kaZmur skrev:Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???
Nån måste väl veta? Annars kanske nån vänlig själ kan plocka bort kåpor och annat mysigt och titta?
kaZmur skrev:Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???
kaZmur skrev:runt 6-7k så gör den 80 ja... i sexan... vid full patte (140km/h) så varvar den typ nästan 12k...
den e 6-växlad
kaZmur skrev:Därav fråga 1... Jag har en mito -95 med motor från en -99a...
95ans motor är 7-växlad medans 99-ans är 6-växlad så i min verkstadshandbok så står det bara drevningen till den 7 växlade...
Är det verkligen ingen som vet vad orginaldrevningen på en -99a är???
precis... men om du läser fråga 1 och fråga 4 så förstår du varför...willy skrev:140 ?? min gick mycke fortare.......
tackar! det bör ju vara samma som det ska va på 99an... ska kolla vad jag har imorgon...YamahaJojje skrev:14 / 43 e det på 02:an iaf och orginal strypt ska miton göra 124 km/h
ok gör det!kaZmur skrev:tackar! det bör ju vara samma som det ska va på 99an... ska kolla vad jag har imorgon...
kaZmur skrev:precis... men om du läser fråga 1 och fråga 4 så förstår du varför...
hehe!du kommer inte ihåg vilken drevning du hade?willy skrev:jaha ok, sorry
kaZmur skrev:hehe!du kommer inte ihåg vilken drevning du hade?
vad jag vet så är deras hemsida "under construction" och har varit det sen urminnes tider... men jag ska kolla...willy skrev:njaa kommer inte ihåg.....men det kan ha varit 14 / 43 som yamahajojje skrev. är inte säker. står inte det på deras hemsida då? alltså cagivas?
tackar! Det e nog min gamla (om du köpte den av Neox Spunk)... coolt...Edholm skrev:Torde vara din gammla motor som ligger nånstans i mitt garage då Har 14/43 på min mito och den gör ca 160vid 11 000rpm (7vxl)
Racing konsult nicasilar om cylindrar.. Kostar ca 2000:- Har nummret på den andra datorn, kan slänga in det senare..
Torleif briljerar...AladdinReality skrev:Sannolikheten att du, kaZmur, har fel, skall inte underskattas. Men fall där du briljerar är även finns även de omnämnda i ijbe-legenden, så man kan aldrig veta. Något som också är föremål för stor osäkerhet är hur mycket trä ett murmeldjur kan kasta upp om ett murmeldjur nu skulle kunna kasta upp trä. Av detta kan vi dra slutsatsen att man kan aldrig så säkert veta. Och slutsatsen av slutsatsen är således: veta är något man aldrig så säkert kan, eller i andra ord: om man vet så kan man i verkligheten inte vara säker på att man vet för vetandets natur är att osäkerheten inte exsisterar efter som man inte med riktig säkerhet kan säga ett den finns. Alltså, allt är bara TOKigt, eller hur? Därför tänker jag nu, för att unvika att ge det här inlägget episka proportioner, avsluta det.
kaZmur skrev:tackar! Det e nog min gamla (om du köpte den av Neox Spunk)... coolt...
Men eftersom den är sjuväxlad så får man ju ner varvet och kan därför köra på lägre drevning... eller har jag fel?
Hammet skrev:det är något knas med miton din för jag tycker inte att den ska varva 12000rpm om den är strypt....min teori är att avg.port motorn har kraschat och att dom ställt den i nåt mellanläge eller fullt öppnad och sedan drevat ner för att inte det dåliga botten draget ska märkas så tydligt...för några 12k ska den inte varva strypt, min rg tappade effekten vid 8,5-9k när den var strypt (130kmh), ostrypt började den tappa vid 12-12,5(170-180kmh)
(har för mig neox spunk menade på att den var kraschad förut)
Nja, det hoppas jag int för då har han gjort en luring... grrr..Hammet skrev:det är något knas med miton din för jag tycker inte att den ska varva 12000rpm om den är strypt....min teori är att avg.port motorn har kraschat och att dom ställt den i nåt mellanläge eller fullt öppnad och sedan drevat ner för att inte det dåliga botten draget ska märkas så tydligt...för några 12k ska den inte varva strypt, min rg tappade effekten vid 8,5-9k när den var strypt (130kmh), ostrypt började den tappa vid 12-12,5(170-180kmh)
(har för mig neox spunk menade på att den var kraschad förut)
Min varvar bäst vid fullgas, men det krävs lite medvind för att den ska varva så mycket...NatoN skrev:Min AF1 är stryp på samma sätt som kazmur påstår att hans är. Min kan man endå dra till rödmarkeringen, men inte med fullgas. Drar man på fullt så orkar den till ca 8k. Släpper man av lite så fortsätter den upp till 11k, men effekten slutar komma vid 7-8k.
Kan tillägga att nu när jag plockat isär den så vet jag att enda strypningen är att avgasporten var ur funktion.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |