Ketchup - jävulens påfund??

Dr.Bike

Guest
:3freak

Jag vet folk som är ketchupomaner och deras mammor kollar man ju snett på :fakta

MEN spaghetti och köttfärsååås needs a little bit of ketchup! :fakta

Ja de mammorna ska till krigsforbrytartribunalen i Haag for att shavottera for sina avskyvarda brott mot manskligheten! :facklor och hogafflarsmiley

Ditt pastaende att spaghetti med kottfarssas needs a little ketchup:

Yes, some say so...

Men man har ju (i varsta fall Henz 57) i sasen. Helst tomatpure' pa tub eller en burk krossade tomater i.

There's no need for ketchup ya see...

:hihi så fel du har

Jag har bara ketchup till just den maträtten och den kräver lite ketchup för att bli perfekt.

Ratt igen Mitra!
Jag har fel, just i sitt fall, eftersom det ar som du sager> DIN kottfarssas KRAVER ketchup for att bli komplett. (vilket inte RIKTIG kottfarssas behover...)

Men! :) Det ar just DET som ar grundproblemet! :D Behovet av ketchup...allta ;)

D.v.s jag hade ratt! :blah
hihi

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Absolut.

Om man:

- Inte kan laga mat
- Ar uppvuxen i ett hem dar allt dranktes i ketchup och man blivit praglad pa skiten
- Saknar matkultur
- Inte egentligen gillar mat

Jag har hört det där skitsnacket från många som sedan står och marinerar köttet. Föder ni upp så dåliga djur att ni behöver dölja smaken med marinad? Är det kött eller marinad man ska äta?

Smetar STOLT på ketchup på makaronerna, men rynkar på näsan åt folk som marinerar kött. Köper man skitkött så.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Njae...egentligen inte! :)
Grundproblemet ar att du nu ar vuxen, och du maste lara dig laga mat!
Dvs du ska inte langre behova genomlida ett mathelvete nar det ar sa ENKELT att gora mat som ar god!
Det ar ju ren sjalvbestraffning a'la tagelskjorta att forst gora mat som ar sa dalig att den behover ketchup. Sedan behova denna socker/attikasorja for att pina i sig skiten! :fakta
Nej for fan - Lar dig laga lite mat! Hoj din livskvalite' 300 procent, belona dig sjalv, det ar du vard! :kram

Vuxen? Vardå? ;-)
Jag har ju en sambo som lagar grym mat :tuttar

Dr.Bike

Guest
Jag har hört det där skitsnacket från många som sedan står och marinerar köttet. Föder ni upp så dåliga djur att ni behöver dölja smaken med marinad? Är det kött eller marinad man ska äta?

Smetar STOLT på ketchup på makaronerna, men rynkar på näsan åt folk som marinerar kött. Köper man skitkött så.

Saa SKULLE man kunna saga, men du bommar EN liten detalj....

Du kan inte jamfora en korrekt utford marinering av ett bra kott med ketchup!
Det ar som att jamfora att dricka T-doja och singlemaltwhisky.

I ovrigt haller jag med dig: Ett bra kott talar for sig sjalv.

Vuxen? Vardå? ;-)
Jag har ju en sambo som lagar grym mat :tuttar

Du ser! :tummenupp
Lucky Bitch!!

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ratt igen Mitra!
Jag har fel, just i sitt fall, eftersom det ar som du sager> DIN kottfarssas KRAVER ketchup for att bli komplett. (vilket inte RIKTIG kottfarssas behover...)

Men! :) Det ar just DET som ar grundproblemet! :D Behovet av ketchup...allta ;)

D.v.s jag hade ratt! :blah
hihi

Nej du har FEL vissa maträtter kräver vissa saker för att komma till sin rätt och just den här rätten kräver ketchup.

Dr.Bike

Guest
Nej du har FEL vissa maträtter kräver vissa saker för att komma till sin rätt och just den här rätten kräver ketchup.

Mmmm - DIN variant.

(Inte min)

Jag skulle ta det som en forolampning om nagon oste pa felix barnketchup pa min mat.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Inte svar på frågan egentligen, men min systerson är ytterst förtjust i ketchup. Äter det till det mesta. Men jag tycker det är konstigt att han har ketchup på pannkaka.... eller?

Dr.Bike

Guest
Inte svar på frågan egentligen, men min systerson är ytterst förtjust i ketchup. Äter det till det mesta. Men jag tycker det är konstigt att han har ketchup på pannkaka.... eller?

Inte konstigt alls.
Barn ar primitiva och valjer med lilla hjarnan. Dvs allt som ar salt sockrigt eller fett. De ar programmerade att maxa kaloriintaget for att sakra overlevnaden.
Och da mer an en fjardedel av "ketchup" bestar av socker sa ar det nastan likvardigt med godis = barn alskar det och vill ha det pa allt.

:D den lätta går jag inte på :hihi

Ah - shit!
Komsi komsi! Farbror har MAAASSOR med olika ketchupsorter uppe i skogen vettu flicka! :brynad

Mens har funnits sen urtidens begynnelse. Dock inte trafikpoliser.

Sa da menar du att trafikpoliser ar onaturliga? :va :D

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Det där är inte samma sak,
Jag håller med dig om att finare köttbitar helst ska lämnas ifred,
men ibland är det inte fel att marinera köttet.

Just ketchup är sånt socker/konstgjorda ingredienser -slabb
som inte hör hemma i matlagning!

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Felix 'uppochnerflaska' har en flärp i korken som gör att den inte pruttar lika illa.

Dock tycker jag dom är rätt kassa ändå för halva flaskan kommer ut på ett tryck med en stråle som nästan skär igenom tallriken :gnissla o hur är det itne på korv med bröd helt värdelöst hehe

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Prettojävlar som säger att man inte ska ha ketchup till maten kan stoppa en helstekt oxfile dit solen inte skiner.

Det finns många maträtter som blir godare med ketchup, annars skulle inte ketchup sälja så bra.

Men ni kan stå och skvätta virginoil och flingsalt över eran mat och känna er viktiga så tar jag ketchup till min pasta bäst jag vill.
Och kom nu inte med att "du har säkert bara ätit snabbmakaroner", det finns ingen pasta på denna jord som inte mår bra utav lite ketchup.
Om kocken tycker att det är ett slag i ansiktet så får han göra det.
Om han skvätter på ketchupen i köket så slipper han se mig göra det vid bordet.
Annars kan han ju göra en egen röra på socker, salt, tomater och ättika och servera till maten.

Sen att det är jävligt bra till vardagsmat som korv och köttbullar, som inte har så mycket egen smak, det håller jag med om, i synnerhet OM man äter snabbmakaroner till.

Vilket jag gör, ofta.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är grymt lång hållbarhetstid på ketchup, ändå blir den alltid för gammal här.

För övrigt är riktig chilisås (så stark som möjligt) MYCKET godare än ketchup.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC