Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Jag hoppas att det finns med en liten beskrivning hur man byter slip-on.
Annars vill jag fråga samma sak, fast till en Z1000,
dvs om det är några konstigheter samt vad man skall tänka på?!
Vet att det går 2 vajrar till ena org dämparen,
någon skrev att man tar bort dessa någonstans under sadeln?
Annan skrev att man tagit bort dessa på dämpar sidan och rullat vajrarna under sadeln. Bästa lösningen?
Kommer nog byta min slip-ons i helgen.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hugger

Är det någon som har ett tips på Hugger UTAN kjedjeskydd till Z750-08:a ?:va
 

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Tog hojkortet igår :) Idag var jag och provkörde en Z750, blev helt såld och så även motorcykeln.... Det blev en mörkblå, det sura är att jag måste vänta en hel vecka :(

Ser fram emot att få fina tips i denna tråd, är redan lite sugen på lite gott-gott, även fast jag kanske borde lära mig köra ordentligt först...
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Tog hojkortet igår :) Idag var jag och provkörde en Z750, blev helt såld och så även motorcykeln.... Det blev en mörkblå, det sura är att jag måste vänta en hel vecka :(

Ser fram emot att få fina tips i denna tråd, är redan lite sugen på lite gott-gott, även fast jag kanske borde lära mig köra ordentligt först...

Grattis till kortet! Och ett väldigt bra val av mc. :D Jag har haft min i 2,3 månader nu och mätaren står på över 700 mil...

Kanonkul mc, tvivlar på att du kommer ångra dig!
 

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Grattis till kortet! Och ett väldigt bra val av mc. :D Jag har haft min i 2,3 månader nu och mätaren står på över 700 mil...

Kanonkul mc, tvivlar på att du kommer ångra dig!


Tack! :)

Efter 10 timmars väntan (naturligtvis var jag sist av oss 7 som körde upp...) fick jag äntligen kortet! Jag har hela tiden sagt att jag ska ta kortet i år, och köpa hojen nästa... I h-vete heller :tungan

För mycket sommar kvar helt enkelt, därför blev det hoj nu. Synd bara att det inte finns några motorcyklar i Umeå att köpa DIREKT, utan man måste snällt vänta (trots att försäljaren sa att det var OMGÅENDE leverans...?)

Jaja, tror jag definitivt valt rätt MC som förstahoj, grymt skön att köra....
 

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Ort
Revinge
Hoj
B-King
Jag hoppas att det finns med en liten beskrivning hur man byter slip-on.
Annars vill jag fråga samma sak, fast till en Z1000,
dvs om det är några konstigheter samt vad man skall tänka på?!
Vet att det går 2 vajrar till ena org dämparen,
någon skrev att man tar bort dessa någonstans under sadeln?
Annan skrev att man tagit bort dessa på dämpar sidan och rullat vajrarna under sadeln. Bästa lösningen?
Kommer nog byta min slip-ons i helgen.

http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011

Beskrivning med bilder busenkel:yoparty
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Yes men om du istället plockar av vajrarna på avgassystemet först istället så slipper du att skruva av muttern under sadeln. Bara att haka av vajrarna:)

Tackar, boys.
Hur tog du bort vajrarna vid dämparen, mr GBG?
Skruvade du av "klumpen" som vajrarna går in i?
Har du bild på din org dämpare?

Sedan, vad tycker ni om det som skrivs i tråden med vajerborttagningen?
Lampor som börjar lysa efter ett tag, för servon inte har motstånd.

Till något helt annat.
Beställde hugger idag. :D
Samt lite tråkiga saker,
avgassystemet kom idag, dock lite skadat.
Troligen i transporten. :mad:
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Ok, jag är noobie. :huvet
Var och kollade på hojen.
Dvs hur orginal röret går osv.
För jag tyckte att det var en buckla på mellanröret,
det vänstra längre mellanröret.
Det är en buckla på orginal mellan röret med. :confused:
Vid vänstra fotpinnen.
Vet om andra har det på andra fabrikat,
men vet bara att mr Z1000GBG har Yoshi rör.
Var det så på din med?
Skulle vara bra att veta,
innan man går för långt och sänder tillbaka rören. :gnissla

Trevlig helg alla.
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Hehehe:D Det SKALL vara en "buckla på mellanröret:tummenupp
Bara att montera på rören Isi:pannkyss



Bara att skruva av "klumpen" och släppa vajrarna under sadeln. Piece of cake:tummenupp Jag kan ta en bild om du behöver?

Inga lampor som lyser i tid och otid på min:va Så dom som skrev det ställde väl till med någon annnan skit samtidigt?

Vad blev det för hugger? Ordnade det sig med Skidmarx UK?

Och som sagt inga "tråkiga" saker utan bara roliga:tungan Det skall vara en knyck på mellanröret.

Lycka till med monteringen:tummenupp

Tackar, det kommer säkert behövas.
Lycka menar jag. :tummenupp

Knycken ser inte ut att den skall vara där i första ögonkastet, tycker jag.
Ser mer ut som man trampat på den eller liknande.
Men det är bra att du bekräftade detta, för mig och eventuellt andra som undrar i framtiden.

Om det är bara att lossa på de 2 st sexkantsskruvar som sitter på dämparen,
då är det inga problem.

Om ni kommer på något annat man skall tänka på vid bytet av eller installation av det nya,
skriv och lägg bilder här.
För om det inte regnar i eftermiddag, så blir det nya rör. :yoparty

Huggern.
Skidmarx skickar inte till privatpersoner utanför UK.
Detta för att de har avtal med impotörer i Sverige.
Då skulle de gå mot dem och avtalen.
Jag har ringt dem, de är mycket trevliga så inga problems där.
Det vart en Skidmarx i alla fall. :D
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Någon som börjat med dämpning/fjädring skruvande på Z1000?

Tycker den är aningen mjuk.
Får se när man vågar ge sig på detta,
men känns att det måste ändras på.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Bak fjädringen

Någon som börjat med dämpning/fjädring skruvande på Z1000?

Tycker den är aningen mjuk.
Får se när man vågar ge sig på detta,
men känns att det måste ändras på.

Jag spännde upp bak fjädringen på min Z750-08:a ett steg och fick en betydligt stabilare mc.
Kan rekomenderas.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Bak fjädringen

Ett snäpp, är det ett varv på "ringarna"?

Vet inte om ni fick med special verktyg till Z1000 men jag fick köpa ett till min Z750, det finns 7 lägen och jag tror att på Z1000 att det är läge 3 som är standard, normalt byggd Japan på 68kg.
Ställde min i läge 4 och allt blev stabilare i högre farter.
Har även provat läge 5, men fick då tilbaka slag i kurvor som inte var så trevligt, dock fungerar det perfekt när jag har frugan bak.:)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag hade samma tanke senast idag. Man skulle nog spänna ett snäpp. Bakdelen upplevs alltför mjuk vid kurvtagning.
Men inte följde det med någon nyckel för detta?:gnissla

Kom till Borås och låna min, Beställde från Stibix i Borås drygt en Hundring, tar ca: 1 min. och justera.
Har även provat läge 6 med Frugan på men vi höll på att studsa av.
Skall även prova returdämpnings justeringen i veckan, Pendlar varje dag Borås / Gbg (jobbar på Duells) och kör gamla R40, mycket roliga kurvor.:yoparty
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top