KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Och när Du då får svaret - Andreas, olet ratkaissut unelmani. Varo raajojen, nyt aion ... från en storbystad madam med timmerstocksgrova underarmar och något fuktigt i blicken är det säkrast att Du lägger benen på ryggen utan att vända Dig om:)

...Jag har t.o.m förberett (med hjälp av Google så klart) ett helt gäng fräcka raggningsfraser om det ev. skulle finnas fruntimmer där borta..

- Hei, nimeni on Andreas ja olen raiskaaja!
 
Last edited:

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Finns det kompressor på plats?
Typ pumpa däcken samt blåsa rent runt motorn när man ska byta filter?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Många har ju med sig egna pryttlar som det går att låna. Annars kan mekchefen på plats visa sig vara en oöverträffad vän, han uträttade storverk i utbyte mot den lokala valutan snus i fjol i alla fall:)
Finns det kompressor på plats?
Typ pumpa däcken samt blåsa rent runt motorn när man ska byta filter?
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Många har ju med sig egna pryttlar som det går att låna. Annars kan mekchefen på plats visa sig vara en oöverträffad vän, han uträttade storverk i utbyte mot den lokala valutan snus i fjol i alla fall:)

Hm man kanske får köpa en stock snus på båten så man har något att betala med om något skulle hända :gnissla
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
ok, känns lite otympligt att dra med sig en kompressor i det (vad jag tror kommer bli) redan ganska fulla släpet :p

Får köpa en stock snus och muta gubben med :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Se där, det är ju dialog nog för en normal finsk långfilm:)

...ett antal fina, poetiska fraser...

Det slutar väl med att grejorna håller och man kan köpa en årsförbrukning snus till vrakpris sista dagen:D

Själv brukar jag alltid ha med en liten 12 V "nödkompressor", den duger för att fylla på, men inte poppar den nyomlagda däck inte:)

Hm man kanske får köpa en stock snus på båten så man har något att betala med om något skulle hända :gnissla

...Får köpa en stock snus och muta gubben med :D
 
Last edited:

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
F*n va surt det känns. Var tvungen att avboka Kemora för ca: 2 veckor sedan då jag bröt armen:huvet
Jag hade verkligen sett fram emot att åka dit och köra!
Men det var ju iallafall någon annan som fick den glada nyheten att de fick plats.
Hoppas att ni får tur med vädret då det är en bit att åka. Får väl satsa på nästa år istället.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Finns det kompressor på plats?
Typ pumpa däcken samt blåsa rent runt motorn när man ska byta filter?

Ifjol fanns det en däckpumpningsrigg för allmänt bruk i anslutning till verkstaden/lektionssalen. Jag vill minnas att den var fast monterad men jag är inte helt säker.

Snus är annars överhuvudtaget bra att ha med för det tar ju slut för en del och då kan man göra sig populär :D
[OBS! Tobak kan skada din hälsa och är vanebildande]
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Javisst var det så! Sitter utanför garageporten där vi förvarade hojarna nattetid.

Äh, "-utan snus försmäkta vi...":) Har Du fullackat Dina kåpor än så Ducatisterna slipper skämmas?

... Jag vill minnas att den var fast monterad men jag är inte helt säker.

Snus är annars överhuvudtaget bra att ha med för det tar ju slut för en del och då kan man göra sig populär :D
[OBS! Tobak kan skada din hälsa och är vanebildande]
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Har Du fullackat Dina kåpor än så Ducatisterna slipper skämmas?

:) Jag har faktiskt fixat riktig "PPG Ducati Anniversary Red" 2-kompfärg och en liten sprutpistol så nu ska det bli måla av. Det blir alltså något mer seriöst än Opel bättringsfärg på sprayburk men inte något lämna-bort-proffsjobb. Får väl dekaltrimma till max om färgen blir alltför skabbig.
(Lova att inte skratta åt resultatet sedan)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Snus är annars överhuvudtaget bra att ha med för det tar ju slut för en del och då kan man göra sig populär :D
[OBS! Tobak kan skada din hälsa och är vanebildande]

snus som hårdvaluta är aldrig fel, vet inte vad kursen står i nu men en dosa var förut en rulle gaffatejp och en meter najtråd :tummenupp
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
CRAP!

har helt glömt boka en extra natt på hotellet, hittar inte mailet med telenumret eller mail, hur var det nu, dom pratade någon form av engelska eller hur var det :gnissla Om nånn har info PM:a gärna :gnissla

Andy
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
CRAP!

har helt glömt boka en extra natt på hotellet, hittar inte mailet med telenumret eller mail, hur var det nu, dom pratade någon form av engelska eller hur var det :gnissla Om nånn har info PM:a gärna :gnissla

Andy

kanske också borde göra det:rolleyes:
men va fan student = sova i bilen = mer pengar över till annat :snål
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
CRAP!

har helt glömt boka en extra natt på hotellet, hittar inte mailet med telenumret eller mail, hur var det nu, dom pratade någon form av engelska eller hur var det :gnissla Om nånn har info PM:a gärna :gnissla

Andy

Har svårt att tänka mig det skulle vara något problem att fixa det vid ankomst,är väl inte direkt en världsmetropol vi ska till om jag fattat det rätt.

Kommer släpa med mig lite verktyg,momentnycklar och liten kompressor för övrigt,behöver det lånas så bara sök upp mig.

Henrik
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
kanske också borde göra det:rolleyes:
men va fan student = sova i bilen = mer pengar över till annat :snål

hehe, ja för min del blir det till att krypa ihop under motorblocket, skönt vet jag inte men lär definitivt bli varmt och mysigt om man eldar på spisen med gaffatejp på gasrullen :yoparty

Har svårt att tänka mig det skulle vara något problem att fixa det vid ankomst,är väl inte direkt en världsmetropol vi ska till om jag fattat det rätt.

Nej jag tror det är lugnt också, att ta det när man checkar in :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top