KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det missade jag, tack!
Nån som var med förra året & träffa denna Marko? Är den nån man lämnar ett par helt nya fälgar till eller kan man räkna med att få dom sönderrepade? Ja, jag är lite småsjuk när det kommer till rent & snyggt :lol

Byter man däck med däckjärn så blir det repor. Det går liksom inte att komma ifrån.
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Hej alla glada deltagare!

Jag har blivit nermailad med önskemål om boendet mm.

Jag har placerat ut er efter era önskemål och vilken placering ni har i anmälningslistan till kursen!

Tyvärr är det fler som vill bo i stugbyn än som får plats där, så turordningen har fått gälla!

Nästa vecka kommer det ut ett nytt mail till er alla med era sängplatser samt kartor, scheman mm.:banana

Mvh Per
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Det missade jag, tack!
Nån som var med förra året & träffa denna Marko? Är den nån man lämnar ett par helt nya fälgar till eller kan man räkna med att få dom sönderrepade? Ja, jag är lite småsjuk när det kommer till rent & snyggt :lol

Inga problem med Marko, hoppas jag :D
han är en av dom få som kan svenska i Kemora, så du kan förvarna honom om dina sjuka böjelser...

Marko använder däckmaskin och då är det mindre risk att skada fälgarna, så jag tror de är lugnt!



PS. Jag repar dina fälgar och byter däck mot en öl i stygbyn :gnissla


/Stefan
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Betalde silja idag,lade till hytt på hemresan med,behövs nog.

Åker som sagt innan lördag kväll,fler som åker samma färja?
Samåkning till kemora på söndag morgon kanske?

Henrik

Edit,vi åker 4hjuling alltså,MB vito inte hoj.
 
Last edited:

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Beställde nya Michelin i dag:D De ska vara pålagda och lite lätt inkörda tills det är dags:banana
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
inte långt kvar nu, länktar som fan!
någon mer här som skall åka viking på lördagskvällen?
 

RoJ

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
Honda Fireblade -07 & Kawasaki KX250F -07
Någon från Umeå med omnejd som ska till Kemora med SMC 20-23/7?

Jag tänker åka färgan över från Umeå och tänkte höra om någon är intresserad av att dela transport. Någon som har en plats över eller vill åka med på mitt släp??
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Pm?

Någon från Umeå med omnejd som ska till Kemora med SMC 20-23/7?

Jag tänker åka färgan över från Umeå och tänkte höra om någon är intresserad av att dela transport. Någon som har en plats över eller vill åka med på mitt släp??

Har du inte fått mitt PM?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nånn som åker buss/bil från stockholm som har plats för en jeepdunk? Vore riktigt juste, jag kan inte gaffa fast den på bågen :D pm:a, bjuder på en bärs som tack :tummenupp

eller kan man tanka på området? :va
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns en mack för kontokort i den intilliggande byn. Så har man hojen körbar för landsväg (som Du lär ha när Du åker hela vägen:) ) är det bara att svänga förbi och fylla upp på väg till eller ifrån banan. Jag vill minnas att en tank räcker de flesta dagarna, annars går det ju att köpa en 5 liters plastdunk på plats och skicka med på något släpvagn?

Nånn som åker buss/bil från stockholm som har plats för en jeepdunk? Vore riktigt juste, jag kan inte gaffa fast den på bågen :D pm:a, bjuder på en bärs som tack :tummenupp

eller kan man tanka på området? :va
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det finns en mack för kontokort i den intilliggande byn. Så har man hojen körbar för landsväg (som Du lär ha när Du åker hela vägen:) ) är det bara att svänga förbi och fylla upp på väg till eller ifrån banan. Jag vill minnas att en tank räcker de flesta dagarna, annars går det ju att köpa en 5 liters plastdunk på plats och skicka med på något släpvagn?

låter kanon, tack för infon :tummenupp
 

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
En anmärkning ang Bensin, Shellmacken som fanns vid Hotellet/Pizzerian har slagit igen. Så man får tanka på macken lite längre neråt vägen. Dom hade öppet mellan 8-17 ( om jag minns rätt ) när vi var där i slutet på Maj.

Dom tar kontokort inne på macken, men jag lyckades inte få en droppe soppa ur kortautomaten, dock funkade sedelautomaten !

Vi syns snart :tummenupp
 

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Boende för oss reservare som fått plats?

Hej,

jag fick en plats trots att jag var låååångt ner på reservlistan (30-40 nånstans)!
När får man ett mail om boendet? Kan man få platsen redan söndag kväll och kan man sova kvar på torsdag kväll?

Jag har troligen en massa plats över in en Cittra Jumper med bakgavellyft.
Någon från Uppsala/Sthlm området (eller rimlig omnejd) som vill åka med eller ha hojjar/utrustning fraktat till Kemora? PM:a isf!

Kan även tänka mig att åka via Umeå och Vasa ifall det är nån mellan Uppsala och Umeå som vill haka på.

/Stefan



Hej alla glada deltagare!

Jag har blivit nermailad med önskemål om boendet mm.

Jag har placerat ut er efter era önskemål och vilken placering ni har i anmälningslistan till kursen!

Tyvärr är det fler som vill bo i stugbyn än som får plats där, så turordningen har fått gälla!

Nästa vecka kommer det ut ett nytt mail till er alla med era sängplatser samt kartor, scheman mm.:banana

Mvh Per
 
Last edited:

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Hej och välkommen till Kemorakursen!:tummenupp

Att det har rullat på i reservlistan skrev jag tidigt i trådarna eftersom många av instruktörerna hade garderat sig med att anmäla sig som deltagare om dom ej fått jobba på kursen:)

Sen som sagt efter mitt första utskick så kom det in några som måsta hoppa av tyvärr!
Sen så har reservlistan betats av ganska fort då vi inte har tid att vänta på svar från folk!!

Självklart så ska du få boende, dock så är det tvärrfullt i stugbyn redan med dom som bokade allra först.
Det blir ca 30 st som bor på Hotellet någon kilometer från stugbyn.

Jag kommer snart att göra ett nytt utskick via mail till er alla deltagare med info om vart ni skall bo, hur ni hittar till banan samt info om själva kursen med schema mm. mm.


Mvh Per
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top