Kawasaki ZXR750

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Från det ena till det andra....har du monterat din undertail??
Lite nyfiken på hur det ser ut:)

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Nix tyvärr, tror jag nöjer mig denna säsong med att bara ha en hoj som är i bra mekaniskt skick.. Det estetiska får komma sen.

Vill du ha den? Så får den göra lite nytta :)

bild 1-sporthoj.jpg

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Håller på att göra färdigt det sista på elen till hojen nu men av någon anledning så står det inte i haynesboken hur man ska sticka bränslpumpsrelät,cdi boxen och kontaktstycket med dom små stiften till säkringsboxen. så om någon skulle vilja knäppa lite kort på dessa vore jag oerhört tacksam. det gäller en -89. likadant på-90 med kanske?

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Vill ha och vill ha....du vill antagligen ha betalt?? Håller just nu på att konvertera till sexkolvsbromsar och ett annat helssystem så budgeten är lite tight men kom med ett bud:)

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Låter fint! Vilka bromsar kör du med då? Dög inte V&H-systemet? ;) Lovar du att vårda den ömt och visa bilder på monteringen så släpper jag iväg den för 350:- inkl frakt :yoparty

Håller på att göra färdigt det sista på elen till hojen nu men av någon anledning så står det inte i haynesboken hur man ska sticka bränslpumpsrelät,cdi boxen och kontaktstycket med dom små stiften till säkringsboxen. så om någon skulle vilja knäppa lite kort på dessa vore jag oerhört tacksam. det gäller en -89. likadant på-90 med kanske?

Kan du vänta till nästa helg så kan jag visa hur det ser ut på en 91:a om det kan vara av intresse? Elsystemet lär inte skilja så mkt åt tycker jag.

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Låter fint! Vilka bromsar kör du med då? Dög inte V&H-systemet? ;) Lovar du att vårda den ömt och visa bilder på monteringen så släpper jag iväg den för 350:- inkl frakt :yoparty

Kan du vänta till nästa helg så kan jag visa hur det ser ut på en 91:a om det kan vara av intresse? Elsystemet lär inte skilja så mkt åt tycker jag.

hinner tyvärr inte de. måste igentligen få tag i bilder idag då elen måste bli färdigt så fort som möjligt så jag kan skicka iväg hojen på lack.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj

Ha ha, jorå V&H systemet ligger på vinden det fick faktiskt vika undan för ett Muzzy helsystem i rostfritt:) Kawasaki och Muzzy har ju lite historia ihop:)
Jag ska köra med bromsar från Suzuki gsxr1000, finns med rätt bultavstånd det ända man behöver är ett par svarvade distanser då skruvarna är m8 på en suzuki och m10 på kawwan.
Du har pm.....

Konrad Haifa

Guest
Någon som ska vädra Kawan snart? Själv ska jag fixa slavcylindern till kopplingen + lite annat innan det är dags. Helst kolla ventiler också. Nån som har gjort det jobbet? Kolla/justera ventiler alltså. Behövs specialverktyg?

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Någon som ska vädra Kawan snart? Själv ska jag fixa slavcylindern till kopplingen + lite annat innan det är dags. Helst kolla ventiler också. Nån som har gjort det jobbet? Kolla/justera ventiler alltså. Behövs specialverktyg?

Bladmått och en rejäl dos tålamod.. Gör en tabell och fyll i allt eftersom du mäter. När du är klar ser du vilka shims som kan flyttas runt och vilka du kommer behöva köpa.

Ventilspel på insug ska vara mellan 0,18 - 0,23mm
Avgas 0,25 - 0,30mm

Rekommenderar att du skaffar en Haynes-bok om du inte redan har.

Konrad Haifa

Guest
Bladmått och en rejäl dos tålamod.. Gör en tabell och fyll i allt eftersom du mäter. När du är klar ser du vilka shims som kan flyttas runt och vilka du kommer behöva köpa.

Ventilspel på insug ska vara mellan 0,18 - 0,23mm
Avgas 0,25 - 0,30mm

Rekommenderar att du skaffar en Haynes-bok om du inte redan har.
Ok, bladmått: check
Tålamod: check (man blir väl tvungen...)
Haynesbok: check

Tack för tipsen!

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Klockar in det bizarraste zxr-felet ever! En fluga har irrat sig in mellan kontaktstyckena på min startknapp och orsakade att jag fick PUTTAS igång ca 25 ggr under avrostningen idag. Haha...

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Stolt ägare

här är min!:banana
WP_20130413_006.jpgIMG-20120709-WA0001.jpgWP_20130413_003.jpg
my precious!!!!!!!! only mine!!!:fakta:mattias:fatta!:fatta!

i år vägrar den att startas några ideer vad man bör kolla??:näsblod:huvet:död:gråta:gråta

Konrad Haifa

Guest
Att den får bränsle och gnista på stiften:
-Ta ur tändstiften och se om dom är blöta = bränsle kommer troligen in.
-Kolla om du får gnista (om du vet hur man gör)
-Om stiften är torra och ger gnista så får du kolla om förgasarna får bensin, t.ex. kolla att bensinslangar inte har tätnat eller att avlagringar inte har "slammat" igen förgasarna (det sista dock inte lätt att kolla utan att plocka av dom)
-Kolla även att choken fungerar när du flyttar reglaget

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Att den får bränsle och gnista på stiften:
-Ta ur tändstiften och se om dom är blöta = bränsle kommer troligen in.
-Kolla om du får gnista (om du vet hur man gör)
-Om stiften är torra och ger gnista så får du kolla om förgasarna får bensin, t.ex. kolla att bensinslangar inte har tätnat eller att avlagringar inte har "slammat" igen förgasarna (det sista dock inte lätt att kolla utan att plocka av dom)
-Kolla även att choken fungerar när du flyttar reglaget

Tack för tipsen!
men det var bränsle pumpen :/ som hade krånglagt :( men har fixat det :D:fyllisar:banana

men nu har jag problem med att lysset alltid lyser på neutral på vilken växel det än är :( samt att kill switch för stödet fungerar ej :( några värdefulla tips??:Bugar

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Riktigt fin hoj du hittat Vanquish! Originallack? Ingen dålig mekhörna heller ser jag..

Låter som dålig/ingen kontakt i båda fallen. Kan ha ärgat, kan vara kablar som slitits loss osv. Det sitter en brytare vid stödet, kika där :tummenupp

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Riktigt fin hoj du hittat Vanquish! Originallack? Ingen dålig mekhörna heller ser jag..

Låter som dålig/ingen kontakt i båda fallen. Kan ha ärgat, kan vara kablar som slitits loss osv. Det sitter en brytare vid stödet, kika där :tummenupp

Tack! Ja det är det, "peppar peppar:D" hihi. Det är en bilverkstad som jag får använda till fullo t.o.m personalen hihi, känner mig så lycklig att jag fick träffa lära känna personen :D har lärt mig massor av honom :tummenupp
kollade elschemat och det är junction box som har lagt av, då neutral switchen fungerar, samt att neutral lampan lyser även när jag tar bort kontakten från neutral switchen :O. hihi. :banana

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
BMW R60-67,TLS
Hel & halvljus

Är det ngn som vet hur hel & halvljus ska kopplas på en zxr 750 - 92 ? Dvs vilken av lyktorna är halvljus, eller är halvljus på båda och helljus på en eller tvärtom ?

Mvh Tobbe

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...