Jag har en zxr 750 från -91 och märkte häromdan att jag kan köra ivägg med stödet nere,det finns en brytare där som verkar inte fungera.
Har ni några tips på hur jag skall kolla upp den?Behöver den fungera när man besiktar hojen?
MVh Slezi
Jag märkte att vatten tempen går knappt upp i den första blåa fältet,hur långt upp är det på era hojar? Börjar mistänka att termostaten inte stänger som den ska
Slezi
Ok. Då är frågan bara var arbetstemperaturen är? Hur långt upp på mätaren är det?
Jag har testat att jorda kablen till mätaren och mätaren går upp så mätaren är rätt,då återstår tempgivaren eller termostaten. Har ni nogot tips på hur man kan testa givaren ? eller termostaten?
Slezi
Hej köpte en 92 men det verkar som hojen inte va så problemfri som det stod i annonsen...
har haft den i 2 dagar och känner att på 1-2an när jag ger gas känns det som kedjan kuggar över på nåt sätt det känns så...
kan det bero på att kedjan är väldigt slak och att drivpaketet är oxå slut.
kan oxå nämna att 1an och 2an går att varva ur och motorbromsa utan att lådan protesterar eller växlarna hoppar ur....
hjälp mig med lite tips....
Tack för tipset ska spänna kedjan i morgon...
en annan sak jag funderar över är kamkedjespännaren var sitter den nånstans... tycker att det rasslar från motorns kortsida (höger sida om man sitter på) har hört att det kan rassla ifrån spännaren är det komplicerat att spänna eller t.o.m byta den... om man spänner hur vet man hur mycket man ska spänna.?????
mycket undrar man.... men jag är glad eftersom hojen är i fantastisk originalskick..... och har 4400 mil på mätaren har kollat med sbp och besiktningsprotokollen ljuger inte.....
tack för svar och tips......
Ytterligare problem med hojen nu! Gjorde ett byte av gaffeloja, men får nu inte rätt på mängden. Hur mycket säger instruktionsböckerna att den ska ha?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|