KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Nån som vet om det finns el till däcksvärmare eller ska man ta med elverk?
Kommer åka bes och försäkrad R1 med kraschkåpor utan lysen men med nummerskyllt..och med slicks, för det ska väl vara okey att åka med?
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Nån som vet om det finns el till däcksvärmare eller ska man ta med elverk?
Kommer åka bes och försäkrad R1 med kraschkåpor utan lysen men med nummerskyllt..och med slicks, för det ska väl vara okey att åka med?

Det är helt okej!

Vad det gäller el så finns det skåp med uttag på flera ställen på stora planen där vi parkerar:tummenupp
Framför garaget där teorisal mm finns!

Själva depåboxarna ligger för långt bort från teorisalen så dessa kan man strunta i,. Ta med ett tält istället:yoparty


Jag tror att du kanske behöver en adapter till 3-fas kontakt!? (en sån där röd rund kontakt)

Per
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nån som vet om det finns el till däcksvärmare eller ska man ta med elverk?
Kommer åka bes och försäkrad R1 med kraschkåpor utan lysen men med nummerskyllt..och med slicks, för det ska väl vara okey att åka med?

USCH!

Är du en sån som ska ge oss lite sämre komplex för att du kör två varv när vi gör ett? :gnissla

Skoja bara,tycker oftast att tiden går för fort när sommaren drar igång men i år är det bra segt,kan det bero på att den som väntar på något gott alltid väntar för länge? :)

Henrik
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Nån som vet om det finns el till däcksvärmare eller ska man ta med elverk?
Kommer åka bes och försäkrad R1 med kraschkåpor utan lysen men med nummerskyllt..och med slicks, för det ska väl vara okey att åka med?

Tag med 25m 230v kabel så löser det sig med värmarna :tummenupp
Krachkåpor och slicks kör jag oxå med inga problem

Om 2 veckor (vecka 21) är man på Kemora och kör, vad kör ni då..... :rofl


/Stefan
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Nej jag är inte snabb..men sen förra året har jag en banhoj och kör med slicks och värmare, för min säkerhet och för slitaget..
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Tag med 25m 230v kabel så löser det sig med värmarna :tummenupp
Krachkåpor och slicks kör jag oxå med inga problem

Om 2 veckor (vecka 21) är man på Kemora och kör, vad kör ni då..... :rofl

/Stefan[/QUOT

:tummenupp Finns gott om vägar här söderut som slår Nikkavägen. Renfria dessutom :näsblod Är det isfritt på Norgevägen förresten, för det är ju inte mer än 13 mil till Riksgränsen :D

Syns i Kemora! Sture
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
:tummenupp Finns gott om vägar här söderut som slår Nikkavägen. Renfria dessutom :näsblod Är det isfritt på Norgevägen förresten, för det är ju inte mer än 13 mil till Riksgränsen :D

Syns i Kemora! Sture


Jasså du kör landsväg då.... kul.. :hihi


Inte mycket till körning här, men om plågar sig dom där 13 mil så kommer man till en helt ny värld "Nord Norge" som är helt fantastiskt och bör upplevas.
Han faktiskt inte kör hoj i Sverige på 10 år nu, men det är nog bankörningen och Norge som förstört det för mig


Snö kan oxå vara trevligt, även i början på Maj.

/Stefan
 

Bifogat

  • 20090502.JPG
    20090502.JPG
    129 KB · Visningar: 67
Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Nästa fråga..Räcker det att montera nummerskylten synligt uppe kutzen?? Eller måste jag tillverka en nummerskyltshållare så skylten syns bakifrån??
Tacksam för svar..
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Nästa fråga..Räcker det att montera nummerskylten synligt uppe kutzen?? Eller måste jag tillverka en nummerskyltshållare så skylten syns bakifrån??
Tacksam för svar..

Ifjol räckte det att ha skylten med sig och visa upp, antar att det räcker i år också? Ju mindre saker som går sönder vid en eventuell krasch desto bättre.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Det är helt okej!


Jag tror att du kanske behöver en adapter till 3-fas kontakt!? (en sån där röd rund kontakt)

Per

Finns det 3-fas uttag kan jag bistå med 50 meter kabel o ett skåp.
Funderar även jag på att ta med däcksvärmare.
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Finns det 3-fas uttag kan jag bistå med 50 meter kabel o ett skåp.
Funderar även jag på att ta med däcksvärmare.

Det finns ett antal centraler med 3-fas 16A och 230V så 25m kabel borde räcka till för dom flesta

Tryckluft med däckpåfyllare finns också vid teorisalen/servicehus

Marko (banägaren) byter däck och balanserar för ~15€/däck om du kommer med lösa hjul



/Stefan
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
sheit, min polare jag skulle åka med verkar inte kunna åka med(för långt ner på reserven), får helt enkelt dra själv. Är det för sent att hitta plats på båten? :gnissla (kommer köra över) Och hyttplats? Pm:a om nånn mer åker själv och inte fixat båt fram och tillbaks så kan vi tema upp :tummenupp

/Andy
 

mrslayla

Big Smile
Gick med
27 May 2009
Ort
i en liten by, med familj.
Hoj
gammal honda
ska ni köra den kursen nästa år? Vore skoj om vi kan vara med då:) nu var vi sent ute och Nisse har nyss köpt ny mc o allt:) Liten skillnad mot mitt gammåbäke:( men jag ska allt ta den ;)
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
ska ni köra den kursen nästa år? Vore skoj om vi kan vara med då:) nu var vi sent ute och Nisse har nyss köpt ny mc o allt:) Liten skillnad mot mitt gammåbäke:( men jag ska allt ta den ;)



Vi skall köra årets kurs först och utvärdera den innan vi planerar nästa års kurser:tummenupp

Men med tanke på årets intresse så har vi planer på att köra endera 2 st 4-dagars kurser, eller öka på antalet deltagare?!:yoparty

Per
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vi skall köra årets kurs först och utvärdera den innan vi planerar nästa års kurser:tummenupp

Men med tanke på årets intresse så har vi planer på att köra endera 2 st 4-dagars kurser, eller öka på antalet deltagare?!:yoparty

Per

Varför inte bägge delarna ;). in med 5 pers till per grupp och kör 2*4 dagar, intresse finns ju helt klart för att köra. Jag hade också velat haka på men känns inte som jag har råd nu när jag beställt ny hoj ;). Dessutom så finns väl ingen möjlighet med tanken på den långa väntelistan.
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Det har tickat på med några stycken till från reservlistan!
Annars är det 80 st som har betalt och gjort klart nu!:yoparty


Tråkigt för er andra som inte kommit med:(

Det kommer ut mail till er alla snart med info om resväg, boendet, kursupplägget mm.
Vad det gäller boendet så gäller samma sak som i fjol. Vi bokar in dom som anmälde sig först i stugbyn, resten bor på hotellet några kilometer bort i byn!

Har man önskemål om boende med någon speciell person kommer man att kunna svara på detta via mailet.

Vill man uppdatera sitt boende, till eget dubbelrum på hotellet går det också bra!
Dock med ett tillägg på priset.


Mvh Per

det här mailet? har det kommit?
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
det här mailet? har det kommit?



Nej! Inget mail är utskickat ännu!!!

Jag skrev att jag håller på med att skriva det och skall skicka det snart:tummenupp

När mailet skickas ut så kommer jag även att kladda här i tråden också:)


Per
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top