Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Någon som har innerskärm komplett ligger o skräpar samt orgblinkers bak, som ni vill ni av med..
 
Tyvärr inte.

Jag hade velat höja styrhöjden lite, förr fanns det så kallade "Heli bars", mende verkar inte finnas längre.
Tips?
 
Innerskärm fixad, nån som har nåra orgblinkers bak??
//Tanken
 
äre nån som har sport luftfilter,slipon demonterad katalysator och mappad pc3 (alt ej mappad exakt) på sin hoj och kan skriva va du fick ut för effekt på bakhjulet?

det mesta infon finns bara med helsystem avgas.

undrar också om det blit tydlig skilnad om man bara demonterar katalysatorn?
 
Undrar med om det bara räcker med att demontera katten för att kunna få bra effekt med pc3!
Söker såklart efter effekt rör om någon har !
 
Tanken; Jag har originalblinkers om några veckor. Vill du köpa? Bra skick såklart.

Robinguran; Jag har slipon och luftfilter att sälja, se PM.

Någon som vet vad för hjullager som ska sitta bak och fram?
 
Såg det ! Har ett yoshimura Slipon på och kn filter! Ska köpa ett muzzy helsystem!:D
Köpte hjullager av Bengt på Traxsport för nån månad sedan kolla med han !
 
Last edited:
har funderat lite hur jag ska trimma upp hojjen.
gör nog detta:
- rensar bort katten.
- sätter på en slipon.
- monterar power commander och testar lite olika mappar då jag ej vill stäla in den exakt me org grenröret. byter jag till helsystem så måste den tunas in rätt.
- demontera vevhus ventilationen från insuget.obs gör inte som i den engelska versionen då systemet förblir slutete och det vill du inte!!!!!!!
- justera tändningen 4-6 grader tidigare.
- justera in tps sensorn så den svarar bättre på gas.
- kn luftfilter redan mont.

lite o göra alltså.
alla delar finns redan som behövs för detta.

va sägs om det?
 
Last edited:
Att rensa bort katalysatorn med originalgrenrör kommer inte ge dig mer än stinkande kläder.
Jag hade även låtit vevhusventilationen sitta kvar som den gör om du inte har problem med avgasknallar.

Tändningen justerar du enligt Dave Potters guide, 6°, EXTREMT VIKTIGT att du ALLTID kör på 98-oktan efter denna modden, annars kommer du spika din motor till mos. Inga undantag.

TPS-sensorjusteringen fungerar bra för vissa, mindre bra för andra. Grundtanken är att hojen går lite fetare hela tiden än original, men vid full gas ger den inte mer bränsle än vad den ursprungligen gjorde.
 
har funderat lite hur jag ska trimma upp hojjen.
gör nog detta:
- rensar bort katten.
- sätter på en slipon.
- monterar power commander och testar lite olika mappar då jag ej vill stäla in den exakt me org grenröret. byter jag till helsystem så måste den tunas in rätt.
- demontera vevhus ventilationen från insuget.obs gör inte som i den engelska versionen då systemet förblir slutete och det vill du inte!!!!!!!
- justera tändningen 4-6 grader tidigare.
- justera in tps sensorn så den svarar bättre på gas.
- kn luftfilter redan mont.

lite o göra alltså.
alla delar finns redan som behövs för detta.

va sägs om det?

Att ta bort katten och byta ljuddämpare kommer att påverka flödet en hel del även med original grenrör. Så jag skulle se till att bänka den eftersom det blir en PC i från början och så slipper du justera TPS på måfå. Att ändra tändningen som du skriver ger en märkbar förbättring så att motorn blir mer dragvillig på låga varv åtminstone. Det märker man direkt. Men vad det eventuellt ger högre i registret vet jag inte och det skulle man i så fall behöva bänka för att få reda på. 98 oktan som redan har nämnts ger bättre säkerhet efter att ha lagt tändningen tidigare.
 
va jag förstår så är bränna vevhus ångor bra oktan sänkare på bränslet.

finns folk som plockat ur ganska bra hk me org grenröret o utan katt me öppet slipon + pc.

men helsystem är ju bäst.

kanske 4 grader förinställning räcker för mig. har för mig att nån sa att man förskjuter effekten genom att ändra tändningen.

ja bänka e ju bäst men vill testa lite själv då jag inte har helsystem.
 
Du förskjuter inte effekten, du lägger på en mängd HK över hela registret i och med att du senarelägger tändningen över hela registret.
 
Du förskjuter inte effekten, du lägger på en mängd HK över hela registret i och med att du senarelägger tändningen över hela registret.

Nej, man lägger tändningen TIDIGARE vilket resulterar i att man får ut mer moment i varje förbränningscykel. Marginalen mot detonation minskar samtidigt så man får se till att köra på bra soppa (högt oktanvärde).
 
Hej
Någon som har en bromsskiva bak till en ZX12R -00 o framåt till salu?
Söker 230-mm. bromsskiva till min ZX10R-fälg, och tydligen ska ZX12:ans bultmöster vara snarlikt.

Fick tipset av bl.a. Boris:
"Och då finns där 2 alternativ som passar ditt bakhjul fast med 230mm ytterdiameter. Båda har 0,5mm för liten innerdiameter men det kan man ordna med sandpapper.
ZX12R 00-"
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top