Äntligen hojägare!! min förstahoj blev en svart z750 -05:a....finns på min profil.
Snart blir det åka av..
Fane va jag è avis på dig nu!!!!
Äntligen hojägare!! min förstahoj blev en svart z750 -05:a....finns på min profil.
Snart blir det åka av..
Tjena,
Har nu fått det sug i magen som ni andra säkert också haft. Jag bara måste ha en Z!
Har funderat på både Z750 och Z1000, 07 eller 08 årsmodell. Det jag nu undrar över är effekten och hur man upplever hojen. Har tidigare kört diverse äldre sporthojar och det skulle kännas dumt att byta till nåt som känns långsammare.
Hur är det egentligen med Z-hojarna? Känns effekten tillräcklig? Jag vet att det är svårt att ge ett enkelt svar på detta, men alla kommentarer är välkomna. Säkert många här som kört diverse sporthojar tidigare och bytt till Z.
100/120hk känns en aning lite i jämförelse med exempelvis FZ1 ans 150hk.
Kör för närvarande en ZXR750 med cirka 120hk. Kommer jag bli besviken om jag byter till Z750/Z1000?
Hejsan,
du kan ju komma och prova min så fort snön smällt lite. Har själv inte någon erfarenhet av denna ännu eftersom jag köpt denna nu i vinter, och de e ju en 1000 men nästan samma ändå. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra. Norra jungsund, typ 14 km från vasa torg.
Välkommen
Tjena,
Jasså det blev en Z1000 nu efter stölderna å den skiten.
Bor själv i Smedsby så jag har inte så långt till Rapid. De har både 750 och 1000 som bara står och väntar på att köras.
Kom ihåg att skriva här då du tagit premiärturen.
Tack så mycket för feedbacken. Det är just sånt här jag är ute efter.
Det är väl bara att vänta till snön försvunnit och ta sig en provtur för att bilda sig en egen uppfattning.
Jag har inget behov att att ligga och pressa i 200+ så det är på så sätt onödigt med en stor sporthoj. Jag antar att exempelvis Z750 hänger med större hojar rätt bra upp till 140-150km/h iallafall.
Sen skadar det ju inte att försäkringen bli lägre också.
Kan inte sätta fingret på vad det är som lockar med Z-modellerna, men jag misstänker att det inte går att komma undan nu mera.
Hej jag tänkte köpa en ny hoj till våren.
Jag har en ER6N nu och tycker den är kanonskön att köra men för lite HP.
Tankarna går till en Z750 el Z1000.
Nån som kan ge lite uttalande om dessa hojar för å nackdelar, vad jag har förstått är det samma ram och vikt?
Är det stor skillnad på effekt?
Är försäkringen lika dyr på dessa?
/Richard
Du gillade en grön en också vill jag minnas
Jo de blev det, skönt när allt är klart efter stölden och försäkringsbolag osv... Just du bor så nära, då e de ju inga problem, själv varit inne å sett på den vita, pärlvitt e ju skit fint!
Jo så fort de blir lite mera tort så ska man ut. E d du som bor nära Mikaela, typ 5:an, efter senior huset? Jobbar där på seniorhuset själv.
Kan bara instämma, därför jag var noga med att skriva om z750 i allmänhet och inte just "denna z750:n"
Repans ex-hoj är en otrooligt vacker, omlackerad sak
Han tycks inte riktigt kunna släppa taget om den heller...
"OFFE": tackar! Bara att göra slag i saken själv! Din ER-6:a ser iofs också trevlig ut, har inte sett den i Höör dock? Var ute och körde en sväng i de trakterna igår..
tjena...
Har precis inhandlat en z750 -04 och började kolla lite på försäkringar...
Huvva va dyrt... Undrar lite vad ni har för försäkringsbolag och försäkring?
Billigaste för mig som jag hittat var Folksam med 16 236:- i premie helförsäkrat helår (10 934:- om jag går SMC's sporthojkurs).
tjena...
Har precis inhandlat en z750 -04(förövrigt min första-hoj) och började kolla lite på försäkringar...
Huvva va dyrt... Undrar lite vad ni har för försäkringsbolag och försäkring?
Billigaste för mig som jag hittat var Folksam med 16 236:- i premie helförsäkrat helår (10 934:- om jag går SMC's sporthojkurs).
Jag har min försäkrad på Bilsport&MC.
Det blev billigast för mig, kolla upp vad du
får ge där om du inte redan gjort det.
jodå, jag har kollat runt lite...
Folksam Året runt.: 16 236:- (10 934:- med SMC's sporthojkurs)
Bilsport & MC: 19 769:- (8 330:- halvf.)
Länsförsäkringar: 33 000:-
If: 31 200:-
Dina Försäkringar: 34 000:- halvf.
Blev hos Folksam med en sporthojkurs i siktet...
Är det förresten nån som vet var det finns bilder på moddade Zätor?
Har goooglat, men det verkar knapert av -07 oc nyare...
Allt från småsaker som bellypans och stjärtar till mer omfaatande grejer intresserar. Måste ju få inspiration...
Till alla er som satt på slip-on på Z750 -07!!!
Funderar på om jag inte kan klara av att sätta på det själv, inte för att det är särskilt dyrt att göra det på verkstad, men det är meckigt att lämna in hojen.
Min fråga:
In i orginaldämparen är två sladdar kopplade, misstänker att de styr något med motstånd i dämparen, skit samma, det slip-on jag tänkte köpa (GPR) kan man inte koppla in dessa i. Vad göra med kablarna?
Till alla er som satt på slip-on på Z750 -07!!!
Funderar på om jag inte kan klara av att sätta på det själv, inte för att det är särskilt dyrt att göra det på verkstad, men det är meckigt att lämna in hojen.
Min fråga:
In i orginaldämparen är två sladdar kopplade, misstänker att de styr något med motstånd i dämparen, skit samma, det slip-on jag tänkte köpa (GPR) kan man inte koppla in dessa i. Vad göra med kablarna?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|