Tänkte kasta upp ena 9åringen på hojen och dra en repa
app app säger chefen
skinnställ stövlar riktigt passande hjälm
handskar skall appliceras på ungen-eehhh visst -hoppa av vi får handla lite först gumman.. Fan måste man lägga ut 10papp om man vill låta barnen känna på lite gixxer kärlek
visst klart barnen skall ha skydd,
vart handla
7 och 9 år är dom som skall åka med på onsdag
låter ni barnen hänga medd nån gång?
Självklart får mina barn åka med OCH SJÄLVKLART har de skydd!!!!!Men du behöver inte lägga ut 10 papp..jag köpte ett skinnställ som nytt jofama för 500 kr, sen har de riktigt ryggskydd, handskar, integralhjälm och Kängor på fötterna, barn växer ganska fort, så det senaste i trend och dyraste behöver man inte ha.
När de sedan är med på så kör jag extra exemplariskt, undviker vägar med massa korsningar och mycket trafik, jag sticker defintivt inte ut på favoritvägen i inspirerande tempo heller, jag kör lugnare med hojen när barnen är med än vad jag kör bil, och då kör jag bil väldigt lugnt.
Jag mår så jävla illa när man ser föräldrar som kör med sina barn med obefintligt skydd, i bland så har ungarna kortbyxor och t-shirt på sig, oknäppt jethjälm så bandet sladdrar i vinden.. som en annan tomte jag såg, så hade pappan hela kittet på sig med skyddskläder och grabben, tränsinsoverall, joggingskor och inga handskar, fick fan lust att slita av han av hojen och förklara ett och ett annat..
Det är lätt att stå i eftertankens kranka blekhet och inse fakta vad man borde gjort för att undvika något ofrånkomligt..
Folk får göra som man vill givetsvis, men barnen är det man är mest rädd om i livet, man skulle ju aldrig åka bil med dem obältade , sen som oskyddad trafikant så bryr sig inte folk på en sådan enkel sak som att ett bra skydd kan vara skillnaden på liv och död, då är det bättre att INTE alls ta med barnen i mina ögon iaf. Om vuxna myndiga inte förstår bättre, så är det deras val, men är barn inblandade skulle det lagstadgas då man tyvärr inte kan omyndigförklara de föräldrar som inte inser sitt och barnens bästa..
Nu kanske jag lät grinig gammal gubben, men jag gör det för barnens skulle