KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Ifjol körde jag kortaste vägen dit och vägen via kusten hem för variationens skull. Vägstandarden är kanonbra bägge vägarna!


Vi är nu tre som samåker (Jonas, Maria och Fredrik) och från Umeå bestämt oss för att runda Kvarken och Bottenviken istället för att ta båten.
Ni norrbottningar m.fl. som kört den vägen till Kemora förr: Vilken väg tar ni på andra sidan Bottenviken?

Till Uleåborg verkar det ganska självklart, men sedan? Tar ni de mindre stamvägarna 86 och 63 som är kortaste vägen till Veteli/Kemora eller kör ni E8 ända ned till Kokkola? (En omväg längs kusten som kanske lönar sig?) Skulle vara intressant att veta hur vägstandarden är på de där mindre stamvägarna men jag hittar då ingen recension någonstans, synd att man inte förstår finska!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hur var det nu med ljud på banan? byta till orginal eller behålla slip-on? :va

Andy

Ett av de sista fästena i Europa med fritt ljud:tummenupp

Om det inte är någon ändring till i år förstås? Det kommer säkert restriktioner såsmåningom...:gnissla

I fjol frågade jag Marko som ansvarar för banan om det inte förekommer klagomål men han sa nej. På frågan om vad som händer ifall någon klagar så svarade han "-Ja, då får dom väl flytta...":D:D:D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ett av de sista fästena i Europa med fritt ljud:tummenupp

Om det inte är någon ändring till i år förstås? Det kommer säkert restriktioner såsmåningom...:gnissla

I fjol frågade jag Marko som ansvarar för banan om det inte förekommer klagomål men han sa nej. På frågan om vad som händer ifall någon klagar så svarade han "-Ja, då får dom väl flytta...":D:D:D

Finland det förlovade landet :tummenupp kan ge mej fan på att soppan kostar under tian också :hihi
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns faktiskt två deltagarplatser kvar på www.svmc.se utifall någon mot förmodan skulle ha semesterpengar kvar och lite tid för ett äventyr till godo...
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Var du rik när du var 19 år? :tungan

Du, kom å tänka på en sak, om vi tankar alla dunkar och hojjarna i sverige så blir det ganska många kilon, ninja 20l? + ktm 8,5l + min jeepdunk 20l + din plastdunk 20l, och skulle du ha en liten dunk också? +10l = 78,5 liter.
Det blir ganska många kilon, och ska vi köra 40 mil med det kanske bilen drar mindre om man bantar bort det :p e nästan 60 kg eller nåt
Fast det är iof ganska lite med tanke på allt vi ska ha med oss :näsblod
Så kanske kvittar :tungan

Tillsammans tjänar vi 140 kr på alla dom litrarna :yoparty
 
Last edited:

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Det finns faktiskt två deltagarplatser kvar på www.svmc.se utifall någon mot förmodan skulle ha semesterpengar kvar och lite tid för ett äventyr till godo...

Såg detta roffe..har förbrilt försökt intala jobbet att jag inte kommer behövas den veckan utan resultat. Tur att quattro körningen på åsen passar semester schemat bättre iallfall!

Hoppas ni som åker till Kemora får en kanon vecka :tummenupp
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Finns det någon från Södra halvan av landet som skall dit och har plats och vill ha sällskap?
Har inte anmält mig ännu, och gör det bara om jag hittar någon som skall upp och vill dela kostnaden.

Snabba på och hör av er isf. Det hänger ju på snöret det här...inte mycket tid kvar :död
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det finns faktiskt två deltagarplatser kvar på www.svmc.se utifall någon mot förmodan skulle ha semesterpengar kvar och lite tid för ett äventyr till godo...

Jag tror en av dom platserna är tagna redan. Hobbes åker med, förutsatt att cheyen hans tyckte om sin timme på skönhetssalongen :lol
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Anmäld och plats klar! Tack Peter. Det här blev så jäkla bra.
Det finns max 1 st platser kvar..jag tog den näst sista :yoparty
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag tror en av dom platserna är tagna redan. Hobbes åker med, förutsatt att cheyen hans tyckte om sin timme på skönhetssalongen :lol

Det verkar som jag har kjolen här hemma, hur gör jag med cykeln, transport? däck? bla bla? Vart bor jag?

Hjälp mig.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det verkar som jag har kjolen här hemma, hur gör jag med cykeln, transport? däck? bla bla? Vart bor jag?

Hjälp mig.

/A

1 set vanliga Pilot Power hos hojdäck.se = 2500. Boende ingår och det borde ju finnas nån här eller på SMC's forum som har en plats över i sin resa över vattnet? Hos Viking fick man ju sova hur många man ville i en hytt :D

Jag har t.o.m förberett (med hjälp av Google så klart) ett helt gäng fräcka raggningsfraser om det ev. skulle finnas fruntimmer där borta..

- Hei, nimeni on Andreas ja olen raiskaaja!
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Åhh vad ni kommer att vara utvilade på måndagen.
Tur man inte delar rum med er:)

utvilad?? vi har ju 12 timmar på oss att sova på färjan på dagen..:tuttar

om nu inte resterande pojkar i stugan vill hålla oss vakna när vi kommer fram.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top