Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Tja!

Jag köpte ett sc till min hoj. Och kollar man på mappen som finns till detta rör med pc5
så har dem ställt ner blandningen så att den går lite magrare.

Jag ska koppla in mitt pc5 men den är ju körbar utan :)

(Har iof en z750)

Hello boys! nu är z800e levererad, så nu ska det köras in frejdigt :kär Men sen så tycker jag som så många andra att ljudet måste göras nått åt eftersom det låter som en symaskin... Har tittat och letat överallt och har en god uppfattning om vad jag vill ha:) MEN jag har läst och pratat med lite folk som åkt och mekat motorcykel länge och vissa påstår att man måste mappa för att få cykeln att gå bra och andra säger att när det bara gäller slip on som jag tänkt mig så är det bara montera och njuta av ljudet.. Så min fundering är måste man mappa eller måste man inte:va för isf om inte blir det ett SC rör eller om man måste mappa så har jag varit i kontakt med Scorpion som tydligen bygger sina rör så hojen ska gå bra efter orginal map:)

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Okej, men hur är den på mellanregistret? de är ju det man är rädd för att man ska tappa lite tryck bara för man inte har en pc5 eller mappat:confused:

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
FZ1-N -08
Aslänge sedan jag var in på SH, så jag har inge koll på om min fråga har varit upp eller ej & jag orkar inte kolla heller.

ABS-lampan lyser konstant och de fick bara till det tillfälligt på sista servicen. Någon annan som haft problem med detta & vad har ni gjort för att fixa det isf?

// Ullis

Hejsan, har du löst det?
Brorsan har en Z1000 som ABS lampan lös på när vi garagerade den i våras, idag när jag körde hem den så slocknade den och nu lyser den igen när vi startade upp den efter vi kom hem.

Magnusjensner

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ingen än
Jag är i funderationer om att köpa en z750. Vad skiljer dom senare årsmodellerna åt? Tänker tex 2008-2010/2011

Magnusjensner

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ingen än
Tack för det svaret, smidigt med Wikipedia. Vilka servicear är större/dyrare? Så ja vet vilka miltal jag ska hålla koll på vid köp, vill inte börja med en.dyr service..

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
100 mila ca 3000:- på "Din MC" Rotebro
600 mil 3500:- inkl mtr. (Olja+filter) "Din MC" Rotebro
1200 vet jag inte men du kan maila verkstad@dinmc.se och fråga eller din närmsta verkstad :)

1200, 2400, 3600 Är lite större service emellan kommer en "liten" service (Servad var 600mil)

Tack för det svaret, smidigt med Wikipedia. Vilka servicear är större/dyrare? Så ja vet vilka miltal jag ska hålla koll på vid köp, vill inte börja med en.dyr service..

Magnusjensner

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ingen än
Har två hojar att kika på en 08 för 49k som gått 1900mil och en 10 urban sports som gått 300 mil ca för 65k. Är det värt dom extra pengarna för dom mindre milen (antar den ärlättare för mig att sälja senare) annars samma hoj då.

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Efter lite mer körning kan jag säga att den blir lite "blöddrig" om man först gasar för att sedan motorbromsa och fisköra, när man sedan "gasar på" så känns det som att den får för mycke/lite så att den segar till (Dock väldigt kort stund)

Men det kanske bara gäller min hoj/slipon vad vet jag, så trot det är bra med pc5 + map.

Okej, men hur är den på mellanregistret? de är ju det man är rädd för att man ska tappa lite tryck bara för man inte har en pc5 eller mappat:confused:

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Kunde inte hålla mig längre, varit utan hoj sen hösten 2012. Idag var jag och köpte mig en svart z1000 -08. Riktigt nöjd. Nu börjar stylingen och jag har tänkt börja med att inhandla röda broms/kopplings handtag, röda bobbiner samt röda handtag likt rizomas fast billigare. Sen skulle jag vilja pulverlacka fälgarna så dom blir svarta och sen köra med röd fälgtejp runt om. Kan bli bra tror jag.:banana

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Har en Ermax vindskärm till z750 som ligger och tar plats. gissar den 'r inköpt för ca 700kr. Får jag 200-300kr så är den såld.

Är en Ermax iridium

nuancier-ermax-130.jpg

Skriv ett pm

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Blev en z750 -09 för mig. Nytt slipon beställt än så länge, mivv suono. Blir förmodligen annat smått och gott framöver.

nNbyPL4.jpg

danielmoller

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Tjena grabbar!
Någon som vet om det är krångligt att xenonkonvertera och dra så du har både halv och helljus på båda sidorna?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...