Kaxig bilförare?

jetson

Guest
jag anser mig själv inte kaxig för att jag pekar finger när han är ute efter bråk som tränger sig in i mig. vad hjälper det honom? han får ju ändå vänta på att ja kör därifrån innan han ska köra, om han inte tänker köra på mig. och att blockera vägen gör väl ingen någon nytta? då tycker jag att han får ta fingret

Fan grabben du behöver väl inte vara så obstinat. Kör man hoj slipper man bli sur på sånt här eftersom man kommer om ändå och lämnar sossecontainrarna bakom sig.

Men ärligt ställ dig mellan filerna framme vid rödlysena istället, kan vara en skenande buss eller polis på utryckning som kommer och då vill du inte stå där.

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Fan grabben du behöver väl inte vara så obstinat. Kör man hoj slipper man bli sur på sånt här eftersom man kommer om ändå och lämnar sossecontainrarna bakom sig.

Men ärligt ställ dig mellan filerna framme vid rödlysena istället, kan vara en skenande buss eller polis på utryckning som kommer och då vill du inte stå där.

får börja göra det :tummenupp
dem har lyckats banka in på körskolan att man ska stå i mitten

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
En tråd igen om stackars små sporthojspojkar som gubbar i hatt är elaka mot :rolleyes::gnissla

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Nääää men det är fullt normalt att man saktar ner och väntar in folk för att ge de fingret! Typ lika moget som att försöka tränga sig framför en hoj iofs!! Dock har ni båda visat att ni är lika "outlaw" så man skulle kunna säga ett det ståt 1:1

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Fick mitt körkort idag och jag drog givetvis en fin och stor runda, kör motorväg hem, vid ett bygge ska jag svänga av, det är grus så jag tar det riktigt lugnt i den skarpa kurvan kanske 60 av 70. Då kommer en vit mercedes (ser honom då jag ofta tittar bak) och kör om mig på insidan där det bara är en filigt. Jag får damp och kör efter honom och blinkar med helljusen, tänkte fan ta ett snack med honom.

Han vill givetvis smita med sin mercedes men kör rakt fram på 90 väg, jakten fortsätter väl i 130-145 /km in någon kilometer då jag vet att det är 50 respektive fartkamera där framme så fortsätter jag - mycket riktigt idioten tvingas bromsa in och jag kör upp jämsides med honom öppnar mitt visir räcker finger och skriker något i stil med "vad fan håller du på med din jävla idiot?" varpå jag ser att han är väl en helt vanlig svensson med lite för liten penis och ser allmänt arg ut.

Han saktar in och jag fortsätter i laglig hastighet frammåt :)
Efter 5 minuter kommer han i full fart och kör om mig och prejar ut mig mot vägkanten och jag tänker bara "orka" och gav upp, följde dock efter honom sen igen där det återigen var fartkameror och lyckades få fram att han hat LTY180 som reg nummer (tror jag)

I vilket fall som helst blev jag bara chockad, iom. grus på vägen vid bygget så körde jag långsamt och MR. rikesvensson ska prega ut mig och köra om där det är en filigt, sjukt fittigt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tycker gott man kan hytta med näven åt bilförare som inte direkt har huvudet på skaft.
Igår på väg från Bogan:

Svänger på E18 från Vaxholmsvägen. Tuffar på i vänster körfält. Vid nästa avfart, Hägernäs, rullar det på lite bilar och lägger sig i högerfilen. En nöjer sig inte med att ligga där, utan skall direkt köra om framförvarande bil, så den svänger ut framför mig i typ 80. Jag kommer i 100. Det var nån liten skitbil som svängde ut, så det tar ju lit tid innan den får upp farten.

Fick nypa rätt hårt där. Tittar in i bilen och där sitter en liten kärring som stirrar stint rakt fram som om jag inte fanns, men jag vet att hon såg mig. Kärringjävel.

Hade inte min ketting med mig så jag hytte lite med näven. Hoppas hon är mer observant nästa gång, för då är kettingen med.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Uhm...

Jag måste vara ganska avtrubbad, jag tycker inte något som sagts i tråden är speciellt ovanligt att se i trafiken ärligt talat.
Jag brukar mest bara försöka hålla mig undan från puckona.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Uhm...

Jag måste vara ganska avtrubbad, jag tycker inte något som sagts i tråden är speciellt ovanligt att se i trafiken ärligt talat.
Jag brukar mest bara försöka hålla mig undan från puckona.

Känner lite likadant, nu när jag har mitt kort!! :D:D:D så vill jag behålla både det och livet. Ska ta det lugnt och kontrollera min roadrage i fortsättningen, men vissa behandlar helt enkelt MC killar som patrask.

Men folk, har större respekt om man kör i grupp har jag märkt ;)

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
men vissa behandlar helt enkelt MC killar som patrask.

Vissa behandlar bilistgubbar som patrask.

Nä men jag blir lite arg jag också på sånt här.

"Ååh titta där kommer en motorcykel DEN KÖR VI ÖVER!"

"Amen den som körde först pekade ju finger åt mig"

Då måste man ju köra över nästa som kommer som är helt oskyldig.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
LTY180 som reg nummer (tror jag)

Reg stämmer la bra.

Registreringsnummer: LTY180
Fabrikat: MERCEDES-BENZ 204 K
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2011

Brukare
Namn: FLEETMANAGER SWEDEN AB
Adress: DERBYVÄGEN 6 D
Postnr: 212 35 Förvärvsdatum: 2011-06-30

Leasinggivare
Orgnr: 556509-8513
Namn: MERCEDES-BENZ FINANS SVERIGE AB

Producentansvarig: 556487-1548
I trafik första gången i Sverige: 2011-06-30

Bilar finns det gott om, mc lika så.

Idotiska mc/bilförare kommer exsistera så länge det finns något som kan reglera farten med.

Denna tråden e som andra, händer varje eviga dag året om.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Vissa behandlar bilistgubbar som patrask.

Nä men jag blir lite arg jag också på sånt här.

"Ååh titta där kommer en motorcykel DEN KÖR VI ÖVER!"

"Amen den som körde först pekade ju finger åt mig"

Då måste man ju köra över nästa som kommer som är helt oskyldig.

Beter mig aldrig som en idiot (räcker finger) om den idioten bakom ratten inte förtjänat det :) något jag lärt mig från min handledare, det han också gör är att han tar backspeglen och sliter loss den :p Men sånt gör inte jag.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jag tycker man får bestämma sig.

Jag tycker en MC ska ha en hel plats i sin fil, hela tiden. Alltså skulle jag aldrig få för mig att trycka mig fram mellan filerna vid tex kö eller rödljus. Gjorde jag det så är det ju samma sak som att säga att en MC inte alls ska ha ett eget utrymme i sin fil.

Därmed ska ingen bil heller försöka trycka sig förbi mig heller.

tkdrille

Guest
Ni som räcker finger måste ha för liten penis och aldrig få komma till. Eller så är ni 18 år och inte torra bak öronen. Jag tror de är båda delarna.

Är de inte lite bättre att bara skaka på huvudet och fortsätta drömma dig iväg när du sitter på din häst?
Du har ju ändå inte ett piss att säga till om ifall bilisten är en rejält avtrubbad gangster som tänker att han har verkligen för lite stake och sen trycker ut dig i diket och fortsätter och drömmer vidare i sin egna lilla värld.

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Jag tycker man får bestämma sig.

Jag tycker en MC ska ha en hel plats i sin fil, hela tiden. Alltså skulle jag aldrig få för mig att trycka mig fram mellan filerna vid tex kö eller rödljus. Gjorde jag det så är det ju samma sak som att säga att en MC inte alls ska ha ett eget utrymme i sin fil.

Därmed ska ingen bil heller försöka trycka sig förbi mig heller.

vad är meningen med mc om du tänker ställa dig längst bak i kön och stå i rusning 2 timmar i spöregnet:va

jag får plats och kommer förbi utan att någon skada sker. varför trycka in sig med en fet bil som står i vägen och kör sakta? och dessutom blockerar resten av bilarna bakom?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jäkligt bra med en vit hoj har jag märkt, folk brukar till och med flytta sig när man kommer ï lagom synligt tempo. Gott folk: pimpa hojen "polis-style" och ni slipper problem!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka