Håller på att göra färdigt det sista på elen till hojen nu men av någon anledning så står det inte i haynesboken hur man ska sticka bränslpumpsrelät,cdi boxen och kontaktstycket med dom små stiften till säkringsboxen. så om någon skulle vilja knäppa lite kort på dessa vore jag oerhört tacksam. det gäller en -89. likadant på-90 med kanske?
Låter fint! Vilka bromsar kör du med då? Dög inte V&H-systemet? Lovar du att vårda den ömt och visa bilder på monteringen så släpper jag iväg den för 350:- inkl frakt
Kan du vänta till nästa helg så kan jag visa hur det ser ut på en 91:a om det kan vara av intresse? Elsystemet lär inte skilja så mkt åt tycker jag.
Låter fint! Vilka bromsar kör du med då? Dög inte V&H-systemet? Lovar du att vårda den ömt och visa bilder på monteringen så släpper jag iväg den för 350:- inkl frakt
Kan du vänta till nästa helg så kan jag visa hur det ser ut på en 91:a om det kan vara av intresse? Elsystemet lär inte skilja så mkt åt tycker jag.
Tjena. Här verkar va en tråd för mig.
Har precis köpt denna hoj, zxr 750 eller zx7r efter som den är impoterad -96.View attachment 372135
Någon som ska vädra Kawan snart? Själv ska jag fixa slavcylindern till kopplingen + lite annat innan det är dags. Helst kolla ventiler också. Nån som har gjort det jobbet? Kolla/justera ventiler alltså. Behövs specialverktyg?
Ok, bladmått: checkBladmått och en rejäl dos tålamod.. Gör en tabell och fyll i allt eftersom du mäter. När du är klar ser du vilka shims som kan flyttas runt och vilka du kommer behöva köpa.
Ventilspel på insug ska vara mellan 0,18 - 0,23mm
Avgas 0,25 - 0,30mm
Rekommenderar att du skaffar en Haynes-bok om du inte redan har.
här är min!
View attachment 383564View attachment 383565View attachment 383566
my precious!!!!!!!! only mine!!!
i år vägrar den att startas några ideer vad man bör kolla??
Att den får bränsle och gnista på stiften:
-Ta ur tändstiften och se om dom är blöta = bränsle kommer troligen in.
-Kolla om du får gnista (om du vet hur man gör)
-Om stiften är torra och ger gnista så får du kolla om förgasarna får bensin, t.ex. kolla att bensinslangar inte har tätnat eller att avlagringar inte har "slammat" igen förgasarna (det sista dock inte lätt att kolla utan att plocka av dom)
-Kolla även att choken fungerar när du flyttar reglaget
Ruskigt fin!!
Var rädd om den.
Riktigt fin hoj du hittat Vanquish! Originallack? Ingen dålig mekhörna heller ser jag..
Låter som dålig/ingen kontakt i båda fallen. Kan ha ärgat, kan vara kablar som slitits loss osv. Det sitter en brytare vid stödet, kika där
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|