Pengar
Haha! fan det var de också att man inte tänkt på det
Min fråga kvarstår
Pengar
Hej på er alla.
Idag tog jag bort vänster sida för att montera elen till gpsén, jag såg att det fanns en accessory säkring på 2A under sadeln och efter lite letande på internet trodde en del att den vit-blå kabeln skulle även finnas på 2014 och framåt.
Det gör den, den ligger lite gömd, så man måste plocka bort vänster sidan för att komma åt den. Det gick som på räls, lite knepigt att få av sidokåpan men där löste youtube detta, sök på kawasaki z1000sx fairing så hittar ni hur man gör.
Genom att använda det uttaget så slås strömmen av när man stänger av tändningslåset så inte man glömmer något på och batteriet drar ur.
Mjaha, nu har jag äntligen läst igenom denna tråden och ni verkar vara nöjda med era Z1000sx, jag behöver knappt läsa mellan raderna för att haja detta..
Jag har haft lite olika cyklar sista åren, började med en Suzuki GSR 600, liten och rapp och småskoj hoj. Bytte snappt upp mig till en R1 och älskade den. Tyvärr var jag då lite ung fortfarande och försäkringen blev väldigt dyr. Skaffade mig då en en Street Triple R och den vart inte långvarig, jag sprang på en annons och råkade köpa mig en HD Nightster istället.. Men nu, har jag tröttnat lite på den, den för ett jävla oväsen och det är ruskigt dåliga bromsar, svänger väl sådär.. åå ja ni vet, det är ju järnklump..
Jag har länge sneglat på Z1000sx och nu är jag är uppe i ansenlig ålder, så är en Z1000sx vettig att försäkra dessutom. Så min plan är att provköra en under våren och förhoppningsvis falla för den.
Det jag saknar mest, nu när jag har en hd, är att ta en bandag eller tre på året, det i kombination med lite vardagsåka och kanske lite pendling till jobbet i åtanke, så ser kawan ut som det enda alternativet..
Vad ska jag kika efter? Några sjukor, småfel el annat som ska finnas i åtanke? Tänkte försöka hitta en beggad i bra skick..
Japp. Jag har kopplat in både en GPS, ett 12v uttag och handtagsvärme där, kan nog inte driva allt samtidigt på säkringen, men riktigt trevligt att det finns el dragen.
Jag har en dragen till bakänden på min med på samma säkring. Har inte kopplat in något på den däremot.
Är det den honkopplingen som ligger på vä sida bak som du menar?
Årets säsong närmar sig med stormsteg. Jag är lite intresserad av att dreva min Z1000sx. Har läst i denna tråd och några inlägg berör ju ämnet och det verkar vara positiva tongångar till den förändringen. Ni som har erfarenhet, blir det märkbar skillnad att lägga till en kugge på framdrevet? Vill att min sporttouring-maskin ska bli lite mindre sport och lite mera touring...
Det låter vettigt.. Jag är absolut ingen duktig förare på bana.. Jag hasar väl runt i medelgrupper så att säga.. Då kommer en sådan duga gott åt mig.. Dags för annons på Hd;n nu
Btw, jag tror jag hade stugan jämte dig på gåsen för några år sen, du hade ett släp med en banhoj och en Z1000sx om jag inte minns helt galet..?
Står i valet mellan följande cyklar; Z1000sx, Tuono V4 "atjoprosit" och Yamaha Mt-09, ungefär.
Det som jag verkligen vill ha är kåpor, som skyddar lite grann..
Ja då går ju MT bort. Men det hade den gjort ändå. Budgetchassi som är rena döden för upplevelsen och passar dessutom inte på bana.
Tycker Kawan känns oharmonisk i chassit, hög tyngdpunkt och lite vinglig utan att vara snabbstyrd - trivdes inte på den, kan vara en smaksak dock, testa! För mig faller den liksom in i kurvorna.
Som alla Kawa underbar motor med kawaljudet och karaktär.
Tuonon är dock helt underbar!!!! Den enda hoj som skulle locka mig från min CB1000R. Dock ville jag vänta o se lite hur den nya 2015 håller ihop innan jag köper en själv, därav valet att skaffa CB'n i oktober
SXen led 2011-2013 av helt underdimensionerad fjädring, det blir bättre med att öka förspänningen lite, men ska man få den helt bra behöver man byta åtminstone bakdämparen. Däcken går att få hojen att bete sig bättre med också.
2014 ska ha fått bättre fjädring men den har jag inte kört. Men tuonon är bättre på allt det du räknat upp. Kawan får köras lite speciellt på bana, med väldigt sena apex som sagt, annars känns den väldigt konstig i svängarna.
Jag körde två st 2015, och även Z800, dock var den några år gammal. De kändes ganska lika. Även lika härlig motor. Fick inte förtroende för chassit. Total kontrast med Touno o CB1000R som var superharmoniska och förutsägbara.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |