KEMORA 20-23/7 2009, SMC Kursen med stort K

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Regnställ inköpt!
Kedjespray inköpt!

Knappt 3 timmar kvar på jobbet!
Sen är det packa, sova och sen är det dags att åka med gänget till KEMORA!

Vi tänkte göra en liten reseblogg, men känns som att den inte blir så uppdaterad eftersom vi inte kommer att ha med laptop.

http://kemora.wordpress.com/ :)

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Nu har man nästan packat klart, plockade med mig ett extra ryggskydd om någon skulle glömma sitt eget ;)

Vilka här åker viking imorron? Kan va kul att träffa några på båten :tummenupp

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Nu snart bär det iväg söderut till stora färjan över havet:yoparty

Får se hur många Sushi-stop vi hinner med på vägen:D

Per

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hojen är nyservad och med knullputs, badbyxor & regnkläder ligger i väskan, VISA't och det glada humöret ligger i bakfickan.. Kemora here we come :yoparty

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
fan va mycket grejjer det blir att ta med sig!!!
Hälften är väll bara onödiga grejer man aldrig kommer röra heller :näsblod

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jaha,packat och klart så det är väl bara att åka då.

Hej på er som åker silja ikväll,syns kanske där om jag inte somnar.

Henrik

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Striple -09
! Resan var inställd tills för en timme sen ... blir av ... pust ... Åker i kväll via Helsingfors. Cya all !

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Gunsan på Ciccis nick.
Jag är lastad och tittar på när on ränner runt för att få med det sista, Lime ska bara. Men det viktigaste är lastade :yoparty
Däck o hojar :banana

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack allihopa (deltagare, instruktörer, funktionärer och inte minst TräningsLedare #46) för ett antal rysligt trevliga dagar och en bra kurs på och runt den finska asfaltslingan. Kom hem och i säng strax 05.00 i morse, så man lär väl vara lite mosig resten av denna dag.

Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) under dessa dagar så jag kunde koncentrera mig på annat jobb...

Hoppas ni får bra väder & kanonåka.
Och så ser ni till att schteka LucaBrasi ordentligt! :D

Gruppfoto på Trajja-gänget lär anslås i Daytonatråden av pressansvarige Ninan inom kort. Och Luca verkade stortrivas i sällskapet. Tyvärr saknades en -10 Special Edition i femklövern. Åtgärdar Du det till nästa år? :)

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Verkar ha varit ett trevligt arrangemang, synd att man inte kom med i år :näsblod. Men det kommer väl fler tillfällen :).

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ett speciellt tack till våra vänner Stockholmarna i stuga 8 som tog väl hand om min blyge, tystlåtne och diskrete vän Hoppe(lainen) under dessa dagar så jag kunde koncentrera mig på annat jobb..

Nöjet var helt på våran sida, det kan jag lova :tummenupp Ho-Ho satte en plats i hjärtat man sent ska glömma :ekorr-binda

Verkar ha varit ett trevligt arrangemang, synd att man inte kom med i år :näsblod. Men det kommer väl fler tillfällen :).

Trevligt är väl att ta i, åt fel håll.. Det var helt sinnessjukt kul och med en helt fantastisk bana! Jättetrevliga kursdeltagare (er man träffa iaf :D) & suveräna instruktörer! Ett extra stort tack till Peo & Tomas för dag fyra :Bugar

//Henrik, som numera gasar med vänsterhanden :yoparty

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Hoppas ni får bra väder & kanonåka.
Och så ser ni till att schteka LucaBrasi ordentligt! :D

Ja visst hade vi KANONÅKA :hojcbr och KANONVÄDER 3 av 4 dagar och KANONKUL SÄLLSKAP i form av roliga och sköna deltagare och instruktörer.

Jag har dessutom nått mitt mål att göra knäskrap vid några tillfällen sista dagen :yoparty! För bara 3 veckor sen kändes det som om det var ljusår ifrån att ens vara i närheten.

Det går nästan inte att förklara hur kul det har varit och att det var jättefint arrangerat Per :Bugar! Tack alla instruktörer och speciellt till Anna som gav mig konkreta och tydliga tips, som jag sedan kunde applicera i min körning och Chrille, som byggde vidare på detta sista dagen. PUSS och KRAM på er alla :krama.

Ja då, Luca Brasi blev ordentligt grillad både på banan, i depån och på fritiden :hihi... Han får berätta själv, hehe. (kram på dig lilla gubben).

Mera mera Kemora!!

Nu ska jag gå och sussa, så får jag putsa på mina gröna Kawa-naglar imorgon :D.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"

Nej, alla instruktörer och deltagare var rörande eniga om att det här gör vi aldrig om igen så det var sista chansen. Eller inte.

Tack alla deltagare och medinstruktörer för några underbara dagar. Det var lite fuktigt i början och det blev fuktigt på slutet, men av diametralt olika orsaker.

För er som undrar så är knäet lite bättre om än lite stelt och vaden har antagit en snygg flaggkombinationsfärg med inslag av svart.

/Ove "Jag vägrar åka skamkärra igen" Lindström

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
För er som undrar så är knäet lite bättre om än lite stelt och vaden har antagit en snygg flaggkombinationsfärg med inslag av svart.

/Ove "Jag vägrar åka skamkärra igen" Lindström

Jag tyckte att det var dumt av dig att försöka knäskrapa från skamkärran, bättre att göra det på hojen istället...:D:D:D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0