..., utan också mycket för att konkurrensen hårdnat,...
Så på 500-tiden körde alla bara för att det var skoj? Har du några fakta för att konkurrensen är hårdare nu eller är det bara att allting automatiskt är bäst just nu?
Spridningen av vinster är väl t ex ungefär nu som då. Tänker då främst på hur mycket Rossi vinner jämfört med Doohan. Går väl att gräva fram hur många som tog en vinst varje säsong om man vill och tycker det är en bra siffra på konkurrensen. Kanske finns andra siffror?
Fakta är i alla fall att folk i branchen säger att det blev dramatiskt mycket dyrare att köra i och med 4-takt och det är inte bara en övergångskostnad utan skillnaden består och det kan man se på att inte ens välfinansierade KR-teamet kan köra längre, på 500-tiden fanns det ju många små tillverkare med i de då dubbelt så stora startfälten. Ibland kunde de också vara konkurrenskraftiga med en bra förare, tänker t ex på Cagiva med Kocinski/Lawson. Tanken på att Cagiva skulle vara med idag är ju skrattretande.
Hade vi haft dubbelt så stora startfält med en fjärdedel av kostnaderna för teamen hade det nog inte varit så katastrofalt läge för MotoGP som det är nu.