Kawasaki Z750/Z1000-tråden

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Fy fan, PCIII och ladda original mappar eller bänka. Det är ju något några grubblar på misstänker jag?
Jag luskade runt i maskboet, både i Sverige, US, och Tyskland.
Alla mappar är efter US hojar. De är annorlunda homologiserade än alla EU hojar och våra Svenska skiljer sej evt aningen från en del av EU länderna. Ingen B.S., det är sant. Med vissa kombinationer kan det fungera bra, andra kan var skit. Sedan bör man veta att hojar är indivduella (det vet nog de flesta här, men om inte). Det är små avvikelser som som helhet kan göra en skillnad som avgör. Ärligen, jag skulle själv mappa hojen eller skita i o göra något alls. Det finns bolt on system, där man själv kan skruva när man kör. Dessa är lite (blir) råare i gången än en bänkad hoj.
Men, det funkar. GPR har 2st, de funkar till alla slip on system.


Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)
 

MBS

Bygger om
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Z750 -05
Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)

Då är vi två! :D

På powercommanders hemsida finns färdiga mappar till vissa system till EU-modeller, men visst skiljer det sig från cykel till cykel. Frågan är väl mest: Är det mer skadligt för motor att öka luftflödet utan pc än att köra med pc utan optimal mapp (färdig mapp för specade saker tex)?
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Ska derva om hojen men vet inte om man ska ha +1 eller +2 bak nön som har dervat om sin med någon av dessa drev blev det stor skilnad mot orginal.
 

DarkWingDuck

Guest
Fattar ingenting av det du skriver... svarade du på din egen fråga? ;)

Nej, det var inte tanken, även om det kanske kom ut så.
Det var fråga + de svar jag fick i en salig blandning. Kalla det spinn off eller vad du vill.

Om någon kör en 07-08:a, med tex Akra helsystem, filter +PCIII (nedladdade färdiga mappar)
Funkar det bra eller går hojen ojämt, o tex puffar o hostar?
Nu var jag förhoppningsvis inte lika :confused: :va ....
 
Last edited:

DarkWingDuck

Guest
Det är intressant. Då har du åkt såpass länge på den att du lätt märker hur stora, eller små skillnader det blev. Har du moddat luftburken?
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Så var devil slipon på plats:) ...
Måste säga att man blev väl mer än nöjd med både ljudet och utseendet...
Men en fråga till er som bytt slipon.. Vad har ni gjort med vajrarna till avgasventilen som setat på höger sida??
 

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Bänkning, mappning, KN-filter, PC, GPR-slipon, rensad bak, miniblinkers klart! Var och tittade på pärlan efter jobbet idag, det såg RIKTIGT nice ut. Bakdelen blev inte som jag beställt, kawas original miniblinkerssats. Istället hade dom satt dit någon annan sats, jävlar vad nice det blev. Kommer inte ihåg namnet, "Walter" nånting kanske...

Hur som helst, 96 hk på bakhjulet, + 10 från innan ungefär. Får väl anses som helt OK. 13500:- för kalaset, blev lite billigare än det pris jag först fick.

Bilder kommer i vår när jag hämtat ut den från vinterförvaringen!
 

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Waltermoto, jag kör på samma jag!

Nice förresten, tja 10+ gör väl lite men vet inte om det är värt 4000kr eller vad det kostar.
Men upp till personen självklart kul att du blev nöjd!

Så hette det ja... Och det såg likadant ut som det jag kunde se på din avatar.

Vi får se i vår om det var värt det eller inte. Den största skillnaden ska ju vara att man inte behöver varva som en galning för att det ska hända något...:D

Utseendemässigt är jag i alla fall supernöjd, även ljudet har jag hört tidigare på en demohoj. Klar skillnad från original.
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Vet inte om man får skriva detta i denna tråd men letar efter en z 750-07 helst grön men silver funkar oxå. Är alla så nöjda el varför finns det inga till salu?? Går någon i säljtankar skicka gärna ett pm!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
snyggt system

sett på Milanomässan....
 

Bifogat

  • image045.jpg
    image045.jpg
    27.9 KB · Visningar: 152
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top