Mikce
Ny medlem
Så, igår passerade min z800 400 mil. Haft mina föraningar på däcken men va f*n, 400 mil och bakdäcket är helt slut! Måste beställa 1 nytt. Vad rekommenderas? Vill ha ett som håller mer än så när jag kör ca 1000 mil/säsong.
Jo, det är en del det...
Förbered dig på en dum fråga; ser att du äger en Z800 och inte en Z800e, sen är det lite personlig preferens också men... Tror du man nöjer sig med en Z800e sen när man väl plockar bort strypningen eller kommer det kännas som att det saknas kraft i den? Säg 20 hk eller så
Kan ju varken provköra en ostrypt z800e eller en Z800 och jämföra dem, annars hade jag gjort det :/
Funderar på om man ska satsa på en Z800e och ta bort strypningen efter 2 år eller om man helt enkelt ska vänta med det hela och försöka hitta någon annan billig hoj att åka runt på i 2 år för att sen skaffa en Z800 (eller annan rolig motorcykel som släppts på marknaden vid det laget)
Så, igår passerade min z800 400 mil. Haft mina föraningar på däcken men va f*n, 400 mil och bakdäcket är helt slut! Måste beställa 1 nytt. Vad rekommenderas? Vill ha ett som håller mer än så när jag kör ca 1000 mil/säsong.
Är det någon som har problem med att tankmätarn inte visar rätt??? min visar en stapel kvar när jag har ca 7l kvar bara undra ifall ni andra har samma problem
Är det så her du menar på mätaren?
ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.
- - - Updated - - -
ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|