka stockholms förorter och villaområden, särskillt dom med pitoreska smala vägar som mälarhöjden här på västra sidan av södertörn, även sjöängen i trångsund samt stugområdena i kagghamra. Roligast är när man av någon sällsynt anledning behöver gina nerför trappor, det är skitkul med den här hojen, görs med fördel sent om kvällen när ingen ser.
Börje, man har alltså strypt CRF450RL? Det är väl egentligen bara bra, då kanske det finns ett enkelt sätt att 'hacka' den och få ut motorns ursprungliga 50 hästar. Jag fick ju A-behörighet, jag hade nöjt mig med A2 men folk omkring mig sa att det är bäst att ta A med en gång. Så jag kan/får köra i princip vad jag vill.
Apropå hästar, jag såg ett klipp på YT härom dagen där en snubbe hade plockat bort en grej i ljuddämparen på sin KLX230, och fick ett annat ljud. Jag antar att han fick några hästar till, kan det vara så? Det handlar om den här grejen:
Och får man göra så här i sverige? Det ändrar väl också utsläppen? Sen går hojen inte alls lika tyst och obemärkt som min gör nu.