Kawasaki Z750/Z1000-tråden

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Vågar inte svara på om något kommer bli skadat, dock kommer kopplingen börja slira..

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Töm ur, fyll på ny, kör motorn en stund, gör om proceduren 1-2 gånger till, plocka ner och gör ren kopplingen och sedan i med riktig olja.

Ozeki

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2014
Hoj
08, Suzuki GSX-R 1000
Börjar ge upp mitt letande efter en z1000 efter att inte ha hittat någon på 2månader :(
Finns det någon som testat både en z800 och z1000 som kan dela med sig av erfarenheterna?

har även börjat snegla lite mot en zx6r och r6a men verkar lika svårt där med att få tag på nå vettigt inom min budget.

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Så, nu vart man med radfyra för första gången och därmed prenumerant på denna tråd :)

Väldigt trevlig hoj, ska bli intressant och se vad den går för efter inkörningen!

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Någon som har koll på vad det är för gänga i svingen för bobbiner, på en Z1000 2010?

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Hoj hoj
Nyss hemkommen efter att ha inhandlat en 2006 z750. Är det meningen att FI lampan ska blinka när man stängt av hojen och tagit ut nyckeln ? Har googlat men inte hittat något svar på den frågan. Kan det vara imobilizer (eller hur det stavas) lampa som blinkar möjligen ?
//M

Last edited:

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Hoj hoj
Nyss hemkommen efter att ha inhandlat en 2006 z750. Är det meningen att FI lampan ska blinka när man stängt av hojen och tagit ut nyckeln ? Har googlat men inte hittat något svar på den frågan. Kan det vara imobilizer (eller hur det stavas) lampa som blinkar möjligen ?
//M

Hej!

Japp det gör den, den skall dock inte lysa när hojen är igång, har för mig att jag sett en tråd om detta :näsblod

//H

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Hej!

Japp det gör den, den skall dock inte lysa när hojen är igång, har för mig att jag sett en tråd om detta :näsblod

//H
som jag trodde då :tummenupp nej, när jag kör så är den släckt.....än så länge i alla fall :banana

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Hej gott folk! Här är en halvgammal gubbe med övningsväst :p! Tycker att det är skitsvårt med lågfarten med z750 alltså! Nån som kände/känner igen sig? Ser hur "alla" kör rakt o mjukt medan man själv vickar åt alla hållen! Nåja nog med d! Min tanke här är att fråga om nån av er som ev har user manual gällande min cykel på pdf. Hittade en service manual för verkstan men den e för djupgående ? Fick tyvärr inte med nån vid köpet! Dyrt o beställa hem en från KAWA tro?

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Hej gott folk! Här är en halvgammal gubbe med övningsväst :p! Tycker att det är skitsvårt med lågfarten med z750 alltså! Nån som kände/känner igen sig? Ser hur "alla" kör rakt o mjukt medan man själv vickar åt alla hållen! Nåja nog med d! Min tanke här är att fråga om nån av er som ev har user manual gällande min cykel på pdf. Hittade en service manual för verkstan men den e för djupgående ? Fick tyvärr inte med nån vid köpet! Dyrt o beställa hem en från KAWA tro?

Lågfarten är jobbig med z750'n om man jämför med lättare hojar som även har bättre svängradie :)

Man får lära sig använda hela bredden av konbanan så klarar man sig galant!:tummenupp

Tycker servicemanualen är bra men ring till en återförsäljare och fråga vad dem vill ha för en manual alternativt maila Kawasaki Sverige :)

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj

Intressant pryl men jag har en -06 så jag har väl inte avgasspjäll väl ? hur som helst så funderar jag på ett slip on för ett lite smäckrare utseende, originalstupröret som sitter där nu är inte allt för vacker o titta på men då ska man ju helst pula dit en pcIII eller liknande så inte maskinen går för snålt, men vad kan man förvänta sej för resultat på soppaförbrukningen, är riktigt nöjd som det är nu, under halvlitern vid transportkörning och 0,56 vid lite mer avancerad åkning. Vad säger den samlade kawaexpertisen om detta ??

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Monterade en "tail tidy" igår, blev hur bra som helst!
Skönt att bli av med ankstjärten och hojjen ser kompaktare och kortare ut :)
Köpte en universalhållare från Ebay och återanvände orig. skyltbelysning. Nu är nya led-blinkers+relä beställt.
270:- ca gick skylthållaren på, ist. för ex R&G som ligger på runt 1000:- :banana

Kan ta en bild om någon är intresserad!

Last edited:

Mätz1

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2008
Hoj
2007 KTM SuperDuke
Monterade en "tail tidy" igår, blev hur bra som helst!
Skönt att bli av med ankstjärten och hojjen ser kompaktare och kortare ut :)
Köpte en universalhållare från Ebay och återanvände orig. skyltbelysning. Nu är nya led-blinkers+relä beställt.
270:- ca gick skylthållaren på, ist. för ex R&G som ligger på runt 1000:- :banana

Kan ta en bild om någon är intresserad!

Jag vill gärna se :) ska köpa en till mina nya! Men utbudet ör lite dåligt på den nya modellen verkar det som..

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Jag vill gärna se :) ska köpa en till mina nya! Men utbudet ör lite dåligt på den nya modellen verkar det som..

20140626_173550.jpg20140709_224459.jpg

Före och efter, mycket nöjd med resultatet med tanke på priset.
Beställde nya blinkers också, lär väl dyka upp i augusti :)

Nr-plåtslampan är original, ska försöka hitta en mindre LED-variant, men detta får duga tillsvidare.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
En liten fråga: min z750 -04 "klonkar" vid av och påslag enligt en polare som körde den för ett tag sen plus att ettans växel går i rätt hårt ibland från friläge när man står still...nån som har en idé om varför? Är lådan sopslut?
Kopplingen slirar inte eller hugger...

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
En liten fråga: min z750 -04 "klonkar" vid av och påslag enligt en polare som körde den för ett tag sen plus att ettans växel går i rätt hårt ibland från friläge när man står still...nån som har en idé om varför? Är lådan sopslut?
Kopplingen slirar inte eller hugger...
lite klonk från stillastående har nog dom flesta hojar, även min 750, jag har också upplevt ett ljud vid av och på men inget som jag tror är onormalt, ett visst glapp finns ju i växellådan sen rör sej ju drivpaketet en smula och så har ju ryckutjämnargummin i bakhjulet som kan bli lite hårda med åren. Funkar växlar och körning utan problem för övrigt så skulle jag nog inte oroa mej för mycket.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Ok, alla växlar går ju i och så...och ingen metall har jag sett i oljan när jag bytt den. Ryckutjämnaren ser ok ut men den kanske är för hård pga ålder...eller??

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det blev ju inte så tokigt med nummerlåten.
Jag funderar på något liknande till min men har du någon länk till där du köpte på Ebay?
Är helt värdelös på att hitta saker på Ebay.

Ps, har du funderat på några andra ljuddämpare ännu?

View attachment 409019View attachment 409020

Före och efter, mycket nöjd med resultatet med tanke på priset.
Beställde nya blinkers också, lär väl dyka upp i augusti :)

Nr-plåtslampan är original, ska försöka hitta en mindre LED-variant, men detta får duga tillsvidare.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...