kaZmurs funderingar...

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
NatoN skrev:
Min AF1 är stryp på samma sätt som kazmur påstår att hans är. Min kan man endå dra till rödmarkeringen, men inte med fullgas. Drar man på fullt så orkar den till ca 8k. Släpper man av lite så fortsätter den upp till 11k, men effekten slutar komma vid 7-8k.

Kan tillägga att nu när jag plockat isär den så vet jag att enda strypningen är att avgasporten var ur funktion.

Bestycka om förgasarn, annars kommer din hoj att skära inom en snar framtid.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
CayLe skrev:
Bestycka om förgasarn, annars kommer din hoj att skära inom en snar framtid.

Precis vad jag också trodde, men stiftet hade helt rätt färg :va Den ska ostrypas i vinter så jag kommer ändå fixa ett gäng nya snordyra dellortomunstycken :gnissla Ska även byta kolv, reeds och fixa avgasporten. :banana

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
NatoN skrev:
Precis vad jag också trodde, men stiftet hade helt rätt färg :va Den ska ostrypas i vinter så jag kommer ändå fixa ett gäng nya snordyra dellortomunstycken :gnissla Ska även byta kolv, reeds och fixa avgasporten. :banana

Gjorde du en fullgasrepa dvs. drog ur den på 1-2-3 och sen frikopplade och bröt tändingen? om du inte gjorde så så syns bara blandningen för låga varv upp till kanske 4 000rpm, vilket är ganska ovesentligt (stavning?).

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
CayLe skrev:
Gjorde du en fullgasrepa dvs. drog ur den på 1-2-3 och sen frikopplade och bröt tändingen? om du inte gjorde så så syns bara blandningen för låga varv upp till kanske 4 000rpm, vilket är ganska oväsentligt.

Jo du har rätt, man ska göra så. Jag kollade iofs flera gånger, men inte direkt efter en fullgasrepa. Jävla knas.. det sitter ju orginalmunstycke på, och den är strypt. Fast jag har ju effektavgas också.. Men njaa lite skumt.. Fast en till grej som kanske kan ha inverkan i historien är att reedsen va helt jävla slut. Varenda läpp var sönder längst ut, och på en av dom så var det tom ett hål. Sen så var toppackningen bajs också.
Men nu är det vinter :) :banana

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
NatoN skrev:
Den ska ostrypas i vinter så jag kommer ändå fixa ett gäng nya snordyra dellortomunstycken :gnissla

Så farligt dyra e dom inte :)
Jag beställde 4 stycken för ett tag sedan, det gick på lite under 200 spänn med frakt o allt. Jag beställde inget lågfartsmunstycke då, funderar på om jag behöver det. Någon som vet? Det kommer snart sitta effektsystem o koniskt luftfilter på. Behöver man ändra lågfartsmunstycket då? Fattar inte riktigt dess funktion :va

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Poffer skrev:
Jag beställde 4 stycken för ett tag sedan, det gick på lite under 200 spänn med frakt o allt. Jag beställde inget lågfartsmunstycke då, funderar på om jag behöver det. Någon som vet? Det kommer snart sitta effektsystem o koniskt luftfilter på. Behöver man ändra lågfartsmunstycket då? Fattar inte riktigt dess funktion :va

nej, behövs inte

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Poffer skrev:

Nej kanske inte så dyra... 50 spänn styck där jag ska beställa ifrån. Var beställe du ifrån då? Verkar billigt. Har inte hittat nåt mellan 142 och 180 eller nåt sånt här i sverige, men har inte letat så mycket heller :rolleyes: Men jag beställer dem från geiwiz tillsammans med mina andra saker.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
NatoN skrev:
Nej kanske inte så dyra... 50 spänn styck där jag ska beställa ifrån. Var beställe du ifrån då? Verkar billigt. Har inte hittat nåt mellan 142 och 180 eller nåt sånt här i sverige, men har inte letat så mycket heller :rolleyes: Men jag beställer dem från geiwiz tillsammans med mina andra saker.

Oki, jag beställde från sulas mc. Finns ett ställe till, kommer inte på vad dom heter nu bara :p Båda har massa munstycken mellan 142 och 180 iaf :banana

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Poffer skrev:
Oki, jag beställde från sulas mc. Finns ett ställe till, kommer inte på vad dom heter nu bara :p Båda har massa munstycken mellan 142 och 180 iaf :banana

Jassådu! va trevligt.. hur mycket kostar dom där då?
sulas ligger ju alldeles runt knuten.. :tungan

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
NatoN skrev:
Jassådu! va trevligt.. hur mycket kostar dom där då?
sulas ligger ju alldeles runt knuten.. :tungan

hehe, ok :tummenupp Dom kostar nog strax under 50 lappen :) Dom har dom mesta inne, så det e bara att gå o köpa :yoparty

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...