Kawasaki z800/z800e

Hej! Har en Z800E som jag nyss bytt packboxar i framgaffeln. Verkstaden påstår att dem gjort allting rätt men dämparen har blivit fruktansvärt mjuk..
Vet att Z800 och Z800e inte har samma framdämpare. Skiljer det något i oljemängd på dem två? Vad kan ha hänt och går det att lösa?
 
Å f-n, har du inga rattar så är enda sättet att justera dämpningen, att byta gaffeloljan till en med annan viskositet.
 
Hellu. Tänkte ställa frågan är i forumet kring avgassystem. Köpte min z800 med MIVV system varav original medföljde i en kartong med diverse kablar. När jag sedan ville uppdatera till ett annat system så medföljde en del i kittet jag inte alls förstod vart den skulle men efter lite googlande så förstår jag att den ska sitta på stellmotor (vet ej svenska ordet för delen) original systemet satt fast i den delen med vajrar tydligen. Link till klippet är här
. På min hoj så sitter fortfarande original delen kvar fast utan vajrarna då. Måste man byta ut den som han gör i klippet? vad fyller den för funktion?

Bild på delen (svarta till vänster) https://i.gyazo.com/a3d1e447731a8e6f7967512b20088faa.png

någon som har bättre koll än mig? tacksam för hjälp i såna fall
 
Hej, Jag undrar om någon här har någon erfarenhet gällande besiktning med ett Yoshi r-11.

Jag fick nämligen inte med original dämparen vid köp.

Brukar det bli något problem med ett r-11 vid besiktning ? :va
 
Är det original grenrör så bör caten vara kvar då den sitter precis innan link-pipen
 
Har sedan några år tillbaka ägt en z800e som passat mig mycket väl ända sedan A2 tiden tills nu då den ger "fullt" (70kw) iomed avklarad A-behörighet. började dock under senaste säsongen uppleva att lite mer effekt inte skulle skada och började då söka runt på nätet huruvida det är möjligt att öka på effektuttaget med elektronisk justering, såsom Dynojets Powercommander 5 etc. Men kan inte hitta någon information alls som ger svar på frågan om det faktiskt finns en produkt som löser detta. Jag är medveten om att de skiljer en del annat mellan Z800 och E versionen, klenare grenrör osv, men de bör ju gå att få ur betydligt mer än 70 kw iaf. Vad säger ni andra, fungerar den "vanliga" powercommander 5 som då egentligen är avsedd för Z800 med modifierad mappning, eller är finns det andra restriktioner?

Väl mött!
Ateland
 
Tjena! Någon som har erfarenhet av att köra upp på Z800? Har uppkörning bokat privat i juni och måste ju då ta min Z800 på den, har kört via skola på deras MT-07or, dock inte i samma ort som jag ska köra upp i. Mvh
 
Tjena någon här som vet om det skiljer något på z800 och z800e avgassystem?
jag har en z800e och funderar på om jag kan lägga på ett avgassystem från en z800.
Om det skiljer något. Vad är skillnaden?
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top