KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
nattbåten den 18 juli åker vi dit.
hemresa nattbåten den 24 juli

vet ej hur det blir nu om de kan åka med fler för de blev krongel med släp.
Dock skall det vara löst nu i vår.
skriver igen om det finns plats för en till eller inte.

Jag tar mig dit själv tänkte bara kolla när alla åker.
Åker 18 då är man där en dag för tidigt så att säga. Kanske enda alternativet om man åker nattbåt?
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Hej! Har ingen finlandskarta..än...Så var ligger Kemora?? Vore ju bra om jag hittar dit..ler
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Är det många från stockholm som inte ska åka med kärra utan åka båge hela vägen? Jag och en polare drar med kärra om han kommer med (han står på reserven) :)
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Heter närmaste stad/by Veteli? Ligger i hojd med Umeå? 42 mil från Åbo..
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Vi är 4st som åker den 18:e juli från Göteborg - Stockholm och tar nattbåten över till Åbo (Siljaline/Tallink för våran del). Några andra som åker samma dag från göteborgshållet eller längs vägen som vill vallfärda med oss? :)
 
Last edited:

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Vi är 4st som åker den 18:e maj från Göteborg - Stockholm och tar nattbåten över till Åbo (Siljaline/Tallink för våran del). Några andra som åker samma dag från göteborgshållet eller längs vägen som vill vallfärda med oss? :)

Ja du....
Tyvärr såg jag denna tråd först nu...
Vi var två som tänkte åka från Göteborg.

Med 46 i reserv är det ingen ide att anmäla sig. :galen

Får ladda för nästa år istället. :tummenupp
Du kanske vi kan skrapa ihop att gäng från göteborg,
det är ju rätt långt härifrån. :gnissla


Jon as
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Kände inte till Kemora förrän jag upptäckte denna tråd. Skulle också vara sugen på att åka. Med 46 i reserv och säkert en uppsjö av fler som vill, så skulle det ju egentligen finnas utrymme för en till Kemora-kurs...

Men, men. Ja' ä'nt bitter. Det får väl bli nästa år. Gäller att hänga på låset då bara...
 

kazzee

Det är roligare att ha kul!
Gick med
24 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha V-Max (01)
Lycklig som jag är så lyckades jag och några kompisar roffa åt oss några platser.

Lite nyfiken på hur många här ifrån sporthoj som skall dit och vilken mångafald det är på hojar där också. =)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lycklig som jag är så lyckades jag och några kompisar roffa åt oss några platser.

Lite nyfiken på hur många här ifrån sporthoj som skall dit och vilken mångafald det är på hojar där också. =)

Det ser ut att vara alla sorters hojar med på resan och det är jätteroligt:tummenupp

Ni som är deltagare kommer att få ett mail med en informationslunta om allting från boende, käk, vägbeskrivning, schema och så vidare. Men det är ju som sagt ett tag kvar även om Per och jag håller på med planeringen för fullt. Det är inte jätteenkelt att rodda en kurs med 80 deltagare, nästan 30 instruktörer, hjälpinstruktörer, resurspersoner i ett främmande land. Många saker att tänka på:)

/Niklas - Kemorapappa
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Cheezes - man kanske skulle gå med i SMC å bli instruktör? Hur gör man?

Du börjar med att gå BKK/Sporthojskurs och kolla vad det handlar om, snacka med din instruktör och berätta att du är intresserad. Han/hon kommer att kolla lite extra på dig när du pratar och kör. Sen kommer han/hon att prata med träningsledaren och de andra instruktörerna och en rekommendation kommer att ges där du anmodas att ta kontakt med antingen ditt SMC distrikt eller direkt med SMC Riks. På www.svmc.se finns det under fliken SMC School ett val som handlar om att bli instruktör, med anmälan och allt.

Det vi letar efter är en person som i första hand brinner för att lära människor att köra motorcykel. Att köra motorcykel har mer med attityd och risktänk än ren färdighet att göra så det är det vi vill få fram i instruktören
Det vi tittar på är om du kan teorin bakom kurserna (finns under "MC-Böcker" till vänster när du är inne på SMC Schoolfliken.
Vi tittar på hur du framför dina kunskaper (de flesta instruktörerna i SMC är pedagoger eller lärare motsvarande)
Och i sista hand tittar vi på om du kan köra hoj, det är det minst viktiga eftersom det är nånting man kan lära sig relativt snabbt. Det är värre att lära sig VARFÖR man sitter, gasar, tittar och motstyr på ett visst sätt, och framförallt HUR man framför detta. Det har ju ingen betydelse om du är fantastisk på att köra och du kan allt om att köra hoj men du kan inte få andra människor att lyssna eller tro på dig:)

Typ så är det:) Gå en kurs och ta kontakt med mig eller någon annan träningsledare så kan vi snacka mer om du är intresserad?

/Niklas
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
/Niklas - Kemorapappa


Haha! Kemorapappa! :D :D
Det var dagens roligaste... Lät gulligt och förbannat kul på samma gång. Ska du "ta hand om oss" i fyra dagar? Om jag klotar och skrapar upp knäet, får jag sitta i kemorapappas knä och bli tröstad? :pannkyss Bli omplåstrad? Då är tamejfan SMC bäst i världen!

Sorry för offtopic...
Seriöst så ser jag fram emot kemorakursen något så otroligt. Och jag kan tänka mig vilket jättejobb ni gör med att få ihop hela kalaset. Planeringskaraoke så det skriker om det!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Haha! Kemorapappa! :D :D
Det var dagens roligaste... Lät gulligt och förbannat kul på samma gång. Ska du "ta hand om oss" i fyra dagar? Om jag klotar och skrapar upp knäet, får jag sitta i kemorapappas knä och bli tröstad? :pannkyss Bli omplåstrad? Då är tamejfan SMC bäst i världen!

Sorry för offtopic...
Seriöst så ser jag fram emot kemorakursen något så otroligt. Och jag kan tänka mig vilket jättejobb ni gör med att få ihop hela kalaset. Planeringskaraoke så det skriker om det!

Om du klotar så kommer jag att ta med dig bakom depåboxarna och ge dig smisk, ingen skall klota på våra kurser!!!!:gnissla :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är det någon som har plats över på ett släp för en Z750 från Sthlm? En chey-kompis som behöver få med sig sin knarr. Båtplats har hon men ingen möjlighet att få med hojen. Någon?

Jag & Räser-Larzon åker från Sthlm Lördag kväll (Viking) och har en plats över i hytten, om nån har hoj- men ingen sovplats.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tjuren från Bromma besöker Kemora..

Hej igen mitt i semestern!
Nu har jag varit i landet ingenstans och kört racing! Närmare bestämt Finland. Banan heter Kemora och är beläggen 40 mil norr om Åbo. Att ta sig dit är som att resa till jordens ände!....



Resten hittar ni på Alex Lind.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Är det någon som har plats över på ett släp för en Z750 från Sthlm? En chey-kompis som behöver få med sig sin knarr. Båtplats har hon men ingen möjlighet att få med hojen. Någon?

Jag & Räser-Larzon åker från Sthlm Lördag kväll (Viking) och har en plats över i hytten, om nån har hoj- men ingen sovplats.


Kommer kanske ha det. hojtar till när vi har bestämt för vad för släp som skall hyras för dessa dagar.
Vi åker också lördagsbåten :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top