FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har ett bra tag sugit på karamellen, smakat av och börjat handla delar (en hel del delar faktiskt) till ett Z1-bygge.
Allt började med att jag köpte en Martin med Z1 motor.
Tanken är nu, efter mycket inspiration av Viktor_L's monsterbygge, göra något liknande men med en 10 år äldre hoj som grund, och med en mycket tightare budget (vilket innebär att jag inte kommer fläska på med fetflatsidisar som matar soppa, inte sjukt tuffa fälgar eller annat).
Grundkonceptet är gammalt grundutseende men med moderna komponenter.
Det enda som egentligen saknas som jag inte har löst än är en reggad ram. Så om någon har känningar om en sådan är jag spekulant (årsmodell 73-77 tror jag passar som handsken).
Allt började med att jag köpte en Martin med Z1 motor.
Tanken är nu, efter mycket inspiration av Viktor_L's monsterbygge, göra något liknande men med en 10 år äldre hoj som grund, och med en mycket tightare budget (vilket innebär att jag inte kommer fläska på med fetflatsidisar som matar soppa, inte sjukt tuffa fälgar eller annat).
Grundkonceptet är gammalt grundutseende men med moderna komponenter.
Det enda som egentligen saknas som jag inte har löst än är en reggad ram. Så om någon har känningar om en sådan är jag spekulant (årsmodell 73-77 tror jag passar som handsken).
Last edited: