Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Jag va där igår, provade bl.a. den nya z750. Trevlig hoj med väldigt snäll karaktär. Drog för fullt upp till ca 200 och den kändes rappare än den gamla modellen. Är det någon skillnad på motorerna?
Kanske va det inbildning.

Skulle boka tid för mappning av min hoj oxå, fick då höra att de fått in en bokning av en annan Z1000 oxå med Laser system. Kanske någon härifrån? Kan ju vara kul att jämföra vad olika system ger för effekt/vrid.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har nu fått på min nya dämpare:yoparty

Är riktigt nöjd både med ljud o utseende. Blev ingen jättestor skillnad på ljudet när den står på tomgång men när man kör hojjen o belastar motorn så blir det ett jäla gott ljud.:D Har fortfarand i db-killern, blir nog, om möjligt, lite väl bra ljud om man tar bort den. Men den åker nog snart, måste ju iallafall testa utan.

Blev riktigt snyggt, bland de snyggaste dämparna jag sett på en z750! Vilket fabrikat? Muzzi?

Edit: Mivv ser jag nu att det är.

Last edited:

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Halloj alla glada!

Har starka funderingar på att byta min yzf100r mot en Z1000.
Tänkte höra med er hur pass nöjda ni är med körställning och effekt?
Hur är det att köra långt?

Mvh Per

skogshuggarn

fd biltok...
Gick med
8 Nov 2006
Hoj
Z750 -06 (såld)
Det är nästan så jag ångrar att jag inte köpte MIVV i kolfiber, är ju riktigt läckert :tummenupp , men X-cone passar rätt bra oxå nu när även bukspoilern är monterad... :)

Bifogat

• 1DSC00611.JPG
    1DSC00611.JPG
    92.6 KB · Visningar: 333

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Snygg hoj skogshuggarn!!:tummenupp

Någon som vet vad det är för gänga i svingen där man fäster depåstödet??:va

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Z750 -07
Hej hej.
Har beställt en z750 -07 som står och väntar på mig i affären. Bara en liten strypning på den så är jag med i matchen igen.

Har tyvärr inte ens provkört den ännu, så jag tänkte höra om nån här kanske har lyckats komma över en åktur.

/Dennis

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Hej hej.
Har beställt en z750 -07 som står och väntar på mig i affären. Bara en liten strypning på den så är jag med i matchen igen.

Har tyvärr inte ens provkört den ännu, så jag tänkte höra om nån här kanske har lyckats komma över en åktur.

/Dennis

Jag har åkt en sväng med en.. Riktigt trevlig hoj, drar fint redan från botten.. HAde inte försäkringen varit så dyr hade jag slagit till på en jag med :mad:

Snygg är den också :yoparty

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Kraschpuckar...

Hallå!

Första spalten jag skriver här på sporthoj.com... Såg "tråden" och gick in för att kika lite eftersom jag själv kör en kawa z1000 -06. Grym hoj som förövrigt är på verkstan för tillfället, får den nästa vecka! Jobbig väntan kan jag säga...

Ang. kraschpuckarna så kan jag rekomendera att lämna in den för att montera på dom. Köp "Kawa-puckarna", blir bra mkt snyggare än dom andra, det är värt dom extra kr. tycker jag!
Jag och min far skulle montera på dom, det gick bra på ena sidan men när vi skulle göra andra sidan så såg vi att hela motorn hade åkt ner lite eftersom fästet för puckarna är samma skruv som håller upp motorn! Vi fick tillbaka den andra skruven, men det var med en viss möda... Puh!
Vi struntade i den andra pucken, körde in med hojen så det blev ordentligt gjort...och det tror jag det är värt!

Lycka till, vad du än väljer/valt!

MVH / David

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Z750 -07
har fixat försäkring genom bilsport och mc.
kommer köpa den strypt plus att kawasaki bjuder på fri vagnskadeförsäkring första året så det blir väldigt billigt för mig.

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Hej allihopa...

Smorgos:
grymt slipon, var hade du köpt det? Hur mycket kostade det?
Har du provat ta bort DB killern?

Har redan miniblinkers bak (se bild) nån som vet var jag kan köpa likadana till fram och sedan tänkte jag försöka hitta speglar som på r1 bilden...
Nån som vet var man kan köpa den?
Har nu fått på min nya dämpare:yoparty

Är riktigt nöjd både med ljud o utseende. Blev ingen jättestor skillnad på ljudet när den står på tomgång men när man kör hojjen o belastar motorn så blir det ett jäla gott ljud.:D Har fortfarand i db-killern, blir nog, om möjligt, lite väl bra ljud om man tar bort den. Men den åker nog snart, måste ju iallafall testa utan.

Bifogat

• r1.jpg
    r1.jpg
    94.3 KB · Visningar: 445
  • blink.jpg
    blink.jpg
    29 KB · Visningar: 173
Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...