Kawasaki Z750/Z1000-tråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det någon som vet vad det är för storlek på gängan för bobbiner för en Kawasaki Z1000 2014?
M10 ?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Vad har du gjort mer med hojen då? Skulle behöva köpa en tailtidy...

Jag har köpt tailtidy/skylthållare, Yoshimura carbon och även Z1000:s egna tankskydd, genomskinlig och riktig snygg!
Jag bifogar en bild på avgassystemet.

Ps. Min är orange
Skärmklipp.JPG.z1000.JPG

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Jag har köpt tailtidy/skylthållare, Yoshimura carbon och även Z1000:s egna tankskydd, genomskinlig och riktig snygg!
Jag bifogar en bild på avgassystemet.

Ps. Min är orange
View attachment 414300

Yoshimura är riktigt nice!

Som det ser ut just nu har ja köpt kina handtag, bobbinerna som ja länkade, håller just nu på o beställa tailtidy+ miniblinkers runt om, osäker om ja ska behålla hojen mer än någon månad eller två in på säsongen så vill inte kosta på med slipon men yoshimura är helt klart snyggast(orginal är så jävla fula :zpy ).

Dom här miniblinkersen verkar vara nice: http://www.ebay.co.uk/itm/201153018464?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

O sen dom här adapterna för framblinkersen: http://www.ebay.co.uk/itm/361126352670

Funderar på r&g tailtidy men verkar hamna lite för långt fram på lyktan så kollar på andra typ: http://www.ebay.co.uk/itm/191261875173?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Sen tänker jag att det kan va skönt o slippa klippa i kablarna: http://www.ebay.co.uk/itm/271706039700

+led relä: http://www.ebay.co.uk/itm/191280577643

Har jag missat nåt för miniblinkersen?:banana

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Jag har också noterat att R&G hamnar långt bak under lyktan, men vafan det får gå ändå :) R&G är ju ändå alltid R&G .
Jag har R&G, varför är du osäker på om du kommer att ha kvar den? Vad är det som inte gör dig riktigt nöjd?

Har läst lite att det ser inte så farligt ut live, vad tkr du?

Hojen va väl lite mer ett impulsköp, har ingen direkt anledning mer än att jag egentligen ville ha en ducati streetfighter eller triumph speed triple o jag är fortfarande insnöad på dom hojarna liksom...

perlan_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Kawasaki er 6
Har en gpr ljuddämpare som suttit på min z750 -09 som inte används om någon är intresserad.
har en liten buckla på insidan. Som inte syns när det sitter på. Blev på körd i sommras och tror att det slog i bromoken på något sätt.
men annars fint skick.
så om det är någon som vill köpa en billig ljuddämpare skicka ett mail eller nått..

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Har läst lite att det ser inte så farligt ut live, vad tkr du?

Hojen va väl lite mer ett impulsköp, har ingen direkt anledning mer än att jag egentligen ville ha en ducati streetfighter eller triumph speed triple o jag är fortfarande insnöad på dom hojarna liksom...

Vill bara vara tydlig med att säga att jag får min motorcykel i slutet av Januari ( efter mc-mässan ) Delarna fanns inte hemma, dock så finns hojen undangömd i butiken så att ingen ska kladda på den :)
Jag ska få en R&G tailtidy och den ser lite konstig ut på bild men jag hade även det på min gamla Street Triple och jag tycker att det är brutalt att få skylten så högt upp som möjligt, Så jag älskar det! :)
Jag är 189 cm och sitter jävligt dåligt på Streetfightern och därför så gick den bort ( kolla på Monster 1200 istället) Sen var jag faktiskt sugen på en ny Speed Triple ända tills jag provade nya Z1000:yoparty till och med försäljaren sa att Speed Triplen hade blivit lite gammal i klassen.

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Z750 2010
clip-ons

nån som vet vart man kan köpa clip-ons till en z750 2010 års modell till ett bra pris?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Funderar på en z1000sx till sommaren.
Hur funkar det att wheela med KTRC ? Det verkar på allt som att det inte går att koppla upp den och ligga på balanspunkten, eller har jag förstått det fel?

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
En kort och enkel fråga: Vet nån vad det är för storlek på bultarna som håller fast det undre styrfästet? M10 eller M12. Hojen i fråga är en z750 2004.

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Z750 2010
nån som vet vad behållaren som sitter i kåpan på höger sida vid bönpallen är till för, tappa bort boken(eller för slö för att leta fram den på vinden) :p

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Fick just besked om att min hoj är klar :banana
Leverans nästa vecka :)
0de6ac91-5b03-4ae6-a4bc-995fd5be0b10.jpg
IMG_0951.jpg
IMG_0950.jpg

Last edited: