Kevlarjeans

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Hur är draggin jeans att ha som vanliga byxor typ en dag på jobbet? Är dom varma?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En utav videoklippen (dom har gjort detta flera gånger) för er nyfikna.
http://www.youtube.com/watch?v=oUKzAORD35I

Slutsats: Om vi alla landade på röven efter en olycka vore dessa jeans utmärkta. :D

Är nog inte samma asfaltblandning på gatorna som det är på den raksträckan, mycket grövre och mer stenar i den som finns på våra gator. så har svårt o tro att dessa jeans klarar sig så bra.

Bara köpa favorit jeans och be en skräddare sy in kevlar i dem, enkelt och så får man ha ett par snygga jeans på sig som man gillar själv ifall man nu verkligen vill åka i jeans.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Finns det inget riktigt test, typ det på sidan innan, där de testar mocycle jeansen?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
vet denne vad den pratar om? var nog rent försäljningssnack eller okunnighet

Kanske , kanske inte. Ett gortex som sitter löst lär ju inte klara mycket friktion innan de smälter. Men det kanske var en personlig åsikt. Inte vet ja, de var i andra hand jag hörde det.

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Hur är draggin jeans att ha som vanliga byxor typ en dag på jobbet? Är dom varma?

Draggin' jeans funkar bra faktiskt. Dom är jämförbara med ett par vanliga jeans, om än något varmare. I överlag tycker jag att draggin' jeans är bekväma och 8 timmar på kontoret var inget problem.

Däremot är knäskyddsfästet lite dåligt, men det går att fixa lätt med att köpa en "kardborre-remsa" och lägga till. Den bör dock tas bort när man är framme. :)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag har också mc-jeans. De är lite varmare än vanliga jeans, men inte mycket.

Enda nackdelen är att det är mycket stoppning på höfter och rumpa. Precis vad jag behöver ju.......:rolleyes:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
http://www.hoodjeans.co.uk/

Har skaffat ett par ND4. Nöjd såhär långt förutom med ett par detaljer:

• De är lite mer baggy än vad jag är van vid.
  • Med höftskydden i ser man tjock ut (jorå, så att..).
  • Fickorna bakpå kunde varit snyggare.

Om man bortser från det estetiska så är de riktigt rejäla. Paramidväven verkar bättre än det mesta på t.ex. textilställ och knox-skydden bra.

De vurprrapporter jag läst har också varit lovande.

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
såg även att dom säljer ett "underställ" i kevlar. Någon som har testat?

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Varför inte köra skinnställ då :tungan

För att de utan höftskydden är klart bättre än skinnställ och ändå ser helt OK ut.
Går att sitta med på kontor utan att avlida.

såg även att dom säljer ett "underställ" i kevlar. Någon som har testat?

Inte testat. De borde funka bra för att förhindra skrubbsår o liknande skador vid eventuell vurpa. Skyddar dock inte ett jota mot slag.

Lite dyra bara :)

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
andas kevlar någonting/blir det inte förbannat varmt? jag väljer i allafall lite skrapsår framför svamp på röven

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Kör du kevlarjeans bör du ha separata knäskydd under, gjorde förbannat jävla ont i knäna att vurpa i bara kevlarjeansen (utan "hårda" skydd). Men det skyddade ju hyfsat mot skrapsår.

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Kör du kevlarjeans bör du ha separata knäskydd under, gjorde förbannat jävla ont i knäna att vurpa i bara kevlarjeansen (utan "hårda" skydd). Men det skyddade ju hyfsat mot skrapsår.

Helst även med sidoskydd runt midjan. Knäsats går att köpa, däremot har jag inte sett varianter med midjeskyddet. Om någon hittar en vettig lösning på det, säg gärna till. :)

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Helst även med sidoskydd runt midjan. Knäsats går att köpa, däremot har jag inte sett varianter med midjeskyddet. Om någon hittar en vettig lösning på det, säg gärna till. :)

Om du med midjeskydd menar höftskydd så har Hood jeans det (löstagbara).

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Köpte ett par MoJeans för ett tag sedan. De va RIKTIGT baggy.. inte alls snyggt... så åkte faktiskt och köpte en symaskin =) Sydde in dem, asså vi snackar säkert 1 dm i bredd, så nu sitter de som vanliga jeans av lite tajtare modell.. ser riktigt bra ut nu. Höftskydden och knäskydden sitter väl på plats exakt där de ska sitta, men knäskydden flög ju mer eller mindre runt från början...

Säg till om ni vill ha tips på hur man syr in dem så att det inte ens syns att man vart där och pillat.. asenkelt faktiskt! / Rille

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Om du med midjeskydd menar höftskydd så har Hood jeans det (löstagbara).

Jo, har sett att dom finns. Däremot har jag inte sett någon ÅF av dessa i sverige. Om någon känner till en svens ÅF, gärna nära huvudstaden, få ni gärna delge det.

Draggin' å vitt jag sett har i alla fall inte det. Enda skydd dom har är knäskydd och även den måste kompletteras p.g.a. dåliga originalfästen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring