Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
haha om man klagar på att z750 är obekväm att köra så har man nog inte kört en renodlad sporthoj innan :näsblod

Vet inte vad du räknar till renodlad sporthoj, men jag vill påstå att båda mina gsxr 750 & båda mina r1:eek:r som jag ägt, räknas till den kategorin :fakta

Ingen av dessa hojar har haft så hård sadel som kawan & inga har varit så jävulskt sköna att köra som rettorna.
Där kan man snacka om en riktig sporthoj, med en körställning lika skön som fotöljen hemma. Kommer att återkomma till den hojen en gång till i livet, minst :tuttar

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Sånt kan man leva med :) Men annars funkar det fint alltså?
Körde en 36 mils runda med min gamla Husa, lagom bekvämt :gnissla

Då är du van vid vibrationer iaf. Jag har kört en del hojar & kawan är den jag upplevt vibrera mest. Inget jag lider av dock.

Funkar kalas & jag börjar gillar den mer & mer. En grej som stör mej lite, är att jag liksom aldrig blir nöjd med motorljudet. Det känns som jag skulle vilja ha ett par växlar till, men det blir väl lätt så om man kört större motorer innan. Men, överlag är jag skitnöjd med hojen & ser framemot att ta ut den på Gelleråsen framöver =)

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
He..smaken är olika jag vågar knappt skriva att jag funderar på att skaffa styrhöjare till min z:a så att jag kommer lite längre bak och inte behöver bellasta min handleder så mycket.

Last edited:

CosCos

Forza Mivv
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -10 ChestNut Brown
Kawa själva rekommenderar inte över 4000 rpm de första 80 milen, och inte över 6000 rpm de första 160 milen(dock ska man EJ köra så det är tungt för motorn) = deras inkörnings sträcka. men vad vet dom som själva bygger motorerna, de skojar nog bara

160 mil - inkörnings sträcka för kawa Z750 -10

Last edited:

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Kawa själva rekommenderar inte över 4000 rpm de första 80 milen, och inte över 6000 rpm de första 160 milen(dock ska man EJ köra så det är tungt för motorn) = deras inkörnings sträcka. men vad vet dom som själva bygger motorerna, de skojar nog bara

160 mil - inkörnings sträcka för kawa Z750 -10

Fan va booring.. Hur ska de gå till o hålla sig under 4000. Min varvar ca 4500 vid 110kmh

jonassi

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
Z750
Hej!
har en z750 -04 idag efter en lite längre körning, och en paus. så märkte att tomgången var lite hög.
Märkte att gasen låg på litegranna och trycker man tillbaka gasen så gick tomgången tillbaka!
Släppte man handtaget så varva den upp ca 2000tusen varv extra.
Nån som har nå tips?
Tack på förhand!

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Nån som har en z1000 här eller? Har lite svårt o få upp den på bakhjulet på 2an... Är jäkligt ny på detta. Men är det bara övning som krävs eller har jag för klen hoj :confused:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nån som har en z1000 här eller? Har lite svårt o få upp den på bakhjulet på 2an... Är jäkligt ny på detta. Men är det bara övning som krävs eller har jag för klen hoj :confused:

Bara till att gunga upp den, är du osäker så var försiktig !

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Last edited:

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Z-1000
Har tänkt köpa en bellypan från ebay, har hittat en som är lackad och klar för ca 2500:-Bra så långt... Men det står att dom är till 04-06 men på några andra annonser står det 03-06..:va borde väl vara samma från 03 till 06? Börjar ju undra när det står olika, någon som har köpt till en 03a??

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
inte någon som är sugen på en z1000 träff någon helg framöver i göteborg? hade vart sköjj att se flera av samma modell.

CosCos

Forza Mivv
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -10 ChestNut Brown
Hej!
har en z750 -04 idag efter en lite längre körning, och en paus. så märkte att tomgången var lite hög.
Märkte att gasen låg på litegranna och trycker man tillbaka gasen så gick tomgången tillbaka!
Släppte man handtaget så varva den upp ca 2000tusen varv extra.
Nån som har nå tips?
Tack på förhand!

testa att på tomgång vrida styret max vänster/höger går tomgången upp när du vrider på styret - det förstanämnda

kolla under gashandtaget om du kan skruva in inställningsskruven så det blir mer glapp i gashandtaget, alternativ 2: ta isär gashandtaget och gör rent och smörj med lite WD40, spreja även i lite WD40 i höljet där gasvajern löper i, så bör det lösa sig

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Känns som att jag helst av allt bara vill skriiiiika ut min frustration!
Vartfan är alla 04-06 Z750 till rätt peng egentligen!?

Finns en riktigt sjysst på blocket, men den hinner jag inte med på, den kommer bli såld..

Körkortet närmar sig sjukt fort, och här står man hojlös, fysatan!

Hade btw starka funderingar på att köpa en ER6 tidigare, men efter risk2 på en sån så inser jag att det är som att köra en moppe typ (jävligt snabb dock) :)

Nej Z'n tilltalar mig mer, på alla punkter.. Framförallt motormässigt!

Stone33

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Z750 2010
100 mil service Z750 2010

Bara som ren info för den som är intresserad, gjorde 100 mil service hos Örby Mc i Hägersten. Mycket trevliga och hög servicenivå. Drygt 1700:-kostade det.

Tar gärna emot tips om någon bra firma i Stockholmsområdet om man vill köpa/montera slipon, PC och luftfilter och gärna ungefärligt pris (beror självklart på vilket slip-on osv) men ungefärligt ?

Ha det bra !

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Känns som att jag helst av allt bara vill skriiiiika ut min frustration!
Vartfan är alla 04-06 Z750 till rätt peng egentligen!?

Finns en riktigt sjysst på blocket, men den hinner jag inte med på, den kommer bli såld..

Körkortet närmar sig sjukt fort, och här står man hojlös, fysatan!

Hade btw starka funderingar på att köpa en ER6 tidigare, men efter risk2 på en sån så inser jag att det är som att köra en moppe typ (jävligt snabb dock) :)

Nej Z'n tilltalar mig mer, på alla punkter.. Framförallt motormässigt!

vad är rätt pris då?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...