Jag tror det är i princip slut med det, det är nog de nyare med aluramen som ryker i första hand, de är billigare, fulare och har fina bromsar att schno
Blev att köra svarven i dag med.
Stora trattar är så jävla ballt att jag bara måste ha det även om denna lösning innebär krångel med bestyckning senare.
Började med att svarva ringar som sedan konades i två omgångar. först 30 gr innerradie och sedan 45 gr ytterradie. sedan blev det lite turbinslip och sandpapper för att få en mjukare radie. sedan pressades de lösa ringarna på plats med cylindrisk fastsättning. Klart och betalt.
Sportster var ju HD:s vapen mot de importerade sportiga brittiska hojarna. När sportster introducerades på 50-talet, med sin blockmotor, fyrkamsmotor, svingarmsram, så körde den ifrån engelsmännen på strippen och i kurvorna. Sedan dessa har det ju dock gått utför, undantaget gatmodellerna XR1000 (1983) 1200S samt dagens XR1200, så har ju sportstern blivit en instegsmodell i customträsket.
Att då sätta sportstermotorn i en obsolet stelhäckrams för att man gillar utseendet på stelhäckramar tycker jag är att sätta form före funktion. Det ska vara andra motorer i sånt.
Lika bedrövligt som när folk slaktar fina rörramsbueller för att stjäla sporstermotorn och bygga primitiva stelhäckar med vulgodäck tycker jag.
Jag tycker att man ska gå åt andra hållet när man moddar sportster, dvs tillbaks till arvet.
Men men. TS hoj ser ju ut att få den rätta stilen tycker jag!
Hopp här kommer en bild (inte jag som tagit utan Janne i Blodsvenns den är även med i hans kalender fast en annan bild då). Jag tycker inte detta är att förstöra ett jävla skit men alla har ju olika uppfattningar den var även med på isfartrekordhelgen förra vintern nu minns jag inte vilken årsmodell det är men har för mig att det är ca-98:a
Det är orginal med ombyggd bakram å han har jobbat som verktygsmakare så jag vet att det sitter styrstift i kåpan men jag vet fler som har gjort som du säger & det är inte så smart menmen nu ska jag låta denna tråd vara
Nej det är en kapad orginalram med nya bakgafflar
Tjusigt! Var ska du ha luftfiltren?
På grus funkar dom bra med, bakdäcket orkade även med 240 i brombänken. Du får lägga upp lite fina sladdbilder/filmer du med sen.
Inte jag som skrivit bildtexten
Hopp här kommer en bild (inte jag som tagit utan Janne i Blodsvenns den är även med i hans kalender fast en annan bild då). Jag tycker inte detta är att förstöra ett jävla skit men alla har ju olika uppfattningar den var även med på isfartrekordhelgen förra vintern nu minns jag inte vilken årsmodell det är men har för mig att det är ca-98:a
Sportster har aldrig haft ofjädrad bakram, ser ut som att man sågat bort originalbakramen och ersatt den med en stel bakram
Om han har stiftat upp kåpan på annan plats för att ersätta den bortsågade bakre styrhylsan så är han helt klart över användarsnittets kompetens vad gäller denna modifiering, då är det ju en annan sak.
Ja bäst att sluta med trådkapningen Man får bygga som man vill, tycke och smak.
Ja du, i min iver att ha fräna trattar sumpade jag nog möjligheten att köpa filter som passar. Kanske blir två olika varianter, en hemmabyggd oval variant bestående av aluminiumplattor med en filterring som täcker bägge trattarna och kanske trattsockar,
Ett tesilsnät för att filtrera bort små barn och katter har jag iofs inte riktigt släppt heller ...
Inte för att jag har speciellt bra koll på "nya" Harleys men utseendet blev definitivt till det bättre. en orginalhoj blir inte vacker förrän den fyllt minst 30-40 år. Sen går det bevisligen påskynda processen en aning.
Jag håller med killen har jobbat hårt på att få patina med kungsvatten & andra mysiga kemikalier på de då nya kåporna sen så sitter det ISR bromsar mm så det är en skön blandning. Men i princip så tycker jag att orginal är till för att byggas om, orginalhojar är ju för "alla" alltså jävligt slätstrukna så jag håller fullständigt med dig om din fina :destroy, erase, improve
Kan du inte köpa ett skummfilter å gröpa ut trycka på trattarna & dra åt med kattstrypare när du ska köra grus & annars bara köra med tesilar.
Ja utan luftfilter ger nog grusåka samma livslängd på motor som grusdäcken tyvärr.
Men feta cylindriska K&N-filter som hänger ut oproportionerligt på sidorna är ju ett av flattrackhojarnas adelsmärken annars, så det är ju tacksamt att bygga. Dvs vad som skulle se ut som ett dåligt integrerat och klumpigt påmonterat luftfilter på alla andra typer av hojar/byggen, ser tvärtom helrätt ut på en street/flat tracker.
Du kan ju annars, som du skriver, ha två uppsättningar. Trattarna kan du ju ha på när du ska in och cruisa på byn.
Har det hänt nått? Är ramen skickad på lack ännu?
I går kväll rengjordes bromspumpen som donerats från min gamla fireblade, försökte även få handtaget att matcha kawasakins som jag tidigare borrat hål i, lite borr, fil och slip senare så blev dom rätt lika.
Jag fick även ett paket i går med lite traderafynd, 2 st svarvämnen, Titan grade 2.
Den ena ska jag svarva en framhjulsaxel av och den andra kommer nog till användning den med
Vad kostade ämnena? *Dreggel*
Gör inte fel nu för fan!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |