Kawasaki Z750/Z1000-tråden

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Hej alla racinglovers!! Har kollat runt efter köp av en z750 men efter ytterligare koll så tycker jag att z1000 är mer prisvärda. Är det stor skillnad i¨storlek på dem. Är första hojen för min del. Är ca 1.75 m :) (kort i rocken). Vilken bör jag välja. Har råd med bägga kan tilläggas. Tack för svar!!

Hallå, jag hade samma problem och för min del blev det en z750 men det är endast pga försäkringen. Det är halva priset på z750 jämför mot z1000.
Jag tycker att den räcker till. Jag bytte från zx6r till z750.


Z750:yoparty
 

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
På G
Hallå, jag hade samma problem och för min del blev det en z750 men det är endast pga försäkringen. Det är halva priset på z750 jämför mot z1000.
Jag tycker att den räcker till. Jag bytte från zx6r till z750.


Z750:yoparty

Tack för svaret´!! Ytterligare en liten fråga. Är det värt att lägga till 5-10 tusen för ABS på en sprillans ny z750 `09.?? Snyggast vit eller mörkblå??
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Tack för svaret´!! Ytterligare en liten fråga. Är det värt att lägga till 5-10 tusen för ABS på en sprillans ny z750 `09.?? Snyggast vit eller mörkblå??


Tycker att du kan ska lägga dom extra pengarna.
http://www.youtube.com/watch?v=yRj1UxaVSCs
När det blir panik så är det sköt med lite extra hjälp.

Jag köpte en vit men vit kom inte förän 2010 så du får någ ta och satsa på en blå.
 
Last edited:

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
Åseda
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
Tack och adjö till min Z1000 -07, ligger ute på blocket om någon skulle vara intresserad! mycket kul har man haft med den! :) kronobergslän, svart med rött depå stöd på bilderna

Mvh
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tack för svaret´!! Ytterligare en liten fråga. Är det värt att lägga till 5-10 tusen för ABS på en sprillans ny z750 `09.?? Snyggast vit eller mörkblå??

Om skilnaden är 5 kkr som enligt prislistan, så är det klart värt det. Men om du får ett jättebra pris utan ABS, så blir frågan mer tveksam. Det beror också på om du skall behålla länge eller byta efter en säsong.
Färgen kan bara du avgöra.
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Ruta

Hallå,

Någon som har monterat vindruta på sin z750?
Jag fick rutan igår och man måste borra i kåpan.

Något man måste tänka på som inte står i instruktionerna?

Tacksam för alla tips!!
 

Honda#1

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
kawa z750
nä men kan du berätta skillnaden med rutan ifall det var stor och om du kan skicka in lite bilder så man får se det ser ju coolt ut utan
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Hallå,

Någon som har monterat vindruta på sin z750?
Jag fick rutan igår och man måste borra i kåpan.

Något man måste tänka på som inte står i instruktionerna?

Tacksam för alla tips!!

Jag har monterat, tyckte det va skitenkelt... va noga med att klistermärket blir rakt bara... sedan kan du ta det lite halvlungt när borren går igenom plasten så du inte sätter chucken i det (syns i och för sig inte eftersom det hamnar bakom kåpan).

Sätt gärna ett "tejpstopp" på borret så du inte borrar för långt (3mm räcker gott).

När du borrat trycket du på gummiexpandrarna på kåpan och tror att du borrat helt åt helvete men med lite knix får du i alla gummiexpandrar i instrumenthuset. sedan är det bara att dra till... mkt smidigt faktiskt!
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750

Bifogat

  • DSC_0648.jpg
    DSC_0648.jpg
    237.7 KB · Visningar: 169
  • front1.jpg
    front1.jpg
    83.2 KB · Visningar: 152

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Ca 1000kr tror ja hos din lokala kawahandlare, i mitt tycke blir det snyggare med den på än utan... påminner lite om nån transformers :D
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Panik..

Mitt batteri är dött på min z750 -08. Kikade på Biltemas site och de verkar bara ha för modeller fram till 2005?:confused:
Någon som vet vilket som passar och om det passar? Har lite panik då jag måste flytta hojen från garaget idag då garaget måste vara utrymt kl 00 inatt på grund av renovering...
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Mitt batteri är dött på min z750 -08. Kikade på Biltemas site och de verkar bara ha för modeller fram till 2005?:confused:
Någon som vet vilket som passar och om det passar? Har lite panik då jag måste flytta hojen från garaget idag då garaget måste vara utrymt kl 00 inatt på grund av renovering...

Gelbatteriet på 8ah funkar prima
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Va tvungen att gå in å kika, ser ut som jag har den lite äldre modellen, 8ah finns inte längre men 9 ah verkar stämma...

12 9ah 151 x 87 x 107 3,50 kg 80-816 349,00 k
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Någon som har tips på andra skylthållare än Kellermann & Valtermoto?

Någon som provat monterat någon av ovanstående? Behöver man bli förbannad?
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Va tvungen att gå in å kika, ser ut som jag har den lite äldre modellen, 8ah finns inte längre men 9 ah verkar stämma...

12 9ah 151 x 87 x 107 3,50 kg 80-816 349,00 k

Köpte 8 ah men i syra och det verkar gå bra. :)
Tack för ditt engagemang! :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top