Kawasaki ZR7-tråden

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
största anledningen att det inte händer något i tråden är väl att det är vinter.

Är det något intressant som du beställt till hojen?

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Blev mest lite styling som blinkers, bakljus, tankpad, fälgstripes, speglar och broms o kopplinghandtag + lite annat smått
Har fått hem det mesta nu och allt ser bra ut :tummenupp
Håller just nu på med lite kapning och upprensning på bakdelen ska se om jag hinner fixa lite bilder

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Nu har jag sålt min ZR-7s.
Någon i denna tråd som vill köpa en effektburk eller ett Givi wingrack 2 till sin ZR-7?

KnalleBanka

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
XT660x och ZR-7 + tillgång till BMW R69
Svårt starta /Tappar ström = startkablar

Är ny användare på detta forum, men har sökt efter olika saker tidigare och "retar" mig på att allt klumpas ihop på varje modell. Är det verkligen så man vill ha det på ett forum, istället för att kunna söka på specifika ord/saker/problem osv ? (Om modellnamnet fanns att bocka för tex) Jag skulle ju helst vilja slippa läsa om alla som nyss köpt Mc och frågar generellt om vad man borde göra eller vilken styling som finns- eller alla privata diskussioner som går i gång mitt i forum.:3freak

Den första fråga jag forsökt hitta svar på ang Zr-7 är om det är ett känt problem att den inte laddar ordentligt ? Jag har haft problem sedan den var ny (2002) att man måste få start på den relativt snabbt, annars tar batteriet slut. Har numera alltid startkablar med och har nyss bytt till ett tredje batteri för att se om det gör någon skillnad. Det känns som om tändningsnyckel måste stängas av och sedan på av och till också, om den inte startar på första -som om det var dålig kontakt där.

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Tjenare.
Är det någon av er som har erfarenhet av att sätta dit ett 12v uttag?

Tekniskt så vet jag hur man ska göra. Det jag syftar på är om det finns något bra ställe att gå på med detta så det bryts av tändning.

Samt om det finns något att köpa som ser bra ut och och inte så hemma snickeri aktigt.

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Någon som drevat om sin zr-7???

Känns ju som det saknas en växel när man ligger i motorvägsfart lr det är bara jag som tycker det :va

Motorpsyk

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Hoj
-03 Kawasaki ZR-7
Hej på Er,

Reggade mig idag. Tänkte bli en del av forumet och just denna tråd specifikt då jag själv äger en Zr7.

Håller på att ta mitt A kort och har bara uppkörning kvar. Längtar!

Jag har övningskört en hel del med min Zr7a och jag tycker att den känns svampig i styrningen om man jämför med körskolans Gladius. Jag vet att det kan vara fel att jämföra -14 mot -03 men vad har Ni för åsikt
vad gäller köregenskaperna på era Zr7or?

Ha det gott!:tummenupp

Last edited:

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Är det någon som har petat på någon lite mer mulligare ljuddämpare på sin ZR7?

Jag är lite sugen på något annat tycker att det är lite för mycket syslöjd över orginal dämparen.

Tips och gärna länkar till något vettigt skulle uppskattas.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Är det någon som har petat på någon lite mer mulligare ljuddämpare på sin ZR7?

Jag är lite sugen på något annat tycker att det är lite för mycket syslöjd över orginal dämparen.

Tips och gärna länkar till något vettigt skulle uppskattas.
Jag har en burk till salu.

Syslöjd hette förresten Flickslöjd förr i tiden, Träslöjd var pojkslöjd..... Det var bättre förr ;)

Last edited:

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Är det bara slänga på den eller?
Samt vad är det och vad vill du ha för den?

Ja och man vill ju inte åka runt på en flickhoj ... :)

Dusty

Ny medlem
Gick med
4 May 2014
Hoj
2002, Kawasaki, ZR-7S
Hej

Jag är ny här på forumet och registrerade mig då jag hittade den här tråden för ett par månader sedan.

Jag har en ZR-7S från 2002 där kåpan vibrerar när jag kör. Jag har försökt söka lite men kan inte hitta någon information om det här problemet.

Jag upplever inte att det är några vibrationer från motorcykeln i övrigt utan endast just från kåpan. Ljudet börjar bli smått irriterande och jag skulle gärna bli av med det. Tyvärr kan jag inte riktigt hitta orsaken till vibrationerna.

Har någon här haft samma problem och känner till en lösning, eller har förslag på vad jag specifikt kan titta efter?

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Jag har samma problem på min. Jag har tänkt att kolla lite på det. Stillastående är det lite svårt att få fram rätt varvtal för att få rätt sväng i vibb tonerna.

Och när man kör är det ju bra att hålla blicken långt fram har jag ju fått för mig. :)

Men jag tänker mig att det kommer framifrån lycktan eller något sånt instrumentpanelen.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag hade också motorvibrationer som mest var problem för frun då jag körde med höga varv så killade det så mycket under fötterna att hon inte stod ut.
hittade 2 orsaker till att en ZR-7 vibrerar, det ena är ventilspelet som kan orsaka vibrationer och det andra är ljuddämparen.

tror ni hittar mycket info här http://www.zr-7.com/newowner.htm (punkt 4 tar upp ljuddämparen)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras