Utveckla...Orginalfrågan från 2014 har väl redan blivit besvarad flera gånger om
Radonnörd skapade tråden 2014 och frågade om nit eller clips-lås.Utveckla...
Så ska tråden låsas eller raderas då tycker du?Radonnörd skapade tråden 2014 och frågade om nit eller clips-lås.
2023 lyftes tråden med en fråga om en kedja ser rätt nitat ut, Micke och ni andra fortsätter svara på Radonnörds fråga från 2014 och inte trådlyftet, inte fel i sig men en aning uttjatat och vet inte ens om han är kvar på forumet? Och så här 9 år senare har han antagligen redan monterat sin kedja
Såja - idag kom "paketet" från Addemoto!
View attachment 434496
1 x JT 44t bakkrans
2 x JT 17t framkransar
2 x EK 525-kedjor
3 x EK clipslås (säljs vanligen inte från de flesta kända kedjetillverkare numera, men Addemoto har några på lager... )
Är det inte 1 januari snart?! Hojen står vinterförvarad och jag kan inte nå den innan dess...
-
Väldigt intressant att läsa om de krafter som clipslås m.m. utsätts för i olika hastigheter.
Jag kommer definitivt att naj-säkra clipslåset så att inte den "öppna änden" ges möjlighet att (på något sätt) öppna sig.
Som skrivet tidigare, anledningen till att jag vill använda clipslås är helt enkelt att jag använder hojen till flera olika körningar; bandagar/KNIX, långtouring och kurv-dags-turer
Därmed vill jag också (relativt) enkelt kunna byta utväxling.
/H
Visst finns clipslås ännu upp srx serien. Dock, ek har nuförtiden en helt ny serie och till gamla serien finns väl inte mer clipslås att få tag på.Såja - idag kom "paketet" från Addemoto!
View attachment 434496
1 x JT 44t bakkrans
2 x JT 17t framkransar
2 x EK 525-kedjor
3 x EK clipslås (säljs vanligen inte från de flesta kända kedjetillverkare numera, men Addemoto har några på lager... )
Är det inte 1 januari snart?! Hojen står vinterförvarad och jag kan inte nå den innan dess...
-
Väldigt intressant att läsa om de krafter som clipslås m.m. utsätts för i olika hastigheter.
Jag kommer definitivt att naj-säkra clipslåset så att inte den "öppna änden" ges möjlighet att (på något sätt) öppna sig.
Som skrivet tidigare, anledningen till att jag vill använda clipslås är helt enkelt att jag använder hojen till flera olika körningar; bandagar/KNIX, långtouring och kurv-dags-turer
Därmed vill jag också (relativt) enkelt kunna byta utväxling.
/H
Randonörd var inne senast Fredag 12:47!Radonnörd skapade tråden 2014 och frågade om nit eller clips-lås.
2023 lyftes tråden med en fråga om en kedja ser rätt nitat ut, Micke och ni andra fortsätter svara på Radonnörds fråga från 2014 och inte trådlyftet, inte fel i sig men en aning uttjatat och vet inte ens om han är kvar på forumet? Och så här 9 år senare har han antagligen redan monterat sin kedja
Finns det clips till hojar som gör +250kmh?fyller på tråden köåie en hoj i höstas som var servad på en känd verkstad olje filtret låsnade i 250++ tomde motorn på olja motor byte i vinter idag låsnade den fina nitade kedjan som var ny vid köpet av hojen hunnit köra några tankar så nu funderar jag ska man köra med clips har haft ett 20tal hojar under 25års tid de flesta med clips?
Det finn clips till kedjor som passar på +250 sporthojar (520/525/530) men det är ju olämpligt att använda. Det är centrifugalkraften som gör att clipset kan lossna, clipset skall ju monteras åt rätt håll men om man återanvänt det så glappar det upp iallafall.Finns det clips till hojar som gör +250kmh?
Länge sen men....jag har sett en kedja ringla ut som en orm på gatan. Man bli lite förvånad när man ligger bakomJag har tappat ett clips, men länken satt kvar.
sportbike
Så ska tråden låsas eller raderas då tycker du? Tycker det är en intressant fråga.Ofta letar man efter gamla trådar som har liknande frågor.Man vill ju inte upprepa något som finns i flera länkar.Men samtidigt är det ju en ny fråga som söker svar.Detta problem finns på många olika forum.Tycker att du som moderator kanske ska prata med kollegor hur vi ska göra,skapa nya trådar eller öppna gamla,när vi behöver hjälp med frågor.Ronnie
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|