Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Sammåka

Har alla resesällskap? rills?
Annars har jag bil och släp och är öppen för förslag..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
På tal om resesällskap.

När åker vi? (riktat mest till Niklas och Roffe)

Blir det måndag morgon eller under söndagen? Jobbar natt den helgen som också råkar vara pingsthelgen (mycket $$$) så jag går av skiftet måndag morgon 05:30. Naturligtvis tar jag ledigt om jag måste men det vore ju samtidigt gott med lite extra fickpengar. :)

Vet inte exakt hur länge resan tar men det blir väl minst 6 timmar? :va
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
på tal om resesälskap. då jag redan räknat ut att inte nånn åker nerifrån mig så blir jag ju själver. dock som att jag har fått låna ett riktigt bra släp som borde ha plats för åtminstone 3 hojar.

själv tänkte jag ta umeå-vasa färjan. ser ut som att kl13 färjan passa jäkligt bra. hur har ni det från sundsvalltrakten. när åker ni ? vore trevligt med lite fäjresällskap och även bilsällskap om någon eller några är sugna :tummenupp
ja umeåbor är också varmt välkomna =)
 
Last edited:

_rills_

Guest
Har alla resesällskap? rills?
Annars har jag bil och släp och är öppen för förslag..

Jag kommer köra själv pga att jag har övning torsdag-söndag så jag kommer åka hem onsdagkväll redan tyvärr för min del :(
 

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Jag kommer att finnas på plats redan på lördag kväll, när ni kommer så har jag alla nycklar till stugor och rum.
Om någon/några kommer sent så ring mig (070-2454720) så ordnar jag plats där nyckel till stuga/rum kommer att finnas.
Tänk på att i våran stuga äter vi bara apelsiner och lägger oss tidigt (senast 21.00 alla kvällar).
Tuben har sagt att det är det som gäller i år för nu ska han åka fort.:va
Hör av er om ni har funderingar eller något annat.

Har beställt soliga och roliga dagar. :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
På tal om resesällskap.

När åker vi? (riktat mest till Niklas och Roffe)

Blir det måndag morgon eller under söndagen? Jobbar natt den helgen som också råkar vara pingsthelgen (mycket $$$) så jag går av skiftet måndag morgon 05:30. Naturligtvis tar jag ledigt om jag måste men det vore ju samtidigt gott med lite extra fickpengar. :)

Vet inte exakt hur länge resan tar men det blir väl minst 6 timmar? :va

Körningen börjar måndag förmiddag med förarmöte och genomgång hur allt skall funka, regler och tider. Det är ganska bra om man är med där. Jag för min del vill gärna vara där senast söndag eftm/kväll så att man kan varva ner och sova ordentligt. Att starta en bankörning direkt efter 50 mil i bil med en dålig nattsömn bakom sig är ingen bra idé...
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Körningen börjar måndag förmiddag med förarmöte och genomgång hur allt skall funka, regler och tider. Det är ganska bra om man är med där. Jag för min del vill gärna vara där senast söndag eftm/kväll så att man kan varva ner och sova ordentligt. Att starta en bankörning direkt efter 50 mil i bil med en dålig nattsömn bakom sig är ingen bra idé...



Körningen börjar måndag förmiddag med förarmöte och genomgång hur allt skall funka, regler och tider. Det är ganska bra om man är med där. Jag för min del vill gärna vara där senast söndag eftm/kväll så att man kan varva ner och sova ordentligt. Att starta en bankörning direkt efter 50 mil i bil med en dålig nattsömn bakom sig är ingen bra idé...

oj ja glömde..

kommer åka med kl 13färjan på söndagen . för jag vill vara utvilad när jag kommer =)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Körningen börjar måndag förmiddag med förarmöte och genomgång hur allt skall funka, regler och tider. Det är ganska bra om man är med där. Jag för min del vill gärna vara där senast söndag eftm/kväll så att man kan varva ner och sova ordentligt. Att starta en bankörning direkt efter 50 mil i bil med en dålig nattsömn bakom sig är ingen bra idé...

Precis det jag tänkte. Instämmer till fullo gällande sova-biten, är inte så sugen själv att jobba tre nattskift varav två är 12 timmar för att direkt hoppa i bilen och styra kosan mot Finland.

Med andra ord: jag tar ledigt på söndagen (23:e). :)

Ska försöka få ihop hojen för en provstart nu i helgen. Får se om det hinns med, i annat fall blir det nån gång under veckan. :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis det jag tänkte. Instämmer till fullo gällande sova-biten, är inte så sugen själv att jobba tre nattskift varav två är 12 timmar för att direkt hoppa i bilen och styra kosan mot Finland.

Med andra ord: jag tar ledigt på söndagen (23:e). :)

Ska försöka få ihop hojen för en provstart nu i helgen. Får se om det hinns med, i annat fall blir det nån gång under veckan. :tummenupp

Om vi kommer iväg hyfsat tidigt så hinner vi dit innan banan stänger för kvällen. Dels så kan det vara någon kul verksamhet vi kan kolla på eller så är det ledigt och då kan vi köra några varv:)
 

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Om vi kommer iväg hyfsat tidigt så hinner vi dit innan banan stänger för kvällen. Dels så kan det vara någon kul verksamhet vi kan kolla på eller så är det ledigt och då kan vi köra några varv:)

Ifjol hann vi mer än några varv :tummenupp på Söndagen + att Tommen fick ståpäls av kompressorvetten som brassade runt ( eller om det var passageraren som gjorde det ):tuttar:tuttar:tuttar:tuttar
Kompvette.jpg
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Om vi kommer iväg hyfsat tidigt så hinner vi dit innan banan stänger för kvällen. Dels så kan det vara någon kul verksamhet vi kan kolla på eller så är det ledigt och då kan vi köra några varv:)

Jag jobbar ju fram till 05:30 på söndag morgon så för min del blir det väl bara hem och ta en liten tupplur sen avfärd. Får ju se till att ha allt packat och klart inför avfärd. Vi gör nog klokt i att lasta hojarna någon av dagarna före avresa. :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag jobbar ju fram till 05:30 på söndag morgon så för min del blir det väl bara hem och ta en liten tupplur sen avfärd. Får ju se till att ha allt packat och klart inför avfärd. Vi gör nog klokt i att lasta hojarna någon av dagarna före avresa. :)

Är nog smart. Tiden ifrån era sydliga breddgrader får ju styras av mäster reseledare Roffe:tummenupp
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Tommen skrev:
...Har beställt soliga och roliga dagar. :tummenupp

Jag hoppas du har beställt värme också. Just nu ser det lite kylslaget ut hemmavid. Annars får ni boka om till "sandlådan" där jag befinner mig för tillfället. +36°C i skuggan och värre ska det bli....
 

Bifogat

  • väder2.JPG
    väder2.JPG
    74.5 KB · Visningar: 35
  • Losail_1.JPG
    Losail_1.JPG
    36.8 KB · Visningar: 35
  • Losail_2.JPG
    Losail_2.JPG
    27 KB · Visningar: 30
Last edited:

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Jag hoppas du har beställt värme också. Just nu ser det lite kylslaget ut hemmavid. Annars får ni boka om till "sandlådan" där jag befinner mig för tillfället. +36°C i skuggan och värre ska det bli....

Så varmt hoppas jag att det inte blir, räcker med dryga 20+
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top