Kikar in *vinkar*

Pilten

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
2011 Kawasaki z750R
Hej och välkommen!
Du är inte ensam om att vara ny här!
Lite skillnad bara att jag haft cykelkort 2 år nu och skaffat min första gyckel för 2 veckor sedan. Blev en z750R för min del. Inte lätt att bestämma vilken modell man vill ha. Mitt val grundas på att jag prövat en kompis z750 å gillade den skarpt, vill inte ha en renrasig sport hoj. När det var dags för det slutgiltiga valet så bestämde jag mig för att satsa på r modellen för att den är betydligt mycket ovanligare än standard z750.hoppas du hittar en gyckel du gillar å kommer trivas med många mil. Å så lycka till med kortet. Blir det av i sommar eller blir det att öva denna sommar? Än en gång välkommen

-Bex-

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Ligger på Önskelistan!
trött i nattmössan och borde sova, men slog en kik på Dukati monster, lite småläckert, men kanske inte räknas som plastraket(?) (måste ju givet inte vara det, men vad jag förstått är jag ute efter det, eller nåt, haha. :p )

Pilten, blir nog nästa sommar, ekonomin tillåter inte större inköp just nu^^
Och får väl bli hoj innan kortet, tror jag, för jag har ingen att låna att övningsköra på, bara folk att övningsköra med. :)

Last edited:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Ciao och välkommen till denna galenskap!

Nej nej inte ska du ha nåt som låter som det är trasigt från fabrik inte.
En Aprilia Shiver 750 är nog helrätt för dig!:tummenupp

Bifogat

• aprilia-shiver-1440.jpg
    aprilia-shiver-1440.jpg
    137.7 KB · Visningar: 107

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
hej på dig och välkommen.....3vligt att se att (nästan) grannar finns här inne med. har ej läst hela tråden så du kanske redan skrivit detta innan, men hur går det med övningskörningen???.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Får ta mig i kragen och smita förbi o kolla läget tror jag allt. :)

Ska kika in där och läsa lite! Vore kul o träffa lite hojfolk, eller ah, för all del, folk öht här i Växjö, känner inte så många än. :)

Sen kom jag på att en del kör väl till Tyrolen i Alvesta med på hmm onsdagar tror jag. Det är ju ganska nära dig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, ja jag kan hålla med om att det är supersexigt!
Svart hjälm med mörkt visir, åtsmitande kläder, ställa hojen, lyfta av hjälmen och rufsa upp mitt långa svarta hår i vinden och puta med läpparna. *retas*

Tackar, tja, jag har ju ingen hoj än, men önskar, har finurat på tanken länge, och nu denna sommaren har tanken vuxit mer och nu suktar jag efter få leka också!
Har ett par jag kan övningsköra med redan, så är bara "resten" som fattas. :)

Brukar det vara träffar av nåt slag här i trakten?
Är hyffsat nyinflyttad.

Känner ju Ulvhamne sen många år tillbaka, så han leker väl lite snäll. :D

Tackar!. :)
Damn tease!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjenare & välkommen hit, du kommer garanterat trivas... :D

Men vänta lite nu grabbar... Hon frågade efter förslag på platsraketer och ni kommer med en massa kåplösa saker... tisk tisk tisk... :ajjabajja

Trodde i min enfald att nicket "plastraket" kom från att den hade kåpor och var sportig (snabb), vilket följande förslag inte är...

(Kawasaki ER 6) eller (Yamaha Fazer)
Honda Hornet 600
Aprilia Shiver 750

:blah :fatta! :dummer

Most bang för the buck skulle jag nog klassa in GSXR 600/750 finns även Honda CBR 600RR men de är rent allmänt dyrare är suzuki´s motsvarighet

Suzukin går ju att få tag i på denna sida 2000-talet för runt 30K :tummenupp

Men testadet är ju de stora biten så man vet själv vad man gillar...

Good Luck, Have Fun...

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Men vänta lite nu grabbar... Hon frågade efter förslag på platsraketer och ni kommer med en massa kåplösa saker... tisk tisk tisk... :ajjabajja

Trodde i min enfald att nicket "plastraket" kom från att den hade kåpor och var sportig (snabb), vilket följande förslag inte är...

(Kawasaki ER 6) eller (Yamaha Fazer)
Honda Hornet 600
Aprilia Shiver 750

rött i nattmössan och borde sova, men slog en kik på Dukati monster, lite småläckert, men kanske inte räknas som plastraket(?) (måste ju givet inte vara det, men vad jag förstått är jag ute efter det, eller nåt, haha. :p )

:tummenupp

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Välkommen :) Må du trivas i detta förbannade dårhus :p och hojmässigt för jag nog hålla med föregående talare och puffa för em cbr600rr eller en gixxer 600/750 :)

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Ducati748Srhf_red_600p.jpg

Sluta vilseleda nykomlingen nu!

Har massa reservdelar till en sådan gammal hoj oxå :D

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
ovanligt lite kommentarer om att ligga som det brukar dyka upp när flickor dyker upp.... du har haft tur eller en väldigt välfylld mail :D

jag kan rekommendera z750 för din del, z1000 har nog lite för mycket krut i början, den e låg, den e snygg å den e helt oki att leka å köra med :D

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
ovanligt lite kommentarer om att ligga som det brukar dyka upp när flickor dyker upp.... du har haft tur eller en väldigt välfylld mail :D

jag kan rekommendera z750 för din del, z1000 har nog lite för mycket krut i början, den e låg, den e snygg å den e helt oki att leka å köra med :D

Man ska inte köpa hoj med hjärnan, man ska köpa med hjärtat...

Såg Kawas Z1000 med kåpor, lätt stylad, nere på Saschenring när dom körde MotoGP för 2v sen.... Den hade jag kunnat sälja min morsa för att ha... Bild kommer när jag lär mig hur telefonjävl%/¤#¤T%YY funkar...

Köp det du vill ha, om det behövs så dra ner den till 25KW i början...

Bifogat

• 2011-07-15 15.33.18.jpg
    2011-07-15 15.33.18.jpg
    96.5 KB · Visningar: 100
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
trött i nattmössan och borde sova, men slog en kik på Dukati monster, lite småläckert, men kanske inte räknas som plastraket(?) (måste ju givet inte vara det, men vad jag förstått är jag ute efter det, eller nåt, haha. :p )

Den är varken plastig eller någon raket. Och dessutom stavas Ducati med C. Aldrig sett någon skriva det med K innan så det var ju en upplevelse xD

Välkommen hit!:)
Letar du ff aktiv hoj sök under motorcyklar - sport på blocket.. Men det hade du väl redan listat ut :tummenupp

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
@ TS; Välkommen!

OT; Jag måste skaffa ett hon-konto här med en snygg bild för dom gånger jag behöver svar på frågor utförligt och snabbt!

Sprint_St

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2011
Hoj
Triumph Sprint ST -04
Haha, har svarat. :p

Eftersom flera redan uppmärksammat min lilla tråd, kan jag ju slänga ut fråga här redan, vad för hoj rekomenderar ni en tös, rätt kort, fartgalen (mao den bör ju inte ha allt för mycket kräm), vill ha en hyffsat stabil, inte allt för dyr och gärna någon modell som är känd för att vara av bra kvalitet, mao jag ska inte behöva stå i garaget och grejja allt för mycket, räcker med bilen..
samt att priset gärna ska vara så lågt som möjligt. ^^

Och kläder, vart ska jag kika på för utrustning?

Ang. kläder. Ett skinnställ skulle jag rekomendera, blir inte riktigt lika svettigt som gortex, men om du vill slippa tänka på att bli blöt när du är ute och åker är ju gortex bra :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA