Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

forsberg86

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
Fz8
:tummenupp
Låter fint! inväntar svar om plats då!Vet inte riktigt hur allvarligt svaret var om kläder? Känns lite overkill att handla ett skinställ för att test moppen på bana. Har självklart godkända mc kläder i form av byxa och jacka..

Njae, Orange Helly Hansen går visst också bra, bara det har god nopprighet, plats för knäpuckar och lite bättre slitstarkt material på särskilt utsatta ställen som armhålor och fotsulor.

Tyvärr har Tommen beslutat att vara benhård på däcksmaterialet, jag har per mail frågat om det inte räcker med gummiknän men på denna punkt fanns inget förhandlingsutrymme:(

Hjälmen är en något prekär fråga, med tanke på tyskens härjningar i Rovanjemi, Peltosalmi m.m. brukar BMW-ägare företrädesvis klistra Skoda-skyltar på fordonsparken i god tid innan gränspassagen. Men ett test kanske inte är fel, den lokale Sheriffen kommer säkert att vidga Ditt finska ordförråd i en oanad omfattning...

:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har du druckit för mycket Mintu nu igen Roffe?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns nog utrymme för egna tolkningar av det mesta som skrivs i denna tråd (utom av Tommen och Iskall då:tummenupp), alltså blir kläderna Du har med all säkerhet bra:)

...Vet inte riktigt hur allvarligt svaret var om kläder? Känns lite overkill att handla ett skinställ för att test moppen på bana. Har självklart godkända mc kläder i form av byxa och jacka..

:zpy :glömdet

Har du druckit för mycket Mintu nu igen Roffe?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Njae, Orange Helly Hansen går visst också bra, bara det har god nopprighet, plats för knäpuckar och lite bättre slitstarkt material på särskilt utsatta ställen som armhålor och fotsulor.

Tyvärr har Tommen beslutat att vara benhård på däcksmaterialet, jag har per mail frågat om det inte räcker med gummiknän men på denna punkt fanns inget förhandlingsutrymme:(

Hjälmen är en något prekär fråga, med tanke på tyskens härjningar i Rovanjemi, Peltosalmi m.m. brukar BMW-ägare företrädesvis klistra Skoda-skyltar på fordonsparken i god tid innan gränspassagen. Men ett test kanske inte är fel, den lokale Sheriffen kommer säkert att vidga Ditt finska ordförråd i en oanad omfattning...

:)

Du skulle ju ha blivit komiker Roffe. :D

Började pula på lite kåp- och lyktfäste nu ikväll. Borde ha det klart nån dag framöver.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Du skulle ju ha blivit komiker Roffe. :D

Började pula på lite kåp- och lyktfäste nu ikväll. Borde ha det klart nån dag framöver.

När tror du att du kommer att ta första testrundan? Det skall bli intressant att höra ifall allting lirar utan konstiga beteenden:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
När tror du att du kommer att ta första testrundan? Det skall bli intressant att höra ifall allting lirar utan konstiga beteenden:tummenupp

Får se men det bör väl bli några veckor framöver. Andra helgen i Maj känns inte allt för orealistiskt. :)

Är ju lite småsaker att göra, typ fixa bromsslangar och sånt.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Ja, det är det nog! Har dessvärre inte råd, även om jag skulle hinna. Kemora får bli avrostningen för mig om jag inte hinner med några mil före avresan.

Jo det är nog bra om allt är i ordning innan Kemora. det är inte skoj att vara 55 mil hemifrån med en hoj som inte funkar riktigt...:)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Jag vet en som inte kan åka av okänd anledning. så om det är någon som vet om nån som är sugen att köpa den platsen så hör av er.

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
:tummenupp
Låter fint! inväntar svar om plats då!Vet inte riktigt hur allvarligt svaret var om kläder? Känns lite overkill att handla ett skinställ för att test moppen på bana. Har självklart godkända mc kläder i form av byxa och jacka..

Hej

Jag har ordnat med antal stugor som vi behöver och där är det fullt.
Vet ej om jag kan få loss någon extra stuga samt att jag tycker inte det är rätt att ta in efteranmälningar då de som är med på listan har betalt och legat ute med pengar en längre tid. Det är tack vare dessa som betalt i tid jag har kunnat boka upp hela körningen. Men om ni anmälda tycker att det går för sig kan jag försöka få loss mer platser på campingen. Det finns en 4-a och en 6-a ledig.
Det är helt fritt att köpa någons plats som ej kan komma pga olika anledningar. Men då får man också ta den personens sovplats. Jag kommer ut med stugfördelning mycket snart. Har den klar men ej hunnit lägga ut den i tråden. (Varit till fjälls med skotern, vilket toppenväder)

/Tommen

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Vad ställs det för krav på utrustning och licens för körning på kemora?
Full bokat?

Motorcykeln skall vara säker för bankörning, vad nu det betyder? :tungan

Hjälm, skyddsställ, handskar och skor avsett för motorcykelkörning
Skinnställ och ryggskydd om du kör i medel eller snabba grupp

Olycksfallsförsäkring (för tex. extremsporter) rekommenderas starkt, efter som inga andra försäkringar gäller vid bankörning, (kolla vad som gäller med ditt försäkringsbolag)

Körning och "övriga" aktiviteter sker på egen risk!

Licens behövs inte heller

/Stefan

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag ta med mig min lilla, tänkte prova filma med den få se hur det blir, ska vara hd typ eller vad fan dom nu påstår att det ska vara.

Jag kan hjälpa dig med den. Jag har med mig datorn också så vi kan kolla på resultatet direkt om något behöver justeras:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Säg inte det :) Feting-kameran nedpackad :tummenupp

OK! Blir ju dessvärre bara bilder på mitt fina förarbete till lacken. :D

Ser ut som jag bör få ihop motorn i helgen. Ska upp till Boden och göra en visit till Katana-Kurre för lite assistans med tajmning av kammar, sen är det bara dra på lite färg och skruva ihop på riktigt. :)

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Stugindelning

Har knåpat som f-n för att få ihop det här. I en del mail har jag fått "nick" och i en del namnet, försökt klura ut vem som är vem men tror att jag prickat. Saknas någon så hör av er med "nick" och namn så får jag rätta listan. Vill någon byta stuga så går det bra om ni sköter det själva sinsemellan men meddela mig om bytet.

6-Bädds
Tommen
Iskall
Guinnes
Stigge
Tubi

6_bädds
Mats Nordin
Joakim Fagervall ??
Jonas Eriksson
Per77R
Tomas S
Erik Edwald

6-Bädds
Niclklas i Norr
Gibbles
Roffe
Rills
Viktor L
Hank

6-Bädds
BrassaNicke
Nicklas Mathiasson
Magnus Mathiasson
Dennis
Mr PJ
Nicke@

4-Bädds
Badgirl
Eldstorm
Jonas N
Henlin

4-Bädds
REK
Eva
Kolle
Kolles Tjej

4-Bädds
Henco
Xyron
RacerSkalman
Negliance

4-Bädds
Noc
Zvugge
Tomas Björk
Gaff

Dubbelrum
Ingon
Green Virus

Dubbelrum
Yngve
Eivind

Se nu efter så att det stämmer och om ej så meddela mig så fort som möjligt.

/Tommen

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Jag ta med mig min lilla, tänkte prova filma med den få se hur det blir, ska vara hd typ eller vad fan dom nu påstår att det ska vara.

Jag kan hjälpa dig med den. Jag har med mig datorn också så vi kan kolla på resultatet direkt om något behöver justeras:tummenupp

Fin fint, jag har handlat en GoPro Hero HD som oxå ramlar med i packningen.. se en exempelfilm från Vinterns övningar här nedan. Oklippta direkt ur kameran.

Och jo det är en ski-doo 1200 4-tec som dödas i första filmen :tummenupp Och Jepp Jag kör Yamaha RX-1 Turbo som en gammal tant :tungan
[YOUTUBE-ID]naH3zRUnlF4[/YOUTUBE-ID][YOUTUBE-ID]CKhqU_arzqQ[/YOUTUBE-ID]

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fin fint, jag har handlat en GoPro Hero HD som oxå ramlar med i packningen..

Nice, då får jag testa den. Roffe och jag har beställt varsin Contour HD, hoppas den hinner komma till Kemora så får vi jämföra lite:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0