Kawasaki Z750/Z1000-tråden

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Nu var rizoma backspeglarna monterade och titax broms/kopplingshandtag på. Jag tycker det ser riktigt bra ut vad tycker ni ? :banana
 

Bifogat

  • DSC00083.JPG
    DSC00083.JPG
    124 KB · Visningar: 98
  • DSC00084.JPG
    DSC00084.JPG
    102.4 KB · Visningar: 98
  • DSC00085.JPG
    DSC00085.JPG
    135.2 KB · Visningar: 115

b3tr3

Guest
kommer inte ihåg exakt om det var så här men koppla svart tråd till svart där ska motståndet vara. De andra kablarna skarvar du ihop med varandra. Koppla dock inte ihop alla kablar genom moståndet det gjorde jag då blev det kortis :yoparty.

Lycka till!:banana


Menar du att jag ska ha endast ett mostånd till båda blinkersena eller är jag helt ute och cyklar nu?
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
nej nej det är ju 2 trådar som går till varje blinkers. En av trådarna ska gå igenom motståndet och den andra skarvar du bara ihop utan motstånd.

Menar du att jag ska ha endast ett mostånd till båda blinkersena eller är jag helt ute och cyklar nu?

bikersneed.se köpte backspeglarna där med.

Det där blev riktigt snyggt :tummenupp

Var köpte du Titaxhandtagen?
 
Last edited:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Sluta krångla med motstånd, jag köpte biltemas elektroniska blinkrelä för 49:- och bytte ut orginalrelät på min z750 -07a... funka perfekt!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Sluta krångla med motstånd, jag köpte biltemas elektroniska blinkrelä för 49:- och bytte ut orginalrelät på min z750 -07a... funka perfekt!

Har du nåt serienummer på relät? Biltemas sida har ju blivit helt kass sen dom introducerade nya designen, tummen ner för den. :)
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Hejsan alla.

Kan någon lämna några bra exempel på kraschpuckar till Z750 -10?
Hittat några på Powerbronzesweden.com dock är de så ruskigt dyra och kräver ett monteringskit(?)

Sen har jag tittat på bikersneed men inte riktigt fattat om de passar 2010:an och om de kräver monteringskit de också? :brinnerup
Tack i förhand! :)
 

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
Originaldämpare, vajrar

Var bortskämd nog att få hojen levererad med ett GPR slip-on men då jag funderar på att rasta hojen på bana i sommar kan det vara bra att kränga på "granatkastaren" igen när det behövs.

Någon som har koll på om man behöver ha kvar de två vajrarna på originaldämparen? Har f.n. dåligt koll på vad de ska ta vägen men får väl smygkika på nån z750 med originaldämpare annars...
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Var bortskämd nog att få hojen levererad med ett GPR slip-on men då jag funderar på att rasta hojen på bana i sommar kan det vara bra att kränga på "granatkastaren" igen när det behövs.

Någon som har koll på om man behöver ha kvar de två vajrarna på originaldämparen? Har f.n. dåligt koll på vad de ska ta vägen men får väl smygkika på nån z750 med originaldämpare annars...

Dålig koll på om de MÅSTE vara där.
men busenkelt att dra dit dom.

lossa sadeln, sen kåpan som sitter precis under sadeln på vänstersidan, där sitter ett servo där vajrarna skall sitta :)

Men varför ska du ha på orginaldämparen? i med DB-killer´n om det är ljudet som är problemet, eller?
 

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
Last edited:

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Har du nåt serienummer på relät? Biltemas sida har ju blivit helt kass sen dom introducerade nya designen, tummen ner för den. :)

Det finns ett relä med serienummer Biltema 42-140, som de hänvisar till på deras hemsida. Vet inte om det kan vara det, kan inte hitta det på deras sida.

Får hålla med om att sidan är dålig.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Det finns ett relä med serienummer Biltema 42-140, som de hänvisar till på deras hemsida. Vet inte om det kan vara det, kan inte hitta det på deras sida.

Får hålla med om att sidan är dålig.

Noterar det och åker dit och kikar om man hittar något lokalt i deras system, stort tack för infon!

Man måste ju passa på att beta av några mil när det inte är taskigt väder, så man kan börja planera 100-mila. :)
 

Bifogat

  • z1000_small.jpg
    z1000_small.jpg
    233.3 KB · Visningar: 110

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Noterar det och åker dit och kikar om man hittar något lokalt i deras system, stort tack för infon!

Man måste ju passa på att beta av några mil när det inte är taskigt väder, så man kan börja planera 100-mila. :)

Så lite så :tummenupp

I helgen ska jag hämta min från vinterförvaringen. Abstinensen är outhärdlig..... :huvet
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Det finns ett relä med serienummer Biltema 42-140, som de hänvisar till på deras hemsida. Vet inte om det kan vara det, kan inte hitta det på deras sida.

Får hålla med om att sidan är dålig.

Stämmer rätt bra att det är det relät, de har speciella "led-reläer" för japanska bilar men de är det inte... tror faktiskt att 42-140 relät omnämns i flertalet trådar här på sporthoj också... men jag är 99,99% säker på att det var det!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Köpte 42-140 i alla fall, så nu har man det liggandes i "bagageluckan" tills senare. Mycket bra med kunskapsbanken sporthoj. Nu gäller det bara att rota reda på orginalreläet. :)

Det är väl en av de två nackdelar jag funnit med 2010:an än så länge. Inget utrymme ens för ett paket dextrosol när jag väl lagt dit relät. Otroligt lite plats i skuffen. Men å andra sidan ville jag inte ha nåt fraktfartyg och oftast har man rygga.

Den andra nackdelen är dum placering av le nyckelhole. Hemskt lätt att det faller ner sand/smått krafs där, som man om man är oförsiktig sedan förpassar ner i låsmekanismen om man har otur.

Men det kan man överleva med. :)
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top