Ett svenskt företag som säljer big bore kit.
Hittar inga priser dock.
http://web.telia.com/~u92116174/racing.html
Hittar inga priser dock.
http://web.telia.com/~u92116174/racing.html
Ni som tänkt spara lite pengar i vinter och göra ventiljusteringen själva. Så kan jag säga att det går fint utan att ta ur eller tippa motorn.
Jag är 22 år och gjorde det själv i vintras utan några större mekkunskaper. Dock hade jag en hemmagjord manual på ventiljusteringen, gjord av duktig mekare på www.zx-12r.org. Man behöver bara ha orginal servicemanual för att veta vilka shims man ska byta till + vilket läge motorn ska stå i när man mäter.
Det som behövs är:
- Tätstegade slitsmått (bladmått) köpte på ahlsell, kostar en hundring.
- Shims (diameter 9,48mm) Köpte hel shimssats på http://www.nordicracing.se/webshop för 1000:- eller nån annan firma som är anluten till jofrab. Sök på (hotcams) Tror kawa orginal kostar 80:- styck.
- Lite tejp + penna.
- och det viktigaste "usa-manualen". jag mailar den om ni vill ha den (vet inte hur man lägger upp en sån stor fil 6,3 mb office doc.)
Så här sparar man cirka 7-8000 tusen. Bara att skruva.
Fick du mitt PM?
Jag tycker hojen blir trevligare med 190 däck bak.
Vem sa att 12:an inte är en banhoj?
Silverpilen är riktigt läcker. Kränger min snart för att hämta en 12:a i vår. Är det nån som har en teori varför zx12r inte är vanligare än den är? Sett till prestandan så är den ju värre/likvärdig med hayabusan som har sålt som smör. Vad är det folk inte fattar?
Silverpilen är riktigt läcker. Kränger min snart för att hämta en 12:a i vår. Är det nån som har en teori varför zx12r inte är vanligare än den är? Sett till prestandan så är den ju värre/likvärdig med hayabusan som har sålt som smör. Vad är det folk inte fattar?
Men tycker du inte att kawan är snyggare och stilrenare? Busan liknar ju en förväxt eu-moppe.Har haft en busa tidigare flera år och kan just inte heller förstå varför den är så mycket populärare. Kan det vara det att den ses som originalet för en supersnabb hoj? Kawan kom liksom tvåa på samma scen... Men att säga att busan är en sämre hoj än ZX12:an är att ljuga, smaken är som bekant som baken...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|