fake_this99
Ny medlem
Det är ju baggy man vill ha
Haha, nej, det vill man verkligen inte !
Dessutom vill man ju att skydden ska skydda också... och då funkar det inte med baggy..
Det är ju baggy man vill ha
jag diskuterade igår kväll med en kompis hans nya jeans (dragin jeans) han hänvisade hela tiden till filmerna på youtube vilket jag inte tycker räcker som bevis för att dom är bättre en skin.
Finns det några riktiga "laboratorie" tester liknade artikeln i MC folket fast med: nya skinkläder vs allväder/goretex vs kevlar jeans vs vanliga kläder?
Efter alla tester som gjorts tror jag att kevlar står sig bättre mot nötning än skinn, utan tvekan.)
Problemet är ju att ett skinnställ är av skinn. Det är inte förstärkt med skinn utan är antingen skinn eller extra mycket skinn.
"Kevlarjeans" däremot är ju inte gjorda i kevlar. De är tillverkade i grovt jeanstyg och sedan förstärkta med kevlar på utsatta ställen. Har man tur nöts bara det "utsatta" stället och håller tack vare förstärkningen. Har man otur så sitter jeansen som jeans ofta gör varpå den kevlarförstärkta delen flyttar på sig och hux flux blir det bara vanligt jeanstyg mellan hud och asfalt. Det är en ojämn kamp där asfalt alltid vinner.
Lite kul är det dock att vi sitter och diskuterar olika skyddsalternativ för MC, samtidigt som det dagligen passerar mopeder i 70 blåst där det på sin höjd sitter en plasthjälm på föraren.
vilket betyder att man kanske klarar sig bättre om man nu skulle glida på magen istället för på dom förstärkta områdena. det optimala vore kanske ett skinnställ med förstärkning av kevlar."Problemet är ju att ett skinnställ är av skinn. Det är inte förstärkt med skinn utan är antingen skinn eller extra mycket skinn."
jämför: gore-tex "jackor" med bara påsydda stycken av gore-tex på axlarna.).
Fördelen med skinn som jag ser det är att det som korvgubben säger vilket betyder att man kanske klarar sig bättre om man nu skulle glida på magen istället för på dom förstärkta områdena. det optimala vore kanske ett skinnställ med förstärkning av kevlar.
Siffrorna på MrCrowlys länk vissar ju att skinn och kevlar varianterna har höga värden på nötnings tålighet (när dom är nya). Kevlar som material har sannolikt högre tålighet än skinn och åldras inte (vet inte?) som skinn men "vanliga" kevlar förstärkta jeans, hur mycket kevlar är det i dom? Kan nästan tänka mig att det används för att göra det till ett mer attraktivt val (jämför: gore-tex "jackor" med bara påsydda stycken av gore-tex på axlarna.).
Jag tror du har missuppfattat vad Gore-Tex är. Gore-Tex är ett otroligt tunt membran som sitter på insidan av tyget.
Företaget W.L. Gore ställer en hel del krav på kläder för att man skall få kalla dem Gore-Tex kläder. Ett av de kraven innebär bland annat att man hela plagget behöver ha membranet, annars kan det aldrig vara ett Gore-Tex plagg. Därför finns det inga Gore-Tex plagg med bara lite Gore-tex på axlar osv....
Eftersom att jag inte är ute och kör snabba bombarrundor så känns det lite jobbigt att betala dyra pengar för ett skinställ (+handskar och stövlar) som jag sedan kommer måsta hålla på och byta om från, eftersom jag pendlar till skolan och jobbet hela tiden.
Så då borde ju ett par kevlarjeans vara rätt passliga eller?
Jag har Lindstrands variant. Använder det ibland, de är varma, mycket varma pga stoppningen av kevlar. Så, inte direkt jämförbart med "vanliga" jeans.
Jag har Lindstrands variant. Använder det ibland, de är varma, mycket varma pga stoppningen av kevlar. Så, inte direkt jämförbart med "vanliga" jeans.
he he he he he vilket e säkrast tror ni skinn gortex eller kevlarjeans.
hur många roadracingförare tror ni skulle föredra ett formsytt gortexställ eller formsydda kevlarjeans framför ett skinnställ vid klotning.
Det behöver inte gå fort för att göra ont.
he he he he he vilket e säkrast tror ni skinn gortex eller kevlarjeans.
hur många roadracingförare tror ni skulle föredra ett formsytt gortexställ eller formsydda kevlarjeans framför ett skinnställ vid klotning.
Det är väl bara åka ner till Handelsboden i Mölndal och kolla om dom blivit tunnare?Jag hade ett par för många år sen, men dom var jättetjocka
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |