kaZmurs funderingar...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
kaZmur skrev:
Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???

Nån måste väl veta? Annars kanske nån vänlig själ kan plocka bort kåpor och annat mysigt och titta? :D

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
kaZmur skrev:
runt 6-7k så gör den 80 ja... i sexan... vid full patte (140km/h) så varvar den typ nästan 12k...

den e 6-växlad :hoppa

140 ?? min gick mycke fortare....... :va

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
kaZmur skrev:
Därav fråga 1... Jag har en mito -95 med motor från en -99a...

95ans motor är 7-växlad medans 99-ans är 6-växlad så i min verkstadshandbok så står det bara drevningen till den 7 växlade...

Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???

du kan nog höra med de på biscaya vad orginaldrevningen är.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
YamahaJojje skrev:
14 / 43 e det på 02:an iaf och orginal strypt ska miton göra 124 km/h
tackar! det bör ju vara samma som det ska va på 99an... ska kolla vad jag har imorgon...

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
kaZmur skrev:
hehe!du kommer inte ihåg vilken drevning du hade? :hoppa

njaa kommer inte ihåg.....men det kan ha varit 14 / 43 som yamahajojje skrev. är inte säker. står inte det på deras hemsida då? alltså cagivas? :7peta

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
willy skrev:
njaa kommer inte ihåg.....men det kan ha varit 14 / 43 som yamahajojje skrev. är inte säker. står inte det på deras hemsida då? alltså cagivas? :7peta
vad jag vet så är deras hemsida "under construction" och har varit det sen urminnes tider... men jag ska kolla...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Torde vara din gammla motor som ligger nånstans i mitt garage då:) Har 14/43 på min mito och den gör ca 160vid 11 000rpm (7vxl)

Racing konsult nicasilar om cylindrar.. Kostar ca 2000:- Har nummret på den andra datorn, kan slänga in det senare..

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Edholm skrev:
Torde vara din gammla motor som ligger nånstans i mitt garage då:) Har 14/43 på min mito och den gör ca 160vid 11 000rpm (7vxl)

Racing konsult nicasilar om cylindrar.. Kostar ca 2000:- Har nummret på den andra datorn, kan slänga in det senare..
tackar! Det e nog min gamla (om du köpte den av Neox Spunk)... coolt...
Men eftersom den är sjuväxlad så får man ju ner varvet och kan därför köra på lägre drevning... eller har jag fel? :hoppa

AladdinReality

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
DBS Spinova Shimano Nexave
Sannolikheten att du, kaZmur, har fel, skall inte underskattas. Men fall där du briljerar är även finns även de omnämnda i ijbe-legenden, så man kan aldrig veta. Något som också är föremål för stor osäkerhet är hur mycket trä ett murmeldjur kan kasta upp om ett murmeldjur nu skulle kunna kasta upp trä. Av detta kan vi dra slutsatsen att man kan aldrig så säkert veta. Och slutsatsen av slutsatsen är således: veta är något man aldrig så säkert kan, eller i andra ord: om man vet så kan man i verkligheten inte vara säker på att man vet för vetandets natur är att osäkerheten inte exsisterar efter som man inte med riktig säkerhet kan säga ett den finns. Alltså, allt är bara TOKigt, eller hur? Därför tänker jag nu, för att unvika att ge det här inlägget episka proportioner, avsluta det.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
AladdinReality skrev:
Sannolikheten att du, kaZmur, har fel, skall inte underskattas. Men fall där du briljerar är även finns även de omnämnda i ijbe-legenden, så man kan aldrig veta. Något som också är föremål för stor osäkerhet är hur mycket trä ett murmeldjur kan kasta upp om ett murmeldjur nu skulle kunna kasta upp trä. Av detta kan vi dra slutsatsen att man kan aldrig så säkert veta. Och slutsatsen av slutsatsen är således: veta är något man aldrig så säkert kan, eller i andra ord: om man vet så kan man i verkligheten inte vara säker på att man vet för vetandets natur är att osäkerheten inte exsisterar efter som man inte med riktig säkerhet kan säga ett den finns. Alltså, allt är bara TOKigt, eller hur? Därför tänker jag nu, för att unvika att ge det här inlägget episka proportioner, avsluta det.
Torleif briljerar...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
kaZmur skrev:
tackar! Det e nog min gamla (om du köpte den av Neox Spunk)... coolt...
Men eftersom den är sjuväxlad så får man ju ner varvet och kan därför köra på lägre drevning... eller har jag fel? :hoppa

det är något knas med miton din för jag tycker inte att den ska varva 12000rpm om den är strypt....min teori är att avg.port motorn har kraschat och att dom ställt den i nåt mellanläge eller fullt öppnad och sedan drevat ner för att inte det dåliga botten draget ska märkas så tydligt...för några 12k ska den inte varva strypt, min rg tappade effekten vid 8,5-9k när den var strypt (130kmh), ostrypt började den tappa vid 12-12,5(170-180kmh)
(har för mig neox spunk menade på att den var kraschad förut)

Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
det är något knas med miton din för jag tycker inte att den ska varva 12000rpm om den är strypt....min teori är att avg.port motorn har kraschat och att dom ställt den i nåt mellanläge eller fullt öppnad och sedan drevat ner för att inte det dåliga botten draget ska märkas så tydligt...för några 12k ska den inte varva strypt, min rg tappade effekten vid 8,5-9k när den var strypt (130kmh), ostrypt började den tappa vid 12-12,5(170-180kmh)

Min AF1 är stryp på samma sätt som kazmur påstår att hans är. Min kan man endå dra till rödmarkeringen, men inte med fullgas. Drar man på fullt så orkar den till ca 8k. Släpper man av lite så fortsätter den upp till 11k, men effekten slutar komma vid 7-8k.

Kan tillägga att nu när jag plockat isär den så vet jag att enda strypningen är att avgasporten var ur funktion.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hammet skrev:
Nja, det hoppas jag int för då har han gjort en luring... grrr..
Men den varvar bäst vid fullt gaspådrag, men det kräver lite medvind och tur fär att den ska orka varva så mycket i sexan...
Men det konstiga är att jag har 14/ 45 drevning så den ska ju gå snabbare...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
NatoN skrev:
Min AF1 är stryp på samma sätt som kazmur påstår att hans är. Min kan man endå dra till rödmarkeringen, men inte med fullgas. Drar man på fullt så orkar den till ca 8k. Släpper man av lite så fortsätter den upp till 11k, men effekten slutar komma vid 7-8k.

Kan tillägga att nu när jag plockat isär den så vet jag att enda strypningen är att avgasporten var ur funktion.
Min varvar bäst vid fullgas, men det krävs lite medvind för att den ska varva så mycket...
Avgasporten är också ur funktion, men jag har ställt av nu så jag ska försöka lista ut det... det är nog bara ett gammalt trick...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...