Nu har jag kollat på din video.
Lackresterna har väl hamnat i avluftningshålet och slangarna.
Alltså det synliga hålet här ”kl 3” på bilden
Du har blåst rent den sista långa slangen men den korta då? Den vita delen som sitter mellan slangarna vad är det, filter? Är det rent där?
Den röda pluppen som jag har, den saknar du? Du måste ju ha en tätning från röret inifrån tanken till tanklocket.
Du har gjort rent tanklockets luftkanaler men då kanske avrinningen redan var igensatt av lackrester.
Jag har tankat min hoj över 300 gånger. Aldrig hört något över- eller undertryck någon gång. Varför flera Versys har det fattar jag inte.
Jag vet inte hur röret, där den röda tätningen sitter, fortsätter och om det är den gummislang i änden var den startar i tanken eller om det sitter något filter i andra änden. Det borde vara fritt flöde hela tiden. Att det pressas ut bensin vet vi. Pga övertryck. Men vid lågt övertryck är det stopp/dåligt flöde.
En rimlig förklaring skulle kunna vara att tätningen (min röda) har fallit bort.
Jag har inte letat bild på det, men en soppapump kostar över 4000 kr. Inte för att jag förespråkar att byta delar på chans. Och nej, det är inte pumpen som är ditt problem. Den inbyggda bränsleregulatorn kan inte skapa kolsyra även om den var trasig.
Soppapumpen funkar oavsett om tanklocket är öppet hela tiden. Övertryck eller undertryck i tanken är inte en del i bränslesystemet utan symptom på att något är fel.
Leta efter tätningen (min röda) i manualen eller på sprängskisser.
Blås lätt in i tanken från det hålet.
Blås från avrinningshålet ut på sidan av tanken.
Blås den korta slangen.
Blås den vita plastmojängen. Är det en envägsventil i den?
Därefter skulle jag gå igenom tanklocket igen. Du kan ha missat något eller det kan ha blivit igensatt igen. Om du bara saknar tätningen mellan tank och tanklock så var det bara ett 20-kronorsfel.
Ja, bara en pessimist kan bli glatt överraskad.