Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Matthiaz

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Kawasaki, Z750
Inte med tanke på att lagren kostar strax över 5-hundringen...
Har för mig att hardparts i sthlm har bra billiga lager. 3 lök för att byta verkar mycket i mina ögon.
Dock är det ur min synvinkel, då jag skruvar allt själv...
Enligt verkstaden var det lite special lager till min med några extra tätningar som gjorde det lite dyrare för det fanns inga piratlager utan dom fick ta ett Kawasaki original.
 

kryptonajt

Ny medlem
Gick med
16 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Ingen ännu, letar
Tjena allihopa!

Tog hojkort i höstas och är nu ute efter min första hoj och är riktigt sugen på en z750. Har varit hos den lokala handlaren och provkört z800 (fanns ingen demohoj för z750). Är det någon skillnad på storleken på z800 och z750?

Jag är ganska lång (~1,90) och z800 kändes större än z750 (provsatt på den enda z750 de hade inne). Kompisen som var med tyckte även att jag såg större ut på z750 jämfört med z800.

Har kikat på Kawasakis sida och det verkar nästan inte vara någon skillnad alls om man kollar måtten. Någon som har erfarenhet av båda som kan uttala sig kanske? :)
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Tjo Z åkare, finns det nån här som har testat att byta styre till clipons istället och vad tyckte ni? Posta gärna bilder om ni har, årsmodellen är 2004!
 

Zpophy

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Lund
Hoj
2013, Kawasaki Z800
tja.
Har dock inte kört z750, men har själv köpt en Z800 och är mycket nöjd med den, är 193 lång.
:)
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Tjena!
Jag och nya tjejen tänkte dra ut en vända idag. Hittar såklart inte instruktionsboken. Så jag tänkte höra med alla experter här vad man skall ställa bakdämparen på?:va Alltså aktivkörning med passagerare. Jag väger 100 pannor hon typ 60-70. Har en Z1000 2012 årsmodell. Tacksamt för snabbt svar då vi drar ut idag. Hejs!
 

Erik_E

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Morgongåva
Hoj
Kawasaki ZX10-R -04
Jäkla snygg hoj du har WheelieWonka :kär

Du vet möjligtvis inte vart man kan köpa sådana backspeglar du har?
Jag har förvisso en z750.
 

anders_023

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2008
Ort
Falun
Hoj
2009, Kawasaki Z1000
Tjääna!

Köpte mig en z1000 09 idag, tänkte byta avgasrör/slipon på den hur är det med luftfilter och power commander är det nödvändigt? Tittade på det här systemet http://viewitem.eim.ebay.se/AUSPUFF-IXIL-HYPERLOW-XL-BLACK-KAWASAKI-Z-1000-BJ0709/380646617196/item

Hallå där!

Jag har själv en 09a som jag faktiskt monterade Power Commander och ett K&N luftfilter på idag. Sedan slängde jag in en färdig "map" i den som var mest lik min hoj och testade. Det blev faktiskt väldigt stor skillnad hur jämnt motorn gick och hur accelerationskurvan blev. Den blev märkbart piggare på låga varv, framförallt märks det på 1an, 2an och 3an.

Jag ska få hjälp att ställa upp den i en bänk och göra en riktig map efter min hoj för att få allt riktigt rätt i slutet av månaden så jag antar att den kommer bli ännu bättre då.

Värt pengarna då?
Jag tycker det. 3800kr för PCB och ett K&N filter är värt i mina ögon det lilla jag märkt hittills, har bara hunnit köra typ 5-10 mil idag.

Installationen var inge svår heller, det var "bara" att ta av tanken och plugga i allt där det skulle vara! :p

Men byter du utblås på den så mer luft kommer ut så skulle i alla fall jag rekommendera en Power Commander för att ställa in motorn efter dom nya värdena som kommer bli. :)

/Anders
 

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Tjena allihopa!

Tog hojkort i höstas och är nu ute efter min första hoj och är riktigt sugen på en z750. Har varit hos den lokala handlaren och provkört z800 (fanns ingen demohoj för z750). Är det någon skillnad på storleken på z800 och z750?

Jag har Z750 och är 185cm lång, jag har provkört Z800 och jag hade lite problem med de där svarta plastsakerna de monterat på tanken på Z800. Jag hittar inte en bra körställning då benen tar i för "tidigt" ( vet inte hur jag ska beskriva det hela...)
 

Dekoon

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
USA
Hoj
kawasaki z750
Hej, har en z750 08 som var gasstrypt till 25kw, tog bort brickan för ca 2 veckor sedan (lyfte av tanken av med brickan och på med tanken igen)

Efter detta så började det blinka "FI" på displayen och den röda indikatorn blinkar även när hojjen är igång..

Efter ha kört en bit så märker jag att den inte varvar som den ska, effekten är som den stannat på 25kw även om jag kan gasa mer så händer inget, efter ett tags körande drar jag in kopplingen och gasar ur den, efter jag gjort detta börjar effekten bli bättre och den varvar ur bra.

Hojjen varvade alltså helt normalt vid indragen koppling, men vid körning så vill den inte varva mer än 6k varv.

Men efter jag varvat ur den lite med indragen koppling så varvar den bra även med kopplingen ute, efter ett tags körande återkommer dock problemet att jag inte får någon varvning efter 6k varv, hur mycket man än gasar.

Någon som har något tips om vad orsaken till detta kan vara och vad man bör göra? mvh
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
En liten fjädringsfråga; jag tycker att min z750 04:a blir rätt nervös och orolig bak när man pressar den lite. Jag vet, byt till en öhlinare o bla bla bla men som småbarnsförälder så har man ju inget överflöd av deg direkt...kan jag plocka isär den o renovera eller bara byta fjäder??? Ge mig lite tips nu pojkar o flickor!
 

Dekoon

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
USA
Hoj
kawasaki z750
Vet någon var diagnosuttaget sitter på z750 08?

samt var man kan få tag på ny originalskruv till TPS Throttle position sensorn.. min gick rakt av
 
Last edited:

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
tjena. någen som vet nån sida där man kan köpa orginal kopor eller liknande till z750r ?

mv /viktor
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Oxo lämnat z750 bakom mig ;) Fina tider dock! Dock för en R6a

Då lämnar man z750 , med klart splittrade känslor ! Varit RIKTIGT nöjd med min .........
Men svärfar lurade mig att prova en äventyrshoj , 2 veckor senare hade man en :kär:kär

Dumt att man beställ tillbehör som inte ännu han att komma :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top